پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
استاندار گیلان با اشاره به عدم اعتقاد ۲۸ درصد معتادان به درمان،گفت: برای کاهش مصرف مواد مخدر دستگاه‌ها باید یک درصد اعتبارات خود را در زمینه انجام برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی هزینه کنند.

شعارسال: استاندار گیلان با اشاره به عدم اعتقاد ۲۸ درصد معتادان به درمان،گفت: برای کاهش مصرف مواد مخدر دستگاه‌ها باید یک درصد اعتبارات خود را در زمینه انجام برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی هزینه کنند.

ارسلان زارع صبح دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان که در سالن جلسات شهدای ناجا رشت برگزار شد با اشاره به اینکه حضور مدیران در این شورا نشان دهنده اهمیت و حساسیت این موضوع است، اظهار کرد: گفت: مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که خانواده‌ها را مستقیم تحت شعاع قرار می دهد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی چندین قرن است به دلیل همسایگی با کشور افغانستان به عنوان تولیدکننده مهم مواد مخدر در جهان با این معضل دست گریبان است، افزود: سود سرسام آور و گردش مالی بالای تولید و توزیع مواد مخدر سبب شده تا دنیا نتواند در مقابله و مبارزه با آن اقدام قابل توجهی انجام دهد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر بعد از تصادفات جاده‌ای در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان عامل اصلی مرگ و میر شناخته می شود، گفت: گرایش به مصرف مواد مخدر سبب بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه شده است.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب در مقابله و مبارزه با این بلای خانماز سوز اشاره و تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کاهش ۲۵ درصدی مصرف مواد مخدر در کشور هدفگذاری شده است که باید در کنار مبارزه به اقدامات آموزشی و فرهنگی برای آگاهی مردم به ویژه جوانان با آثار مصرف مواد مخدر نیز توجه ویژه‌ای شود.

زارع با بیان اینکه همه سازمان‌ها و نهادها باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کنار متولیان اصلی قرار داشته باشند، بیان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند در این زمینه به نتایج مثبتی دست یابد بلکه مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه ملی و همگانی است.

وی همچنین به کاهش سن مصرف مواد مخدر در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: برای آگاهی بخشی به جوانان به ویژه دانش آموزان دستگاه‌ها باید در کنار اقدامات فرهنگی و آموزشی به فعالیت‌های تبلیغاتی نیز توجه داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان گیلان کشف و ضبط شده است، گفت: این در سایه همکاری مردم، دستگاه‌ها و تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی استان گیلان مسیر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سه شهرستان استان گیلان کشت خشخاش شناسایی شده است، تصریح کرد: جلسات فراوانی در این زمینه برگزار شده و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و برای آگاهی بخشی به مردم نیازمند اقدامات فرهنگی کار و گفتمان سازی در سطح جامعه هستیم.

زارع با تأکید بر اینکه باید برای بخش حاشیه شهر رشت که بیشتر با این معضل مواجه بوده اقدامات موثری انجام شود، افزود: ٢٨ درصد معتادان به درمان باوری ندارند باید برای تغییر این نگرش رسانه‌ها و صدا و سیما برنامه‌های آموزشی پیش بینی و اجرا کنند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر  ،تاریخ انتشار: 29 مهر1398،کدخبر: 4752052،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
گرایش به مصرف مواد مخدر سبب بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین