پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۵۴۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
عبدالناصر همتى رییس کل بانک مرکزى ضمن اشاره به انتقام سخت ایران از آمریکا گفت: آمریکا اظهار مى کند که تحریم هاى ایران را تشدید خواهد کرد درحالیکه ما راه خنثى کردن آن ها را نیز داریم.

شعار سال:رییس کل بانک مرکزى ضمن اشاره به انتقام سخت ایران از آمریکا گفت: آمریکا اظهار مى کند که تحریم هاى ایران را تشدید خواهد کرد درحالیکه ما راه خنثى کردن آن ها را نیز داریم.

عبدالناصر همتى امروز در جمع فعالان بازار ارز در مراسم هشتمین سالگرد کانون صرافان ایرانیان و رونمایى از اپلیکیشن این کانون، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانى اظهار کرد: حرکتى که سردار سلیمانى در طول یک عمر با برکت خود انجام دادند، با همان روحیه و قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت و شاهد موفقیت مردم ایران در منطقه خواهیم بود.

وى با اشاره به ادعاى ترامپ درخصوص ادامه حملات به ایران گفت: آن هایى که خیلى ادعا داشتند که چه کارهایى مى کنند، با دیدن عظمت مردم ایران صحبت هایى کردند که با حرف هاى قبلى شان تفاوت بسیارى دارد.

همتى در ادامه خطاب به صرافان حاضر در مراسم بیان کرد: وقتى وارد شدم سوالم این بود که چرا در این مراسم آن تعدادى که گفته بودند حضور ندارند که برف و باران را براى این موضوع بهانه کردند، اما من گفتم صرافان رفته اند ارزهاى خود را رد کنند و البته تاکید من این است که زودتر این کار را انجام دهند.

او همچنین با بیان اینکه بانک مرکزى خط مقدم تحریم هاى آمریکاست، از بازگشت ٣٦میلیارد دلار ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصادى کشور از ابتداى سال ٩٧ خبر داد.

وی تصریح کرد: بیشتر این مبلغ از طریق صرافى ها وارد کشور شده و من نیز براى حمایت از صرافان بارها از آن ها بازدید کرده ام چرا که در این شرایط خاص فعالیت صرافان مى تواند کمک حال مردم باشد.

همتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانسته ایم بى سابقه ترین تحریم تاریخ را خنثى کنیم، البته نمى توانیم آسیب مردم از این شرایط را انکار کنیم و دولت باید کاهش درآمد اقشار ضعیف را جبران کند.

رییس کل بانک مرکزی با اطمینان از بهبود یافتن اوضاع کشور بعد از اقدام روز گذشته سپاه پاسداران بیان کرد: البته ترامپ اعلام کرده که تحریم ها را تشدید خواهد کرد اما من مى گویم این صحبت ها طبل تو خالى است و ما راه خنثى کردن تحریم ها تشدید شده را نیز داریم.

وی گفت: در این راستا بانک مرکزى برنامه و امکانات لازم و بازوهاى خوبى مانند صرافى ها دارد و با این شرایط کسى نمى تواند بازار ارز ما را دچار التهاب کند.

به گفته همتى، بالاتر از اقدامى که سپاه پاسداران در عملیات انتقام سخت انجام داد نداشته ایم اما دیدیم که ارز به نرخى که برخى ها تصور مى کردند نرسید.

او تاکید کرد: از روز گذشته نرخ ارز صدها تومان کاهش یافته و این روند تا رسیدن به قیمت واقعى ادامه خواهد یافت.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به شایعاتى که در شرایط اخیر کشور درباره صعود قیمت دلار به نرخ هاى بسیار بالا به وجود آمده بود، اظهار کرد: برخى تصور مى کنند که بانک مرکزى براى کنترل نرخ مدام ارز به بازار تزریق مى کند درحالیکه ما از سال گذشته اقدامات موثرى در جهت کنترل ارزش ریال انجام داده ایم و از این طریق ریسک مانور اخلال گران بازار ارز کنترل شده است.

او افزود: براى کسانى که فکر مى کردند ارز ما تمام مى شود باید بگویم، در این مدت ارز بانک مرکزى بیشتر شده و این اطمینان را مى دهم که وضعیت ما خیلى بهتر از گذشته است؛ همچنین نفتمان را هم به میزان خوبى مى فروشیم و پول آن را بر مى گردانیم.

رییس بانک مرکزى درباره بازار متشکل ارزى نیز بیان کرد: بازار متشکل ارزی در حال انجام اقدامات آزمایشی و تست است و در خصوص انعکاس آن باید گفت که این بازار رابطه صرافان و بانک ها است؛ این روزها بازار متشکل در شفافیت بازار ارز تاثیر داشته که البته در صورت تکمیل و طی مراحل آزمایشی به صورت رسمی رونمایی و آغاز به کار خواهد کرد.

صرافان فروش طولانى انجام ندهند

همتی همچنین در پایان به صرافان توصیه کرد: توصیه ما به صرافان این است که فروش بلند مدت نداشته باشند چرا که باتوجه به نوسان نرخ ارز این اقدام ریسک بالایى دارد و صرافان متضرر خواهند شد؛ علاوه بر نرخ ارز، ایجاد ثبات اقتصادى نیز از اهمیت بالایى برخوردار است که باید توجه ویژه اى به این موضوع داشته باشیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین،تاریخ انتشار:19دی1398،کد خبر: 408362،www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین