پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴
شهردار رشت با اشاره به اینکه متاسفانه این شهر هنوز درگیر رفع مسائل جزئی در حوزه زیرساختی است، گفت: رفع تمام مشکلات شهر رشت بر عهده شهرداری نیست.

شعارسال: ناصر حاج محمدی روز (پنجشنبه) در پنجاه و دومین نشست توسعه با موضوع «تحقق رویکرد شهر خلاق گذر از کمیت به کیفیت در شهرها» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، با اشاره به انتخاب رشت به‌ عنوان شهر خلاق خوراک یونسکو از سال ۲۰۱۵، اظهار کرد: متاسفانه برای این عنوان در رشت اقدامات خوبی انجام نشده و تنها سفر خارجی در این زمینه انجام شده است.

حاج محمدی با انتقاد از عدم برگزاری سمینار و فستیوال‌های مرتبط با عنوان رشت شهر خلاق خوراک و با اشاره به نشست شهرداری رشت با نمایندگانی از شهر یانگ جوی چین، افزود: در این نشست از تجربه این شهر در زمینه شهر خلاق خوراک بهره‌مند شدیم.

وی با بیان اینکه در این شهر پس از کسب این عنوان هرساله هشت فستیوال برگزار می‌شود، تأکید کرد: دولت چین حمایت‌های لازم از عنوان شهر خلاق خوراک در راستای ایجاد فضای مناسب کسب‌ و کار را انجام داده و تسهیلات لازم را در اختیار بسیاری از سرآشپزان توانمند قرار می‌دهد تا بتوانند نسبت به توسعه صنعت غذایی و جذب گردشگر با این محوریت اقدام کنند.

شهردار رشت با اشاره به عدم وجود زیرساخت‌های مناسب جبرای ورود و جذب گردشگران از طریق مسیرهای هوایی، هتل‌های چند ستاره و سایر امکانات در شهر رشت، افزود: احداث یک هتل در رشت ۱۵ سال طول می‌کشد در حالی که در یانگ جوی چین این اقدام شش ماهه انجام می‌شود و نماینده یانگ جو شهر رشت را همانند یکی از روستاهای چین توصیف کرد.

حاج محمدی با بیان اینکه متاسفانه در شهر رشت همچنان درگیر مشکلاتی از جمله آسفالت هستیم، اظهار کرد: رشت سال‌ها زیادی است که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید تمامی مشکلات را به روی شانه‌های شهرداری گذاشت، افزود: با تغییر مداوم شهرداران مشکلی حل نمی‌شود و نتیجه‌اش انگشت‌نما شدن شهر رشت در وزارت کشور است.

حاج محمدی بر اجرایی کردن تراموای رشت نیز تأکید و بیان کرد: برخی در مواجهه با پروژه‌های عمرانی فقط مخالفت می‌کنند معتقدم باید برای رشت برنامه‌های طولانی‌مدت و هدفمند تدوین کنیم.

شهردار رشت با اشاره به مشکل پسماند سراوان، گفت: قطعا این مشکل برطرف می‌شود و با تمهیدات و اعتباراتی که برای نخستین بار به پسماند سراوان تعلق گرفته به‌زودی شاهد اقدامات خوبی در این‌ باره هستیم.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30آبان1398، کدخبر: 4777788: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین