پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
در حالی که بسیاری از گزارش های رسانه ها و فعالان محیط زیست از مجرمان حوزه جنگل و محیط زیست پیگیری جدی نمی شود جنگلبان گلستانی تنها ۱ هفته پس از برگزاری دادگاه و به شکایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به زندان رفته است.
شعارسال: در حالی که بسیاری از گزارش های رسانه ها و فعالان محیط زیست از مجرمان حوزه جنگل و محیط زیست پیگیری جدی نمی شود جنگلبان گلستانی تنها ۱ هفته پس از برگزاری دادگاه و به شکایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به زندان رفته است.

 رمضانعلی  مسعودی، جنگلبان گلستانی که بیش از یکسال است به دلیل شرکت در کمپین مبارزه با کوهخواری و معدنکاو نادرست مورد حشم مسوولان منابع طبیعی گلستان قرار گرفته و حقوق و مزایای قطع شده، حالا با شکایت مدیرکل منابع طبیعی گلستان محاکمه و زندانی شد.
 
این در حالی ست که در  طی این یکسال، او بارها از بازرسی اداره کل منابع طبیعی گلستان و سازمان بازرسی استان شکایت و درخواست رسیدگی کرده بود اما تا پیش از خبری شدن موضوع توسط اسکان نيوز به جز بازرسی استانداری گلستان، هیچ یک از این ارگان ها به شکایت های او رسیدگی نکردند.
 
نکته ای که در این میان حائز اهمیت است اینکه پس از نامه مستقیم او به رئیس جدید سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور ، شهبازی دستور رسیدگی ویژه به درخواست این جنگلبان را داد اما مدیرکل گلستان از او شکایت کرد و شکایت خود زا نیز پس نگرفت.
 
جنگلبان گلستانی در حالی زندانی شده که در سال های اخیر مخصوصا بعد از تصویب و اجرای "طرح توقف بهره برداری چوب از جنگل های هیرکانی شمال" تخلف های بیشماری در جنگل ها، مراتع و دیگر بخش های طبیعت استان رخ داده و با وجود گزارش از سوی رسانه ها و نیز مردم، با متخلفان برخورد جدی صورت نمی گیرد.
 
مردم استان روزهای بسیاری را با صدای اره موتوری و دیدن کامیون های چوب می گذرانند که به بهانه جمع آوری چوب های سیل آورده در بازار به فروش می رسد.
 
این نخستین باری نیست که مدیرکل منابع طبیعی استان یا منتقدان خود برخورد حذفی کرده است. همین چند روز اخیر ابوطالب قزل سوفلو یک فعال محیط زیست را به دلیل اظهارنظر درباره تخریب جنگل های هیرکانی در طرح تله کابین کبودوال در "برنامه ۳۶۰ درجه" تلویزیون، تهدید به شکایت کرد. او قبلا خبرنگار اسکان را نیز به شکایت تهدید کرده ود.
 
حالا این جنگلبانی پناه، چشم به راه یاری دلسوزان رده بالای نظام و قوه قضایی و نیز دستگاه های نظارتی است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری تحلیلی   اسکان نیوز ،تاریخ انتشار:   10 دی   1398،کدخبر:   24861،www.eskannews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین