پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
محققان آکادمی علوم چین، با استفاده روش اصلاح ژنتیک، موفق به بهبود کارایی حشرات بازیافت کننده زباله‌ها شده‌­اند. این حشره که به مگس سرباز سیاه مشهور است؛ می‌­تواند بازمانده­‌های ارگانیک نظیر پس‌مانده‌های غذایی را به پروتئین تبدیل کرده و در بدن خود ذخیره کند. این منبع مغذی، برای صنعت داروسازی و یا خوراک دام بسیار مناسب است.
شعارسال:  محققان آکادمی علوم چین، با استفاده روش اصلاح ژنتیک، موفق به بهبود کارایی حشرات بازیافت کننده زباله‌ها شده‌­اند. این حشره که به مگس سرباز سیاه مشهور است؛ می‌­تواند بازمانده­‌های ارگانیک نظیر پس‌مانده‌های غذایی را به پروتئین تبدیل کرده و در بدن خود ذخیره کند. این منبع مغذی، برای صنعت داروسازی و یا خوراک دام بسیار مناسب است.
 
در این پژوهش، بیش از یک گیگابیت داده‌­ی ژن­ و ۱۶۷۰۰ مدل برای ژن این گونه­‌ی بسیار مفید استخراج شد که دانشمندان با تحلیل آن‌­ها، موفق شدند یک نوع مگس بدون قابلیت پرواز و با ظرفیت غذایی بالا را پرورش دهند.
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری ،تاریخ انتشار:  27 آذر 1398،کدخبر:  3199  ، www.cpdi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین