پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۸۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
در جواب آقای موسی غنی‌نژاد اولاً باید ابتدا از وی سئوال کرد که منظور وی نقد کدام نظام اجرایی اقتصادی و تبعاً کدام ناظر مدعی و یا مدعی ناظر است؟ ما که در این چند دهه جز اندک زمانی آنهم بسیار ضعیف غیر از حاکمیت اقتصادخوانان غرب گرای لیبرال یعنی طیف امثال ایشان، تفکر حاکم دیگری در راس هرم قوه مجریه مشاهده نکرده‌ایم.
شعار سال:آقای دکتر موسی غنی نژاد در گفتگو با شماره 325 هفته نامه تجارت فردا می گوید:«بزرگترین فسادها را در نظام اقتصادی ما کسانی مرتکب شده اند که بسیار ظاهر الصلاح بوده اند و بر مبنای گزارش ها از نظر ارزشی مراتب خوبی داشته‌اند.

دکترعبدالمجید شیخی-  کارشناس اقتصادی و عضو هیئت علمی دانشگاه: آقای دکتر موسی غنی نژاد در گفتگو با شماره 325 هفته نامه تجارت فردا گفته است: «بزرگترین فسادها را در نظام اقتصادی ما کسانی مرتکب شده‌اند که بسیار ظاهر الصلاح بوده‌اند و بر مبنای گزارش‌ها از نظر ارزشی مراتب خوبی داشته‌اند. آقای خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی ایران که پس از اختلاس از کشور فرار کرد، چند ماه قبل از فرار به عنوان مدیر نمونه بسیجی انتخاب شده بود. پس نظارت کجاست و چرا عمل نمی‌کند؟ با تلخی این را می‌گویم که عده‌ای با تظاهر به متشرع بودن دارند کلاهبرداری می‌کنند. پس این روند را متوقف کنید و ضابطه دیگری بگذارید که قابل راستی‌آزمایی (Verification) باشد. بله نظارت در همه جای دنیا هست مثلاً وقتی کسی می‌خواهد وام بگیرد، سوابق اعتباری‌اش را بررسی می‌کنند و اگر اشکالی در حساب یا موردی از پرداخت نکردن اقساط فرد وجود داشته باشد، به او وام نمی‌دهند، اما در سیستم بانکی ما، اغلب دریافت‌کنندگان وام‌های عمده اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی اقساط معوق داشته‌اند، اما دوباره وام‌های کلان گرفته‌اند. چرا؟ لابد چون می‌گویند اینها «خودی» هستند.»
در جواب آقای موسی غنی‌نژاد اولاً باید ابتدا از وی سئوال کرد که منظور وی نقد کدام نظام اجرایی اقتصادی و تبعاً کدام ناظر مدعی و یا مدعی ناظر است؟ ما که در این چند دهه جز اندک زمانی آنهم بسیار ضعیف غیر از حاکمیت اقتصادخوانان غرب گرای لیبرال یعنی طیف امثال ایشان، تفکر حاکم دیگری در راس هرم قوه مجریه مشاهده نکرده‌ایم. لذا اگر انتقادی وجود دارد خود امثال طیف غنی نژاد در بدنه نظام اجرایی مخاطب این انتقادات هستند. لیبرالها که سینه چاک اقتصاد آزاد بدون دخالت هر گونه ناظر و هادی بوده و هستند چگونه به خود اجازه می دهند که کاسه داغتر از آش بشوند؟! اگر واقعا ایشان دلسوز مردمند یک مقایسه اجمالی نمایند و اثبات کنند که در این مدت چهل سال گذشته با ذکر نام طیفی با تفکر اقتصادی دیگری در راس اتاق فکر دستگاه اجرایی کشور قرار گرفته است و سپس به خود اجازه دهند اینچنین قضاوت عجولانه داشته باشند.

ثانیاً چطور پس از 6 سال اتلاف منابع، کاشته ها و داشته های مملکت در دولتهای یازدهم و دوازدهم الان و آنهم با پنهان کاری و بی بردن نام خاطیان انتقاد می‌کنند؟ آیا تا بحال خواب تشریف داشته‌اند؟

آقای غنی نژاد یادتان نیست چطور در انتخابات 92 و 96 برای لیبرالها رای جمع میکردید؟ آیا ارزپاشی 30-20 میلیاردی اخیر نتیجه کار ارزشی هاست؟ تعطیلی کلیه سامانه های نظارتی مانند: ایران کد، شبنم، تعطیلی و بی خاصیت کردن مرکز شماره گذاری کالاها،گسست نظامات و سامانه های ثبت سفارش، تخصیص ارز بدون نظارت، رفع تعهد ارزی، واردات بی رویه و ولنگار کالاهایی که حتی انسان عارش می آید نامشان را ببرد، حذف کارت سوخت و سهمیه حاملهای انرژی، ضایع کردن حقوق مردم مستضعف در مسکن مهر، ضایع کردن سهام عدالت، سیاستهای پولی غلط و قریب به 5 برابر شدن حجم نقدینگی، عدم اصلاح نظام بانکی و نظارت بر شبکه بانکی و.... که در 6-5 سال اخیر اتفاق افتاده است، نتیجه مدیریت ارزشی هاست؟ یا بلایی است دولت لیبرال که شما حامی آن هستید به ارمغان آورده است؟

این همه بی نظارتی و حذف اهرم ها و بازوهای نظارتی را چگونه تا به حال ندیده اند؟ تقصیر ارزشها چیست که متولیان دستگاه اجرایی بی بصیرت درک لازم را از چهره های دوگانه ندارند.

آقای غنی نژاد! اتفاقاً منصه ظهور تیول داری در همین دولت است، جایی که تامین مسکن محرومان را مزخرف می‌نامند و افتخار می‌کنند که یک مسکن نساخته اند و امثال شما، تا بحال لب فروبسته و شاهد این جرم عظیم می شود که یک شبه قیمت مسکن و اجاره 4 برابر می شود چرا؟ برای اینکه وزیر راه  لیبرال که صراحتاً در مورخه ی 2/12/1394 از اقتصاد لیبرالی تمام‌قد دفاع می کند و‌ توسعه و عدالت را در گرو لیبرالیسم ‌می‌‌داند! خود را ارباب (تیول دار) مردم می داند و بقیه رعیت که باید گرسنگی و بی مسکنی بکشند. «وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لیبرالیسم یعنی همه برای کسب حقوق خود آگاه باشند و کسی به حق آنها تعدی نکند، مدعی شد:‌لیبرالیسم برای توسعه به میدان آمده است..

آقای غنی نژاد! شما امروز باید پاسخگوی حمایتهایتان از دولت های لیبرال باشید. شما نمیتوانید جاها را عوض کنید؟!

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری تحلیلی نود اقتصادی،تاریخ انتشار:28مرداد1398،کدخبر:2122500،90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین