پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۲۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
مدیر عامل بیمه البرز گفت: افزایش کارایی سندیکای بیمه گران زمانی است که اعضای سندیکا درک متقابل داشته باشند و در این راستا قدم بردارند و به منافع یکدیگر احترام بگذارند.

شعار سال: این روزها به انتخابات سندیکای بیمه گران نزدیک می شویم اما ناکارآمدی سندیکای بیمه گران ایران همچنان محل بحث و جدل است. بسیاری بر ناکارآمدی این سندیکا اذعان می کنند به طوری که حتی دبیرکل سندیکای بیمه گران نیز به آن اذعان دارد هرچند که وی این ناکارآمدی را نشات گرفته از «اختیارات موجود در اساسنامه فعلی سندیکا» می داند و معتقد است «حتی در اندازیه اتحادیه های صنفی هم نیست».

اما چرا سندیکای بیمه گران تا اینقدر ضعیف عمل می کند. آیا این مسئله به مقاومت شرکت های بیمه گر و فرار آنها از نظارت برمی‌گردد یا مقصر بیمه مرکزی است که این نهاد صنفی را چندان تحویل نمی گیرد؟

در همین رابطه سید رسول تاجدار مدیر عامل بیمه البرز درباره اختیارات سندیکای بیمه گران ایران به خبرنگار اقتصاد۲۴ گفت: سندیکای بیمه گران یا همان syndicate insurance یعنی یک گروهی و یا یک صنف تجاری و یا غیر تجاری با همکاری یکدیگر، منافع سندیکا و منافع اعضای گروه را حفظ کنند و همچنین به حداکثر ممکن برسانند.

وی افزود: اختیارات سندیکا را قانون مشخص نمی کند بلکه اختیاراتی است که در قالب اساسنامه سندیکا، به تصویب شورای عالی بیمه می رسد بنابراین اختیارات سندیکا یعنی همکاری اعضای سندیکا با هم و قرار نیست کسی برای اعضای سندیکا اختیاراتی را مشخص کند و سندیکا طبق آن عمل کند بلکه قرار است مدیران عامل شرکت های بیمه با درک متقابل از منافع یکدیگر به دنبال جذب منافع اعضای سندیکا و حفظ منافع شرکت های بیمه باشند همچنین باید در قالب رعایت مقررات و قوانین باشد.

تاجدار با بیان اینکه اولین و مهمترین کاری که سندیکای بیمه گران را به سندیکای کارآمد تبدیل می کند، همکاری میان اعضای سندیکا با در نظر گرفتن منافعشان است، عنوان کرد: اگر اعضای سندیکا درک مشترکی را از منافع خود با اعضای سندیکا نداشته باشند، کارایی سندیکا به حداقل ممکن می رسد و همین موضوع می تواند عکس آن هم باشد.

مدیر عامل بیمه البرز در پاسخ به این سوال که عامل ضعف سندیکای بیمه گران چیست؟ به خبرنگار اقتصاد۲۴ گفت: عدم درک متقابل از منافع مشترک اعضا، یکی از عوامل ضعف سندیکای بیمه گران است. اگر افراد درک متقابل از منافع یکدیگر نداشته باشند سندیکا روز به روز ضعیف و در آخر رو به نابودی می رود.

وی در پاسخ به سوال آیا این مسئله ناشی از مقاومت شرکت های بیمه است یا مقصر اصلی بیمه مرکزی است که به سندیکای بیمه گران پروبال بیشتری نمی دهد و موضع این نهاد را تقویت نمی کند؟ افزود: بیمه مرکزی به دنبال تقویت سندیکای بیمه گران است زیرا هرچه سندیکا قوی تر باشد قسمت بزرگی از مسائل مربوط به مباحث نظارتی که برعهده بیمه مرکزی سبک تر و راحت تر می شود.

تاجدار در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش کارایی سندیکای بیمه گران زمانی است که اعضای سندیکا درک متقابل داشته باشند و در این راستا قدم بردارند و به منافع یکدیگر احترام بگذارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد 24 تاریخ انتشار 22 شهریور 98، کد خبر: 141994، www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین