پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
رئیس اتحادیه صنف ماشین تراش و فلز تراش اظهار داشت: همه ما بر این موضوع اشراف و اقرار داریم که باید دولت بخشی از بودجه خود را از طریق اخذ مالیات تامین کند، اما اینکه در مقابل دریافت مالیات، باید خدمات نیز ارائه شود بسیار مهمی است.

شعار سال: عزت اله نوازنی رئیس اتحادیه صنف ماشین تراش و فلز تراش اصناف گفت: اصناف همواره خود را موظف به پرداخت مالیات می کنند، اما این دریافت به هر وسیله و هر راهی برای این قشر که در سال های اخیر بسیار آسیب دیده و در رکود بسر برده اند گاهی ناممکن است.

او تاکید کرد: خود آگاهیم همانند خمس مال خود که بخشی را باید ببخشیم، مالیات نیز همین نقش را دارد، اما سازمان امور مالیاتی در مقابل دریافت مالیات، چه خدماتی ارائه می دهد؟سازمان به هر نحوی مالیات اخذ می کند و هر روز نام جدید و عنوانی تازه برآن می گذارد، اصناف پول چاپ نمی کنند بلکه برخی تولیدکننده هستند و برخی توزیع کننده، اگر کسب و کار و فعالیت به هر دلیلی راکد باشد، چگونه می توانند بخشی از آن را به سازمان با عنوان مالیات پرداخت کنند.

نوازنی با اینکه این منصفانه نیست که سازمان شرایط اصناف را عادلانه درک نمی کند افزود: این قشر همیشه به پای انقلاب شان ایستادگی کرده اند و پایبند اعتقادات شان هستند، پس لازم است در شرایط بحرانی توسط سازمان ها و ارگان های دولتی درک شده و همراهی شوند، اما با این روندی که سازمان پیش می رود از اصناف تنها عده ای ورشکسته باقی می ماند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی صنوف متخلف و بدون پروانه از جمله وظایف اتحادیه است افزود: متاسفانه بازرسان اتحادیه به واحدهای صنفی متخلف اخطار می دهند؛ اما توسط نیروهای اماکن پی گیری و پلمب نمی شود؛ بنابراین زحمت اتحادیه بی نتیجه باقی مانده و از سوی دیگر افرادی که مبادی قانون هستند و تحت لوای قانون ملزم به رعایت همه نکات و قوانین می باشند باید در کنار افرادی که هیچ یک از قوانین را رعایت نمی کنند فعالیت نمایند، لذا معلوم و مبرهن است که این بی عدالتی منجر به بی انگیزگی می شود، اداره اماکن افراد واحد های متخلف را ملزم به رعایت قانون کند.

 

گسترش چرخ صنعت نیازمند حمایت دولت است

در ادامه مصاحبه با پیشکسوتان صنفی این بار پای گفت وگو با پیشکسوتی در حوزه ماشین آلات و فلز تراشان نشسستیم  که در ذیل می خوانیم.

 

لطفاً بطور کامل خود را معرفی بفرمایید. سید محمد باقری شبستری متولد  ۱۳۵۹ در شهر تهران هستم و  فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک می باشم. از دوران نوجوانی کار را از کارگاه پدرم واقع در تهرانپارس شروع نمودم، در آن زمان کارگاه در تولید دستگاه هایی که منجر به تولید پروفیل فلزی فعالیت می کرد تلاش داشت و خط تولید این گونه دستگاه ها را داشتیم، اما به مرور لوله های فلزی تبدیل به لوله های پلاستیکی شد.

 

چگونه به این رشته صنعت وارد شدید؟ فعالیت در حوزه ماشین سازی را در کنار پدر از همان دوران نوجوانی آغاز کردم و رفته رفته، با تحصیلات در حوزه مهندسی مکانیک و تلاش های شبانه روزی که بسیار با علاقمندی همراه بود سعی کردم تا خود تبدیل به یکی از ماشین سازان متعهد شوم ، در این حوزه در تولید کوبلینگ که نقش آن انتقال گشتاور یا به زبان ساده تر انرژی چرخشی و گردشی را منتقل می کند را شروع کردم که در این صنعت در صنایع مختلف فولاد- پتروشیمی- دستمال کاغذی- شکولات و… کاربرد های فراوان دارد.

چه مدت است که این فعالیت را دارید؟ از سال ۱۳۸۴ تا کنون این فعالیت ادامه دارد و ۱۲ کارگر شاغل در این کارگاه فعال هستند.

آیا کالای تولیدی شما مشابه خارجی دارد؟ بله کشور های آلمان و آمریکا تنها تولیدکنندگان این دستگاه هستند، لذا در صورت حمایت دولت از طریق تسهیلات بانکی اصولی می توانیم کارگاه های بیشتر با کارگران بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و به یکی از قوی ترین ها در منطقه تبدیل شویم. بانک ها متاسفانه پیشتر از اینکه صنعت گری بخواهند که کار را راه اندازی نماید اصل و فرع وام متعلقه را دریافت می کنند که این کار منجر به ورشکستگی تولیدکننده می شود نه رشد و تعالی آن.

 دیگر عوامل موثر در تولید کدامند ؟ عدم و یا فرسودگی ماشین آلات نیز از جمله موضوعات بسیار مهم در این حوزه است. برای تولید نیازمند ماشین آلات هستیم، وجود مواد اولیه از ضروریات است که تولید را در غیر این صورت کاملاً متوقف می کند، گسترش چرخ صنعت نیازمند حمایت دولت است، صنعت گران ایرانی بسیار باهوش و خلاق هستند و این را به دنیا ثابت کرده اند. چگونه است که در دیگر کشور ها ایرانیان بسیاری از تولیدات را در دست دارند؟ این نشان می دهد که امکانات تولید را در اختیار دارند، حال آنکه مغز متفکر بدون ابزار و تسهیلات نمی تواند خلاقیت خود را به منصه ظهور برساند، تولید کنندگان مظلوم واقع شده اند. به تولیدکننده امکانات بدهید و تولید و کار بخواهید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اتاق اصناف تهران، تاریخ 10 دی 98، کد مطلب: 24212: www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین