پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۴۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کرسی ترویجی مفهوم شناسی و گونه شناسی تعارض اخلاقی با حضور علاقه مندان به مباحث فلسفه اخلاق برگزار شد.

شعار سال؛کرسی ترویجی مفهوم شناسی و گونه شناسی تعارض اخلاقی با حضور علاقه مندان به مباحث فلسفه اخلاق برگزار شد.

کرسی ترویجی مفهوم شناسی و گونه شناسی تعارض اخلاقی دوشنبه ۱۶ دی ماه با حضور علاقه مندان به مباحث فلسفه اخلاق برگزار شد.

در کرسی ترویجی مفهوم شناسی و گونه شناسی تعارض اخلاقی، ابتدا بوسلیکی پس از شمردن انواع تعارض و ذکر مثال‌هایی در این زمینه، به بیان نظریه چهارمؤلفه‌ای «جیمز رست» در صدور فعل اخلاقی پرداخت که توجه جامعه علمی را به سمت خود جلب کرده است.

سپس مفهوم شناسی صحیح و گونه شناسی درست از تعارض اخلاقی را گام نخست برای طراحی الگویی قابل دفاع برای تصمیم‌گیری در موقعیت تعارض اخلاقی دانست که فقدان یا اختلال در هر کدام از اینها عدم صدور یا اختلال در فعل اخلاقی را به دنبال داشته و البته هر کدام از این مؤلفه‌ها، چالش‌های خود را دارند.

مدیر گروه تربیتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت، در ادامه افزود: آنچه موضوع کرسی ترویجی کنونی است، به مؤلفه قضاوت اخلاقی مربوط است؛ قضاوت اخلاقی با تشخیص کار درست در هر موقعیتی سر و کار دارد. ارائه مفهومی روشن از تعارض اخلاقی، سبب بصیرت فاعل اخلاقی شده و مصادیق فراوانی را از ذیل این مفهوم خارج می‌کند و بلاتکلیفی او را به پایان می‌رساند. در یک دهه اخیر، این مفهوم مورد توجه اخلاق‌پژوهان داخلی قرار گرفته و در نوشته‌های متعدد، تعاریف مختلف و گاه ناسازگاری از آن ارائه شده است.

در ادامه این کرسی ترویجی، اسلامی و فلاح ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در این زمینه ذکر انواع تعارض، اذعان داشتند که تا کنون در منابع موجود، چنین پیشینه‌ای نبوده و این موضوع، نسبتاً بکر و جدید است. البته نقدهایی به نام گذاری انواع این تعارضات و مثال‌های مربوطه نیز داشتند که بوسلیکی به این نقدها پاسخ داده، ابهامات را برطرف نمود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:17دی1398،کد خبر:4819083،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
به نظر من که این کرسی ها تو ایران نمیتونن جای شبکه هایتولیزیونی و تاثیر اون رو بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین