پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۳۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
ارسلان زارع استاندار گیلان نظام آماری و بانک اطلاعاتی را از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع دانست و گفت: وجود آمار دقیق و به‌روز رکن اصلی برنامه‌ریزی برای توسعه جوامع است.
شعار سال: استاندار گیلان نظام آماری و بانک اطلاعاتی را از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع دانست و گفت: وجود آمار دقیق و به‌روز رکن اصلی برنامه‌ریزی برای توسعه جوامع است.

ارسلان زارع صبح شنبه در همایش روز ملی آمار که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد با بیان اینکه امروز دانایی بشر منوط به داده‌ها و اطلاعات است، اظهار کرد: داشتن آمار و اطلاعات درست سبب تغییر سمت و سوی زندگی بشر و جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه یافتگی آمال و آرمان‌های همه جوامع و کشورها از نگاه دانشمندان برنامه ریزی است که امری مهم و ضروری محسوب می شود، افزود: وجود برنامه‌ریزی در کشورهای در حال توسعه بسیار حائز اهمیت بوده و از اولویت‌های زندگی اجتماعی است زیرا توسعه بدون برنامه‌ریزی و برنامه ریزی بدون آمار نتیجه موفقی در پی نخواهد داشت.

زارع در ادامه با تأکید بر اینکه آمار رکن اصلی برنامه ریزی دقیق برای توسعه هر کشور است، تصریح کرد: یقینا در نظام توسعه یافته به ویژه ایران مرکز آمار جایگاه خاصی داشته و به عنوان بازوی توانمند در امر توسعه کشور نقش اصلی را ایفا می کند.

وی با بیان اینکه امروز در عصری از اطلاعات زندگی می کنیم و نظام آماری و بانک اطلاعاتی مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی است، بیان کرد: شاخص بانک اطلاعاتی و آمار بدون داشتن آمار صحیح دقیق و به‌روز، برنامه ریزی برای توسعه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی امکانپذیر نخواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه سیاسی و فرهنگی نیازمند داشتن آمارهای صحیح و درست هستیم، افزود: آمار صحیح و دقیق برگرفته از مراکز و متخصصین این امر است و باید اعتماد داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید آماری که توسط متخصصین امر و با تلاش فراوان به دست می آید زیر سوال برود، ادامه داد: ارائه آمارهای واقعی و دقیق بر اساس واقعیت‌های کشور در سطح جامعه سبب ایجاد امید شده و زمینه ناامیدی مخالفان نظام را فراهم می کند.

زارع با بیان اینکه مسئولان باید به موضوع آمار نگاه ویژه و دقیقی داشته باشند لذا نیازمند همکاری همه جانبه در زمینه احصای آمار از سوی همه دستگاه‌ها هستیم، افزود: دستگاه‌های نیز می توانند برای برنامه‌ریزی بهتر در راستای توسعه از آمارهای به دست آمده نهایت استفاده را ببرند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای اجرای ماده ٢٧ تبصره ١٩ قانون کشور در امر توسعه حتما انتظار دارم تمهیداتی ایجاد شود تا از استان‌های پیشرو در این زمینه باشیم، گفت: نشست‌های ماهانه توسعه با حضور علاقمندان، دانشگاهیان و مدیران امری پسندیده است که خروجی آن زمینه ایجاد تغییر نگرش‌ها در زمینه توسعه را فراهم می کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:4آبان1398،کد خبر:4756103،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
یقینا در نظام توسعه یافته به ویژه ایران مرکز آمار جایگاه خاصی داشته و به عنوان بازوی توانمند در امر توسعه کشور نقش اصلی را ایفا می کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
مرکز آمار کارش ارائه آمار بسیار دقیق هستش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین