پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۵۳۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
وی با بیان اینکه زمانی که ارزش پول ملی در مقابل ارز خارجی بیش از سه برابر کاهش پیدا می‌کند، همه قیمت‌ها دستخوش تغییر می‌شوند، گفت: بدین ترتیب تورم شکل می‌گیرد و بر همه جوانب اقتصاد اثر می‌گذارد و درنتیجه ارزش سهام بورس هم بالا می‌رود.
شعارسال: زمانی که ارزش پول ملی در مقابل ارز خارجی بیش از سه برابر کاهش پیدا می‌کند، همه قیمت‌ها دستخوش تغییر می‌شوند.
 
حیدر مستخدمین حسینی، معاون وزیر اسبق اقتصاد اظهار داشت: مهم‌ترین اتفاقی که در این مدت در رابطه با اقتصاد ایران رخ داد، به کاهش ارزش پول ملی مربوط می‌شود. بدین ترتیب نرخ دلار که در اوایل دهه ۹۰ در محدوده ۱۰۰۰ تومان قرار داشت، پس از مدتی به ۳۶۰۰ تومان رسید و اکنون هم در محدوده ۱۳ هزار تومان نوسان دارد.
 
وی با بیان اینکه زمانی که ارزش پول ملی در مقابل ارز خارجی بیش از سه برابر کاهش پیدا می‌کند، همه قیمت‌ها دستخوش تغییر می‌شوند، گفت: بدین ترتیب تورم شکل می‌گیرد و بر همه جوانب اقتصاد اثر می‌گذارد و درنتیجه ارزش سهام بورس هم بالا می‌رود.
 
وی افزود: در سال ۹۱ نیز بورس با استقبال ویژه‌ای مواجه شد و بعد از مدتی که ثبات در پول ملی به وجود آمد، مردم این بازار را تخلیه کردند. حال پس از اتفاقاتی که از فروردین سال گذشته رخ داد، بار دیگر مردم به بورس هجوم آوردند تا بورس رکوردهای پی‌ در پی برجای بگذارد. تا زمانی که کاهش ارزش پول ملی ادامه داشته باشد، صعود سهام بورس هم ادامه خواهد داشت. این یک رابطه معکوس است که همواره شاهد آن بوده‌ایم.
 
ور در ادامه بیان کرد: علت رکوردشکنی شاخص بورس نه به‌معنای توانمندی واحدهای تولیدی، بلکه به‌معنای تخلیه کاهش ارزش پول ملی روی سهام شرکت‌هاست. از سوی دیگر، تحریم‌ها باعث شده تا واحدهای تولیدی تحت حمایت‌های بیشتری قرار بگیرند و روند مثبتی در فروش سهام خود پیدا کنند. توانمندی شرکت‌های داخلی به هر حال قیمت کالا و سهام آنها را هم افزایش می‌دهد. حتی لایحه بودجه سال آینده تورم‌زاست و این اتفاق نیز وضعیت افزایشی در بازار به وجود می‌آورد.
 
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری  نود اقتصادی  ،تاریخ انتشار:  14   دی   1398،کدخبر:2126820   ،www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
0
ارزش پول کاهش پیدا کند در نتیجه اقتصاد کشور وابستهبه ارز خارجی می شود و اقتصاد کشور بر فنا می رود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین