پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۵۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
قرار بود جنگلبان ها نگران سرنوشت تخریب جنگل باشند؛ اما قرار نبود به خاطر حمایت از حیات جنگل در برابر مافیای چوب، به دادگاه بروند و محاکمه شوند. آنهم در این شرایط که دولت نتوانسته بودجه لازم برای حفاظت از این بازماندگان عصر سوم یخ بندان را تامین کند و جنگل های هیرکانی بی محافظ روز و روزگار می گذرانند.

شعار سال: در حالی که رئیس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور در پاسخ به نامه جنگلبان معلق شده گلستان از مدیرکل منابع طبیعی این استان درخواست رسیدگی ویژه کرده است، مدیرکل منابع طبیعی استان از این جنگلبان به قوه قضا شکایت برده و او را به دادگاه فراخوانده است و این دادگاه امروز یکم دی ماه برگزار می شود.

یک منبع آگاه گفت: با شکایت مدیرکل منابع طبیعی گلستان، صبح اولین روز دی ماه ۹۸ رمضانعلی مسعودی به دادگاه می رود تا محاکمه شود. جرم او این است که در برابر تخلف ها و چشم پوشی های مدیران، تنها به آنها تذکر داده و از آنها خواسته که قانون را رعایت کنند.

او گفت : جنگل‌بان گلستانی که ماه هاست با وجود تعلیق و نگرفتن چندین ماهه حقوق، همچنان هر روز به سر کار خود می رود و وظایف خود را مثل همیشه به بهترین نحو انجام می دهد پس از اینکه بازرسی استان نتوانسته درباره او احقاق حق کند و پادرمیانی افراد نیز گره کارش را باز نکرده است با ارسال نامه ای به خسرو شهبازی رییس جدید "سازمان جنگل هامراتع و آبخیزداری کشور" از وی خواسته تا درباره مشکل پیش آمده اقدام کند.

او افزود: شهبازی نیز به مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان دستور رسیدگی ویژه را داده و در زیر نامه او نوشته است که "لطفا پیگیری ویژه شود و نتیجه اعلام شود." اما ابوطالب قزل سوفلو مدیرکل منابع طبیعی گلستان به جای تبعیت از رئیس خود و پیگیری و احقاق حق جنگلبان بلاتکلیف، او را به دادگاه فراخوانده است.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: موضوع از دو حال خارج نیست؛ یا رئیس سازمان جنگل ها خلاف دستور کتبی، دستور شفاهی داده که این جنگلبان را تنبیه کنند که آقای مدیرکل اصرار بر تنبیه و دادگاهی کردن او دارد و یا اینکه دستور همان است که در زیر نامه جنگلبان آمده و مدیرکل منابع طبیعی گلستان این دستور را تمکین نمی کند.

او تاکید کرد : اتهام این جنگلبان نشر اکاذیب است و ظاهرا به دلیل فشارهای متعددی است که بعد از شرکت او در اعتراض روستائیان به "معدنکاوی در جنگل های کوهستانی چهل دختر" استان آمد و او ناچار شد در فضای مجازی احقاق حق کند؛ چرا که از همان زمان فشارها از جهات مختلف بر او وارد شد.

گفتنی است این جنگلبان گلستانی درحالی محاکمه می شود که وضعیت حفاظت از جنگل های هیرکانی استان های شمالی به دلیل عدم تامین بودجه "طرح توقف بهره برداری چوبی از جنگل های شمال" موسوم به طرح تنفس، بسیار بغرنج است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، 1 دی 98، کد مطلب: 24668: www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
از این جنگل بان ها آدم مظلوم تر نیست نه پول درستی میگیرن و هم شغل مشکل و خطرناکی دارن هم کلی مشکل شکایت و حقوقی براشون پیش میاد
ناشناس
France
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
این بلاها رو سر این بنده های خدا نیارید کم مشکل دارن شکایتم ازشون میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین