پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۸۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان "سرمایه‌گذاری در خرید و فروش مسکن دیگر سودده نیست" گفت:تا پاییز سال آینده رکود غیرتورمی بر بازار مسکن حاکم خواهد بود. وی با تاکید بر این‌که تا پایان تابستان 99 رکود غیرتورمی بر بازار مسکن حاکم خواهد بود، افزود: به هموطنانی که علاقه مند به خرید مسکن به عنوان یک کالای مصرفی هستند توصیه می‌کنم خرید خود را در بازار مسکن انجام دهند.
شعارسال:نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان "سرمایه‌گذاری در خرید و فروش مسکن دیگر سودده نیست" گفت:تا پاییز سال آینده رکود غیرتورمی بر بازار مسکن حاکم خواهد بود.
 
حسام عقبایی اظهار کرد:‌ بازار مسکن از قیمت بنزین متاثر نخواهد بود، حامل های انرژی در این بخش بی اثر است چون مسکن بیش از میزان معقول افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که تا پایان تابستان 99 رکود غیرتورمی بر بازار مسکن حاکم خواهد بود، افزود: به هموطنانی که علاقه مند به خرید مسکن به عنوان یک کالای مصرفی هستند توصیه می‌کنم خرید خود را در بازار مسکن انجام دهند.
وی در عین حال تصریح کرد:‌ البته به افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار مسکن هستند و توقع دارند مثلا در آذر 98 خرید خود را از بازار مسکن انجام دهند و بهمن 98 یا سال 99 با سود بفروشند تاکید می‌کنم که این برنامه و هدف آنها امکان پذیر نیست و عایدی در بازار مسکن نصیب آنها نخواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش‌تر نیز با بیان این‌که قبل از گرانی بنزین، قیمت مسکن به شدت افزایش یافت به تسنیم گفته بود:‌ افزایش قیمت بنزین تاثیری بر بازار مسکن ندارد.

عقبایی با یادآوری این‌که بازار مسکن در یک رکود غیر تورمی به سر می‌برد، اظهار کرد:‌ حجم معاملات مسکن امسال در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته و به تبع این اتفاق نیز قیمت‌ها در این بخش نزولی بوده است.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون قیمت مسکن 30 تا 40 درصد نقاط مختلف کشور کاهش یافته است، افزود: تا پیش از افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن ، همواره قیمت مسکن نزولی بوده و حجم معاملات در هر ماه نسبت به ماه پیش از آن کاهش می‌یافت.

وی ادامه داد:‌ با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن و اقدام دولت در گران کردن بنزین این سئوال پیش می‌آید که تاثیر افزایش قیمت بنزین چه تاثیری روی قیمت مسکن خواهد داشت.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش گفت: فارغ از هر گونه نگاه سیاسی، قیمت مسکن سال گذشته و امسال به صورت نامتعارف، غیر منطقی و ناموزون بود و بر اساس آمار مرکز آمار ایران بیش از 120 درصد افزایش یافت.باید به این نکته تاکید شود که علی‌رغم افزایش قیمت بنزین، قیمت مسکن فعلا افزایش نمی یابد و در واقع این ظرفیت در بازار مسکن وجود ندارد.

وی با بیان این‌که قیمت مسکن قبل از افزایش قیمت بنزین به حدی بالا رفته که قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده و آنها توان ورود به بازار مسکن را ندارند، یادآور شد: کاهش حدود 70 درصدی حجم معاملات در بازار مسکن طی امسال در مقایسه با سال گذشته نشاندهنده کاهش شدید قدرت خرید مردم است. با توجه به این موارد، بازار مسکن همچنان روند رکود غیرتورمی خود را ادامه خواهد داد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری نیوزهاپ  ،تاریخ انتشار:     15 آذر 1398،کدخبر:-    ،www.newswire.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
بالاخره یعنی ما کارگرا هم می تونیم خونه بخریم ؟!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین