پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۳
رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان قزوین گفت: باید بگویم که حال محیط‌زیست قزوین خوب نیست و استاندار جدید نباید اجازه دهد این استان به محل دفن پسماند و زباله‌های سایر استان‌ها تبدیل شود.

شعارسال: سیده حمیده زرآبادی در مراسم تکریم و معارفه استاندار قزوین، ضمن تقدیر از فعالیت‌های استاندار سابق قزوین، تصریح کرد: اگر چه تلاش‌های خوبی در استان قزوین صورت گرفته است اما همچنان مشکلاتی در سطح استان وجود دارد که باید مورد توجه استاندار جدید قرار بگیرد، همچنین از ایشان می‌خواهیم که مواردی ازجمله مبنا قرار دادن شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران، در دستور قرار دادن مبارزه با فساد از طریق شفافیت، برخورد با متخلف که اصلاح‌طلب و اصول‌گرا ندارد را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: باید توجه داشت که تخلف دستگاهی با تخلف فردی متفاوت است، در تخلف دستگاهی، حفظ آبروی خانواده و حرمت سرمایه‌های اجتماعی دارای اهمیت است، خیلی از مسائل با ایجاد شفافیت از طریق رسانه‌ها می‌تواند به ایجاد سرمایه‌های اجتماعی کمک کند که امیدواریم استاندار جدید در این خصوص همت ویژه‌ای داشته باشد.

زرآبادی یادآور شد: ظرفیت بی‌بدیل جوانان مورد غفلت قرارگرفته است، مشکل جوانان امروز فقط قرار گرفتن در مناصب دولتی نیست بلکه برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، خوداشتغالی و کارآفرینی سنگ‌هایی جلوی پایشان می‌اندازند که انتظار می‌رود استاندار جدید قزوین به این موضوع توجه کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک یادآور شد: باید بگویم که حال محیط‌زیست قزوین خوب نیست و استاندار جدید نباید اجازه دهد این استان به محل دفن پسماند و زباله‌های سایر استان‌ها تبدیل شود.

وی با اشاره به مشکلات جمعیت کارگری قزوین تصریح کرد: قزوین ظرفیت بالا و قوی در حوزه جامعه کارگری دارد اما به دلیل مشکلات پیش‌آمده هم‌اکنون شاهد مسائل زیادی در این حوزه هستیم که می‌توان به مشکلات کارگران کنتور سازی اشاره کرد.

زرآبادی یادآور شد: کشاورزان و باغداران هم قشر مهمی هستند که در سال‌های گذشته هم دچار خسارت‌های زیادی شدند که نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند؛ در حوزه فرهنگ نیز توقع هنرمندان از استاندار زیاد است و باید به شکل شایسته به آن‌ها پاسخ داد.

وی تأکید کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران به دنبال شفافیت هستند و آن‌ها نیز نیازمند پاسخگویی و همراهی استاندار هستند، همچنین از وزیر کشور می‌خواهیم که به موضوعات تحولات جمعیتی توجه کند در چند سال گذشته باوجود تحولات جمعیتی از تقسیمات کشوری بی‌بهره مانده که امیدواریم در ادامه کار دولت به این موضوع هم رسیدگی شود.

عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق قزوین در ادامه این مراسم طی سخنانی تصریح کرد: بیش از 18 سال از دوران خدمت خود را در استان‌های محروم و مرزی کشور گذرانده‌ام که برای من جای شکرگزاری دارد و نعمت ارزشمندی برای من محسوب می‌شود.

وی افزود: ما مدیون انقلاب هستیم اگر انقلاب پیروز نمی‌شد قطعاً من کارمند دولت نبودم، پیش از انقلاب شرایط خانوادگی ما به‌گونه‌ای بود که امکان ورود به دولت را نداشتیم، سال ۵۷ که به همراه خانواده برای ورود امام به ایران و سخنرانی‌شان در بهشت‌زهرا رفته بودم، در آن شرایط سخت به نشستن هواپیمای ایشان به زمین امید نداشتم چه برسد به اینکه تصور کنم روزی در این نظام مسئولیتی بگیرم.

استاندار تأکید کرد: اگر امروز عزت و احترام دارم همه این‌ها را مدیون انقلاب هستم، طی این سال‌ها در هفت استان کشور به‌عنوان استاندار و معاون استاندار خدمت کردم که هرکدام از آن‌ها برایم دل‌بستگی و در آخر دل‌تنگی به همراه داشت، این موضوع در مورد قزوین نیز صدق می‌کند و در آینده سفیر قزوین خواهم بود.

وی یادآور شد: طی دو سال خدمت در قزوین به کمک نیروهای خدوم اقدامات مختلفی انجام دادم، استان قزوین توانست رتبه اول قزوین در بخش رضایتمندی مردم و همچنین در بخش اجرای حقوق شهروندی را کسب کند که ازجمله این اتفاقات ارزشمند بود.

استاندار جدید قزوین نیز گفت: راه نجات کشور توجه به وحدت و انسجام ملی و پرهیز از دامن زدن به اختلافات است، امروز که دشمنان، از درون و از طریق تخریب سرمایه‌های اجتماعی سعی بر فروپاشی نظام‌دارند ما باید هوشیار باشیم که ابزار دشمن نشویم.

 هدایت‌الله جمالی‌پور در مراسم معارفه خود به‌عنوان استاندار جدید قزوین، تصریح کرد: استان قزوین نگینی ارزشمند در جوار پایتخت است که درگذشته پایتخت ایران بوده، قزوین چه در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و چه دوران پرافتخار دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای دارد، وجود اقوام و جریان‌های سیاسی متنوع در قزوین نشان‌دهنده پویایی و بالندگی فضای سیاسی و اجتماعی این استان است.

وی افزود: استان قزوین هنوز با آنچه شایسته آن است فاصله زیادی دارد، اگرچه در دولت‌های بعد از انقلاب به همت مدیران قدم‌های مهمی برای توسعه آن برداشته‌شده است اما این اقدامات متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست.

استاندار قزوین اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاه شایسته نیاز به اهتمام ویژه همه مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس و شوراها، نخبگان، دانشگاهیان و مشارکت آحاد مردم به‌ویژه جوانان و بانوان داریم و نباید به اختلافات مخرب دامن بزنیم.

جمالی پور تصریح کرد: مردم از تخریب و تهمت‌ها و فاصله گرفتن مسئولان از آن‌ها ناراحت‌اند، ما باید به خواست مردم توجه کنیم، راه حفظ نظام، تقویت اعتماد مردم به مسئولان و خدمتگزارانشان است.

وی یادآور شد: من از نقد استقبال می‌کنم اما نقدهای کارشناسی که عالمانه است، نقد عالمانه را سرمایه مهمی می‌دانم و منویات مقام معظم رهبری و توصیه‌های رئیس جمهوری را سرلوحه کار خویش قرار می‌دهم، همچنین به‌ دور از نگاه سیاسی به سرمایه‌های انسانی استان، نخبگان و به‌ویژه بانوان و جوانان و جلب مشارکت آن‌ها توجه خواهم کرد و در برنامه‌ریزی استان آن‌ها را مشارکت می‌دهم.

استاندار قزوین تأکید کرد: تکریم ارباب‌رجوع که خواست همیشگی دولت از استانداران است را به‌طورجدی پیگیری خواهم کرد و از همه مسئولان به‌صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهم کرد، مردم باید اطمینان داشته باشند که مسئولین خدمت‌گزار آن‌ها هستند.

وی تصریح کرد: استان قزوین ظرفیت‌های ارزشمند و متنوعی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری و علم و فناوری دارد، شهرک‌های صنعتی بزرگ و مهم قزوین و آثار و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوع، دانشگاه‌ها و مراکز بزرگ پژوهشی قزوین سرمایه و ظرفیت بزرگی برای جهش اقتصادی این استان است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:14شهریور1398 ، کدخبر: 98061407595: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین