پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
در دیدار شهردار رشت با کاردار سفارت جمهوری فدرال آلمان انجام شد، دکتر ناصر حاج محمدی خواستار همکاری در اجرای پروژه های شهری شد.شهردار رشت ابتدا به تشریح ویژگی های رشت از جنبه های مختلف پرداخت و سپس به مواردی از زمینه های همکاری اشاره نمود و گفت: شهر رشت بازارهای کهن و بافت فرهنگی بسیار غنی و پرجاذبه دارد که سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به این شهر سفر می کنند.

شعار سالدکتر ناصر حاج محمدی در نشست با کاردار سفارت جمهوری فدرال آلمان با خوشامدگویی به میهمانان شهر باران بر ارتباط و همکاری دو جانبه تاکید کرد.

شهردار رشت ابتدا به تشریح ویژگی های رشت از جنبه های مختلف پرداخت و سپس به مواردی از زمینه های همکاری اشاره نمود و گفت: شهر رشت بازارهای کهن و بافت فرهنگی بسیار غنی و پرجاذبه دارد که سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به این شهر سفر می کنند.

دکتر حاج محمدی سپس گفت: با اتفاقات خوبی که رقم زده می شود باید پذیرای گردشگران‌ آلمانی نیز در شهر باران باشیم و ما تلاش می کنیم تا زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری آلمان با شهرداری رشت رقم زده شود.

وی با اشاره به موضوع حفاظت از محیط زیست، مدیریت پسماندها و وجود دفنگاه های قدیمی و با توجه به اینکه اقدامات خوبی در کشور آلمان در این زمینه صورت گرفته، یادآور شد: تکنولوژی و امکانات بسیار خوبی در ارتباط با تولید کود کمپوست از زباله در کشور آلمان وجود دارد و یکی از شهرهای ایران‌(کرمانشاه) هم از تکنولوژی یک شرکت آلمانی در این زمینه استفاده می کند که به همین دلیل ما از مدیر عامل شرکت کود آلی کرمانشاه برای بازدید از دفنگاه زباله سراوان و نحوه مدیریت پسماندهای رشت دعوت کرده ایم.

شهردار رشت با اشاره به شباهت های فراوان شهرهای آلمان با شهرهای ایران گفت: میزان بارندگی ها، وضعیت محیط زیست و وجود جنگل های پیرامونی، امکان دفن زباله را در شهرهای هر دو کشور فراهم نمی کند به همین دلیل انتظار استفاده بهینه از تکنولوژی روز دنیا در جهت بهبود کیفیت ویژگی های محیط زیست وجود دارد.

دکتر حاج محمدی سپس ادامه داد: تولید بدون‌ چون و چرای پسماند از مسائلی است که امروزه شهرهای شمالی ایران را تحت الشعاع خود قرار داده، که به نوعی باید مدیریت شود.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به وجود دو رودخانه زرجوب و گوهررود در شهر رشت گفت: این دو رودخانه نیازمند حفاظت و برنامه ریزی هستند و این اطمینان وجود دارد که با همکاری و مشارکت نهادهای مرتبط، از پتانسیل های موجود برای لایروبی این رودخانه ها استفاده شود.

وی سپس به ظرفیت ها و توانمندی های شهر رشت در جذب گردشگر نیز اشاره کرد، لقب شهر رشت را به شهر شب های روشن، پخت انواع غذاها و نان های محلی در رشت، ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو و فرهنگ اصیل این شهر را در جذب گردشگر موثر دانست و توضیحاتی درباره قدمت فرهنگی رشت داد و گفت: این شهر از قدیم به دروازه فرهنگ و تمدن ایران زمین معروف بوده و هم اکنون نیز جزو ۱۵ کلانشهر ایران است.

کاردار سفارت جمهوری فدرال آلمان در گفتگو با شهردار رشت: بازدید از رشت به من نشان داد که باید با اعتماد به نفس و امیدواری بیشتر گام برداریم.

در ادامه این نشست کاردار سفارت جمهوری فدرال آلمان در ایران نیز با بیان اینکه مراکز و مناطق فرهنگی فراوان و متعدد در ایران وجود دارد، اظهار کرد: رشت یکی از این مناطق فرهنگی است.

آقای الیور اشنا کنبرگ گفت: بیشتر محورهای تمرکز در سفارتخانه ها معطوف به مسائل سیاسی است اما سفر به دیگر نقاط کشور، آرامش و اعتماد کاری فراوانی را فراهم می کند.

وی افزود: واضح است که برای برقراری تجارت و ایجاد رفاه بیشتر برای مردم باید تلاش فراوانی شود و نباید از تلاش برای آینده دست برداشت و به دلیل وجود تحریم ها نا امید شد.

کاردار سفارت جمهوری فدرال آلمان سپس گفت: بازدید از رشت به من نشان داد که باید با اعتماد به نفس و امیدواری بیشتری برای آینده گام برداشته و باید تجارت بین دو کشور به سطحی مشابه سطح گذشته و فراتر از آن برسد.

آقای الیور اشنا کنبرگ با اشاره به برخی همکاری ها و روابط دوجانبه در زمینه های مختلف گفت: حدود سه سال است که قرارداد همکاری بین سازمان‌ حفاظت محیط زیست دو کشور ایران و آلمان‌ در زمینه حفظ شرایط اقلیمی، مدیریت منابع آبی، حفاطت از طبیعت و بهره برداری از انرژی وجود دارد و علاوه بر آن امکان همکاری در زمینه امحای زباله و بهره وری انرژی در سطح شهری و منطقه ای نیز بین دو کشور هست.

این مقام سفارت آلمان در ایران سپس گفت: همکاری نزدیک نیز بین دانشگاه های ایران و آلمان وجود دارد و بورسیه تحصیلی برای علاقه مندان تحصیل در آلمان ارائه می شود.

وی سپس با اشاره به فعالیت های فرهنگی آلمان در شهرهای مختلف ایران خاطر نشان‌ کرد: شهری که امروز با آن آشنا شده ایم شباهتهای فراوانی با شهرهای آلمان دارد و به همین دلیل دیگر همکاران سفارت آلمان را ترغیب و تشویق خواهم کرد تا به رشت سفر کنند.‌

گفتنی است در این دیدار جمعی از معاونین شهردار و علیرضا قانع سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل نیز حضور داشتند.

photo_2019-08-21_14-44-29

photo_2019-08-21_14-56-44

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار31مرداد 98، کد خبر: 887891، www.borna.news


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین