پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
مراسم معارفه دهمین استاندار قزوین در شرایطی به پایان رسید که کارگران شرکت کنتورسازی قزوین تا پایان مراسم همچنان چشم انتظار حضور وزیر کشور برای بیان مطالباتشان بودند.
شعار سال: مراسم معارفه دهمین استاندار قزوین در شرایطی به پایان رسید که کارگران شرکت کنتورسازی قزوین تا پایان مراسم همچنان چشم انتظار حضور وزیر کشور برای بیان مطالباتشان بودند.

 مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین بلاخره پس از یک بار لغو شدن ظهر امروز با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری و مسئولین استان در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

اولین حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین حضور کارگران شرکت کنتورسازی بود که چند روز متوالی است در مقابل استانداری قزوین در اعتراض به تعطیلی شرکت و عدم دریافت حقوق خود تجمع می‌کنند.

این کارگران به امید اینکه صدایشان را به گوش مسئولین برسانند همزمان با حضور وزیر کشور در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در مقابل این دانشگاه تجمع کردند.
بی‌اعتنایی وزیر کشور به اعتراض کارگران کنتورسازی
مسئولیت زاهدی در قزوین به ایستگاه پایانی رسید

عبدالمحمد زاهدی که به مدت دو سال در کسوت استانداری قزوین بود امروز به عنوان استاندار سابق قزوین درحالی ‌که بغض راه گلویش را گرفته بود روی سن آمد تا آخرین سخنرانی‌اش ایراد کند و با توجه بازنشستگی‌اش در ایستگاه پایانی مسئولیت‌های دولتی قرار گیرد.

وی در این مراسم اظهار کرد: در طی این سال‌ها احساس وظیفه می‌کردم که خدمت کنم اما این بار با خودم گفتم که "این تو بمیری از اون تو بمیری‌ها نیست” و برای آخرین بار باید تودیع شوم.

استاندار سابق قزوین ادامه داد: همه ما در برابر مردم و کشور مسئولیت داریم که نباید فراموش کنیم، حتی در دولت نهم و دهم که آن را قبول نداشتم رفتم و تجاربم را منتقل کردم.

وی گفت: اما این تودیع دیگر آخرین تودیع من است و طی این مدت خیلی‌ها از من تشکر و اعلام رضایت کردند؛ از همه می‌خواهم که برایم دعا کنند که عاقبت بخیر شوم.

زاهدی بیان کرد: بیش از ۱۸سال در استان‌های مرزی خدمت کردم و اگر انقلاب پیروز نمی‌شد من حتی کارمند دولت هم نمی‌شدم.

وی تصریح کرد: من در مراسم تودیع هیچوقت گزارش کار نمی‌دهم چون حاصل کار جمعی است و کسی نمی‌تواند ادعا کند که همه کارها را خودش انجام داده است.

استاندار سابق قزوین ابراز کرد: اگر در طول خدمتم کاری کردم، وظیفه‌ام بوده و اگر کوتاهی کردم از مردم شریف استان می‌خواهم که حلالم کنند.

وی عنوان کرد: بسیاری از کارها به نتیجه نرسیده و از این جهت از مردم استان حلالیت می‌طلبم؛ خدا به من نعمتی داده که در هفت استان کشور خدمت کردم که این رفت و آمدها دلبستگی ایجاد کرده و تعلق خاطر پیدا می‌کنم که دل کندن سخت است و باید بگویم که دلم برایتان تنگ می‌شود.

زاهدی تاکید کرد: من هیچ وقت استان‌هایی که در آن کار کردم را فراموش نمی‌کنم و هر مسئله‌ و پروژه‌ای که مربوط به آن‌ها باشد را پیگیری و دفاع می‌کنم که خود را سفیر این استان‌ها می‌دانم.

وی گفت: به خاطر دارم که آقای تاکندی در جلسه معارفه‌ام گفت که آقای همتی استاندار اسبق در شرایطی قزوین را ترک می‌کند که هنوز قاقازان را ندیده است، اما من دو هفته از انتصابم در استان قزوین نگذشته بود که به قاقازان سفر کردم و اکنون قاقازان دیده را از این استان می‌روم.

استاندار اسبق در پایان سخنانش بیان کرد: از همسر و فرزندانم در این پایان کار تشکر می‌کنم چون فکر می‌کنم که زندگی سختی را برایشان رقم زدم و از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.
بی‌اعتنایی وزیر کشور به اعتراض کارگران کنتورسازی
خان و خان بازی مردم قزوین را آزار می‌دهد

امام جمعه قزوین دومین سخنران این مراسم بود که سخنان خود را به مشکلات جامعه کارگری اختصاص داد و از خان زدگی در استان گلایه کرد.

آیت‌الله عابدینی در این مراسم حمایت از کارگران و جامعه کارگری را رسالتی مهم برای مسئولین دانست و اظهار کرد: حقوق و امنیت شغلی کارگران باید به بهترین شکل تامین شود تا کرامت این قشر زحمت‌کش و مهم حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بخش دیگر سخنان خود را به حمایت از روستاها و صنایع دستی اختصاص داد و عنوان کرد: استفاده از جوانان در رشد و توسعه استان بسیار موثر است و امام علی (ع) نیز فرموده‌اند که با جوانان مشورت کنید و البته آن‌‎را با پیران هم در میان بگذارید تا تصمیمات شما پویا و پخته شود.

وی حمایت از مظلومان و محرومان در مقابله با زیاده‌خواهان را ضروری خواند و یادآور شد: الحمدالله بساط خان‌ها در استان قزوین جمع شده است؛ اما بقایای آن‌ها هم مردم را آزار می‌دهد و باید در مقابل آن‌ها از مظلومان و محرومان حمایت شود.
بی‌اعتنایی وزیر کشور به اعتراض کارگران کنتورسازی
حال محیط زیست قزوین خوب نیست

حمیده زرآبادی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین به روی سن رفت و با قدردانی از زحمات زاهدی اظهار کرد: هنوز مشکلاتی در حوزه مدیریت استان وجود دارد که امیدواریم با حضور آقای جمالی پور به عنوان استاندار جدید حل شود.

وی تصریح کرد: شایسته سالاری در مدیریت‌ها و مبارزه با فساد و برخورد با متخلف نیز اصولگرا و اصلاح طلب نمی‌شناسد؛ بسیاری از مسائل از طریق شفافیت با حمایت رسانه‌ها می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک ابراز کرد: ظرفیت جوانان در استان قزوین مورد غفلت واقع شده و مشکلات جوانان فقط قرار گرفتن در نهادهای دولتی نیست بلکه در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی و کارآفرینی جلوی پای جوانان سنگ اندازی می‌شود.

زرآبادی تاکید کرد: متاسفانه حال محیط زیست قزوین خوب نیست، اجازه ندهید استان ما به محل دفن زباله‌ها و پسماندهای استان‌های دیگر تبدیل شود و برخی مشکلات کارگری و صنعتی به دلیل مشمول زمان شدن معضلاتی ایجاد کرده است که آقای رحمانی فضلی قول پیگیری مشکلات کارگران کنتورسازی را دادند.

وی گفت: مشکلات حوزه کشاورزی، فرهنگی و هنری نیازمند نگاه ویژه است و خبرنگاران به دنبال شفافیت هستند و این همراهی را می طلبد که مشکلات را برطرف کنید.

نماینده قزوین در مجلس تصریح کرد: سهم استان قزوین در حوزه تقسیمات کشوری در دولت تدبیر و امید صفر بوده که امیدواریم پیگیری شود.
بی‌اعتنایی وزیر کشور به اعتراض کارگران کنتورسازی
نقد عالمانه را برای اصلاح امور می‌پذیرم

هدایت‌الله جمالی پور در ابتدای سخنانش استان قزوین را با قم اشتباه گرفت و به جای استان قزوین از کلمه استان قم استفاده کرد که خنده حضار را به دنبال داشت.

وی با پوزش از اینکه اشتباه لفظی رخ داده است، گفت: از انجایی که شهر ری همجوار با قم است از این رو به این لفظ عادت کردیم و به هرحال اشتباه لفظی رخ می‌دهد.

جمالی پور اظهار کرد: قزوین منطقه‌ای ارزشمند در جوار پایتخت است که زمانی پایتخت کشور بود و در دوران‌های مختلف توانسته از انقلاب دفاع کند.

وی افزود: امروز استان قزوین با آنچه شایسته آن است فاصله زیادی دارد، هرچند قدم‌های بزرگی برای توسعه آن برداشته شده اما با جایگاه واقعی قزوین فاصله بسیاری است که باید با حضور آحاد مردم و دوری از اختلافات به سوی پیشرفت حرکت کرد.

استاندار قزوین ابراز کرد: دشمنان ما امروز دل به فروپاشی نظام بسته‌اند که باید هوشیار باشیم ابزار دشمن نشویم؛ مردم از فاصله گرفتن مسئولان از آن‌ها گلایه‌مند هستند.

این مسئول عنوان کرد: بین تخریب و نقد تفاوت است، نقد عالمانه را برای اصلاح امور می‌پذیرم و به دور از نگاه سیاسی به دنبال سیاستگذاری و برنامه‌ها قدم برمی‌دارم.

جمالی پور افزود: بر ضرورت حضور مسئولان در بین مردم تاکید دارم و از همه مسئولان استان این موضوع را پیگیری می‌کنم که باید در هر رده و مقامی خدمتگزار باشند.

وی ادامه داد: قزوین ظرفیت‌های متنوعی در حوزه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، گردشگری و علمی و فناوری دارد که برای جهش اقتصادی استان باید از آن بهره برد و حوزه توسعه اقتصاد و صنعت را جدی دنبال می‌کنم.

استاندار قزوین بیان کرد: به مشارکت همه نخبگان، دانشگاهیان و مدیران باسابقه اعتقاد دارم و هر جا مسئول بودم به مشورت و تجربه نخبگان توجه داشته‌ام و در استان قزوین نیز این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.
بی‌اعتنایی وزیر کشور به اعتراض کارگران کنتورسازی
مراسم معارفه دهمین استاندار قزوین در شرایطی به پایان رسید که کارگران شرکت کنتورسازی قزوین تا پایان مراسم همچنان چشم انتظار حضور وزیر کشور برای بیان مطالباتشان بودند اما وزیر کشور بدون اینکه زمانی را برای شنیدن گلایه‌های کارگران اختصاص دهد، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) را ترک کرد.

متاسفانه تلاش خبرنگاران برای شنیدن پاسخی روشن درباره روند رسیدگی به مشکلات کارگران این شرکت نتیجه‌ای در پی نداشت و وزیر در پاسخ به خبرنگاران قزوین گفت: حوزه کارگری متولی دارد؛ اما وزارت کشور از منظر مسائل سیاسی حوزه‌های کارگری و هم از منظر مسائل امنیتی تلاش دارد با الگوی پیش‌بینی و پیشگیری نسبت به رفع مشکلات و موانع و تسهیل در خدمات رسانی و پاسخگویی مناسب اقدامات را پیگیری کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شاخص،تاریخ انتشار:14شهریور1398،کدخبر:195162،shakhesnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین