پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۲۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص نشست اخیر هئیت رئیسه اتاق اصناف تهران و ایران با ریاست سازمان امور مالیاتی کشور در ارتباط با مشکلات اصناف در اخذ و مواد قانونی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در پی چندین جلسه ای که اخیراً جهت رفع مشکلات و طرح موضوعات صنفی در سازمان امور مالیاتی داشتیم، امروز نشست مشترک اتاق اصناف ایران و تهران با دکتر امید علی پارسا ریاست سازمان امورمالیاتی و هئیت همراه در ساختمان اتاق اصناف ایران برگزار شد.

شعارسال: قاسم نوده فراهانی گفت: تمام سعی و تلاشمان در جهت رفع مشکلات مالیاتی اصناف است؛ لذا در این نشست موضوعات مورد نظر مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد، از جمله مباحث و محورهای مهم می توان به لزوم تعامل هر چه بیشتر سازمان امور مالیاتی با اصناف و جلب اعتماد اصناف توسط سازمان در این خصوص اشاره داشت که خوشبختانه در دو سال اخیر میزان ا اظهار نامه هایی که اصناف به سازمان ارائه نموده است قابل مقایسه با گذشته نیست این همان همکاری و تعامل اصناف است که سازمان لازم است به آن توجه ویژه ای را مبذول بدارد.

فراهانی در رابطه با لزوم آموزش هر موضوعی قبل از اجبار افراد برای رعایت و انجام آن بیان داشت: اکنون اصل طرح ماده ۹۷ و اجرای آن از سال ۹۹ مطرح است، نکته بسیار مهم این است که باید قبل از اجرای قانون، کاملاً مودیان آموزش کامل را دریافت نمایند تا در اجرا به مشکلات برنخوریم ، همانطور که به طور مثال در اصل ماده ۱۸۶ با چالشها و مشکلات عدیده ای هنوز دست و پنجه نرم می کنیم و تاوان آن را اصناف می دهند.

او تصریح کرد: تجربه نشان داده است در هر مرحله از قانون قبل از اجرا لازمه موفقیت آن آموزش است. مالیات را مردم پرداخت می کنند؛ اما قبل از اجرای آن هیچگونه اطلاعاتی در دست ندارند؛ لذا این موضوع کاملاً مورد بحث و بررسی و توجه در این جلسه قرار گرفت.

وی افزود: هزینه های کشور از طریق اخذ مالیات تامین می شود و اصناف نیز مقید و متعهد به پرداخت آن هستند که البته در هر کشوری اخذ مالیات به شیوه و طرح خودشان انجام می شود؛ اما موضوع مورد توجه این است که در همه کشورها هر فردی که مالیات می پردازد دارای کارتی است که نشان می دهد این فرد مالیات دهنده است و اگر به طور مثال برایش در خیابان اتفاق رخ دهد می تواند به نزدیکترین مرکز پزشکی مراجعه و با ارائه همان کارت از مزایای خوبی بهره مند شود و این رویه نشان می دهد هزینه های دولت در راه همان مردمی خرج می شود که مالیات می دهند، لذا درخواست داریم تا سازمان در میزان و نحوه اخذ مالیات تجدید نظر و تغییراتی بدهد و از سوی دیگر خدمات را زیاد و بهینه نمایند.

فراهانی به تکریم ارباب رجوع در حوزه های مالیاتی اشاره داشته و ادامه داد: وقتی فردی وارد حوزه مالیاتی می شود انتظار برخوردی محترمانه دارد حال آنکه مشاهده شده است که متاسفانه با مودیان و مراجعه کنندگان برخوردهای تندی صورت می گیرد در حالیکه برخورد مناسب می تواند در نوع پرداخت مالیات بسیار موثر باشد.

فراهانی تصریح کرد: خوشبختانه موضوعات مطروحه در این جلسه مورد توجه مسئولان حاضر قرار گرقت و دکتر پارسا که خود فردی متعهد و فرهیخته بود قول مساعدت و همکاری ر ابه اصناف داد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: 23تیر1398 ، کدخبر: 19032: www.otaghasnaftehran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین