پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

بانکداری جامع (Universal Banking) چیست؟

«بانکداری جامع» اصطلاحی است که در مورد موسسات مالی به کار می‌رود که پیشنهادهایی در ابعاد وسیع در زمینه خدمات بانکی به مشتریان خود ارائه می‌دهند و بر اساس الزام بانک مرکزی، مقرر شده است تا بانک‌ها مشتریان خود را بر اساس معیارهایی طبقه‌بندی کرده و خدمات خود را متناسب با طبقه مشتریان ارائه کنند که اهم آن عبارتند از : بانکداری خرد، بانکداری تجاری، بانکداری شرکتی و بانکداری سرمایه‌ای.

شعار سال: در این شیوه از بانکداری تمامی مشتریان و بازار طبقه بندی می شوند و تمامی واحدهای سازمانی درگیر آن هستند. فعالیت ها و تفکیک خدمات در بانکداری جامع شامل ، بانکداری اختصاصی (Private Banking)، بانکداری شرکتی (Corporate Banking) ، بانکداری تجاری (Banking Business or Commercial) و بانکداری خرد (Retail Banking ) می باشد. از این رو، یک بانک جامع دارای تشکیلات، نظامات، خدمات، ابزار و نیروی انسانی مناسب برای ارایه خدمات برای انواع مشتریان بر حسب نیازمندی های آنان بصورت ویژه و خاص می باشد.

تمرکز فعالیت های بانکداری اختصاصی ارائه خدمات به اشخاص ثروتمند است. بانکداری شرکتی فعالیت های خود را برای ارائه خدمات مالی و بانکی به شرکت ها متمرکز می نماید. با تفکیک بانکداری شرکتی از فعالیت های بانک، بانکداری تجاری وظیفه تامین احتیاجات مالی اصناف و کسب وکارها را به دوش دارد و بانکداری خرد نیز وظیفه ارائه خدمات بانکی به مشتریان عادی را بر عهده دارد.
شکل زیر تقسیم بازار را در مدل بانکداری جامع نشان می دهد:
 

در بانکداری مدرن، بانک ها چگونه به مشتریان خود خدمات می دهند؟

تفکیک بازار و ارائه خدمات خاص به انواع مشتریان بر حسب نیاز آنها، از رویکردهای بانکداری نوین است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ خبری اقتصادبرتر، تاریخ انتشار: تاریخ انتشار 7 فروردین 1397، کدخبر: - ، www.eghtesadbartar.com/blog 
خبرهای مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین