پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
ارسلان زارع استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی و فعالیت‌های کارآفرینی دانش‌آموزان، گفت: اجرای طرح کارآفرینان نوجوان باید با برنامه‌ریزی صحیح و اطلاع‌رسانی از بسترهای مختلف به ویژه اخبار جوانه‌ها صورت گیرد تا در کنار آموزش‌های صرفاً نظری که یک نوع آسیب است، روحیه کارآفرینی تقویت و ترویج شود.

شعار سال:استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی و فعالیت‌های کارآفرینی دانش‌آموزان، گفت: اجرای طرح کارآفرینان نوجوان باید با برنامه‌ریزی صحیح و اطلاع‌رسانی از بسترهای مختلف به ویژه اخبار جوانه‌ها صورت گیرد تا در کنار آموزش‌های صرفاً نظری که یک نوع آسیب است، روحیه کارآفرینی تقویت و ترویج شود.

ارسلان زارع استاندار گیلان در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گیلان با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت باسعادت پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) افزود: این بزرگان در تعالی جامعه بشری و نیز تعلیم و تربیت، راهنمایان بزرگ بشر و نه فقط مسلمانان بودند و وظیفه‌ی امت اسلامی است که با تأسی از اندیشه‌های والا و آموزه‌های آنان در دین مبین اسلام در نیل به کمال انسانیت همواره پرتلاش و با انگیزه وافر باشند.

وی با بیان اینکه از هیچ تلاش و کوششی در مسیر تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان نباید فروگذار کنیم، اظهار داشت: داشتن جامعه‌ای پویاتر و پرنشاط‌تر برای توسعه استان و کشور از طریق مدارس شکل‌ می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در جهت تحقق شعار سال تحصیلی تحت عنوان مدرسه محل زیست پرنشاط تر و امیدوارتر و نیز پرسش مهر رئیس‌جمهوری ، زمینه اعتماد به نفس دانش‌آموزان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده کسب رتبه چهارم باسوادی گیلان در سطح کشور به واسطه سابقه درخشان علمی، فرهنگی و آموزشی است، گفت: با فعالیت‌های مستمر معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش و دست‌اندرکاران این بخش کسب شاخص 97.5 درصد جایگاه خوبی است.

استاندار گیلان بر ضرورت سنجش و ارزیابی ماندگاری سواد در سوادآموزان تأکید و تصریح کرد: باید در جهت تثبیت و توسعه سطح سواد تلاش شود تا سوادآموزان به پایه‌های تکمیلی برسند و صرفاً به سطوح ابتدایی اکتفا نکنند.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل بانک اطلاعاتی بیسوادان استان گفت: در این مسیر از همکاری دستگاه‌های مختلف همچون کمیته امداد، بهزیستی، رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مردم و ایجاد تقاضا در جامعه هدف بهره‌گیری مناسب شود.

دکتر زارع افزود: باید با اجرای شتاب‌بخشی دوره سوادآموزی در 8 شهرستان رضوانشهر، سیاهکل، املش، صومعه‌سرا، فومن، شفت، ماسال و تالش تلاش شود تا به میانگین استانی برسد.

وی برگزاری اردوی راهیان نور را گام موثری در جهت تقویت همت ملی و باورهای دینی و ارزشی دانش‌آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: این اردوهای دانش‌آموزی تأثیرات خوب آموزشی و تربیتی در عزت و اعتماد به نفس بیشتر دانش‌آموزان دارد که باید تلاش شود به نحو شایسته صورت گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان به نقش تربیتی نماز در میان دانش‌آموزان اشاره و برضروت توجه به این فریضه الهی از سنین پایه تأکید کرد و گفت: برگزاری اجلاس نماز در سطح کشور، استان و مدارس زمینه‌ساز رونق بیشتر نماز جماعت در مدارس می‌گردد که در این مسیر باید به تجهیز نمازخانه‌ها نیز توجه جدی شود.

وی به اثرگذاری طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح فرمانداران، بخشداران و دهیاران آمادگی هرگونه همکاری را دارند.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت ترویج مهارت‌آموزی و فعالیت‌های کارآفرینی دانش‌آموزان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش افزود: اجرای طرح کارآفرینان نوجوان باید با برنامه‌ریزی صحیح و اطلاع‌رسانی از بسترهای مختلف به ویژه اخبار جوانه‌ها صورت گیرد تا در کنار آموزش‌های صرفاً نظری که یک نوع آسیب است، روحیه کارآفرینی تقویت و ترویج شود.

وی افزود: توسعه روحیه کارآفرینی به نوعی نقش هدایت تحصیلی برای آینده شغلی دانش‌آموزان را می‌تواند داشته باشد.

دکتر زارع بر لزوم پیگیری طرح‌های ملی آموزش و پرورش از جمله المپیاد درون مدرسه‌ای تأکید کرد و گفت: شناسایی استعدادها، نهادینه شدن فعالیت‌های ورزشی در مدارس و ایجاد انگیزه و رقابت سالم در ورزش‌های قهرمانی تا سطح ملی و بین‌المللی در کنار نگاه به ورزش همگانی می‌تواند زمینه‌ساز رشد دانش‌آموزان باشد.

وی اجرای طرح زیباسازی فضاهای مدارس، حیاط پویا و مدرسه پویا در مدارس احداثی جدید و نیز قدیمی را اثربخش دانست و اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها در مدارس می‌تواند باعث انگیزش بیشتر در بین دانش‌آموزان باشد.

وی با بیان اینکه فضای زندگی آپارتمان نشینی منجر به عدم تحرک جسمانی شده است، گفت: باید با استفاده از کلاس‌های تربیت بدنی زمینه‌ساز تحرکات بدنی بیشتر دانش‌آموزان و تقویت روح و جسم آنان با تکیه بر بازی‌های بومی و محلی باشیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: باید در راستای افزایش سطح فضای ورزشی ضمن شناسایی فضاهای بلااستفاده، از امکانات موجود استفاده بهره لازم برده شود.

وی اجرایی شدن چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد را موجب توسعه یادگیری با زبان هنر خواند و افزود: از ابتدای دولت یازدهم پیوسته بر این موضوع تأکید شده و باید اکران این فیلم‌ها محدود به مرکز استان نشود.

دکتر زارع به تحصیل 16 درصد از دانش‌آموزان گیلانی در مدارس غیردولتی و مشارکتی اشاره و خاطرنشان کرد: سیاست دولت براساس اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه ششم توسعه تقویت این مدارس است و در این مسیر تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان باید همکاری لازم را داشته باشند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:22آبان1398،کد خبر:923786،www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
داشتن جامعه‌ای پویاتر و پرنشاط‌تر برای توسعه استان و کشور از طریق مدارس شکل‌ می‌گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین