پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر رشت، گفت: میدان توشیبا به‌جهت همجواری با مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به نام سردار سپهبد شهید سلیمانی نامگذاری می‌شود.

شعار سال: فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر رشت در جلسه شورای شهر، گفت: شهادت سردار سپهبد قاسم‌ سلیمانی را به تمام مردم تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و در روزهای اخیر شاهد تشکر و قدردانی مردم از رشادت‌ها و مجاهدت‌های این قهرمانان کشور بودیم که نشان‌دهنده قدرشناسی این مردم است.

وی از نامگذاری میدان توشیبای رشت به نام سردار سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: میدان توشیبا به‌جهت همجواری با مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به نام سردار سپهبد شهید سلیمانی نامگذاری می‌شود.

احمد رمضانپور رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: مرگ و حیات انسان‌های بزرگ همواره با تأثیرات زیادی در جامعه همراه است و شهادت سردار سلیمانی نیز به همان اندازه در جامعه تأثیرگذار بود که در زمان حیاتش مؤثر بود.

وی با بیان اینکه انقلاب و جمهوری اسلامی خط قرمز سردار سلیمانی بود تصریح کرد: ایشان کنار اخلاص، تدبیر و درایت منحصربه‌فرد و مردم‌داری همواره وفادار به انقلاب، میهن و مستضعفان و حامی مظلومان بود.

رمضانپور آن سردار را یکی از بزرگترین و قوی‌ترین مردان خاورمیانه در مسائل جهانی و نظامی دانست و گفت: ایشان نابودکننده نقشه‌های شوم و نامشروع آمریکا در غرب آسیا بود و در برابر تمام ابزارهای تبلیغاتی دشمن نیز ایستادگی می‌کرد و آن‌ها را با شکست در منطقه روبه‌رو کرد و در نابودی داعش نیز تأثیرگذار بود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت راجع به تأثیرگذاری سردار سلیمانی در کشورهایی نظیر عراق، فلسطین و لبنان تصریح کرد: تدابیر ایشان در شهر غزه فلسطین باعث شد که اسرائیل به‌ناچار آتش‌بس را در آن منطقه بپذیرد و ایشان با تدابیر خود همه تصمیمات آمریکا را در منطقه خنثی می‌کرد.

رمضان‌پور با ابراز اینکه حاج قاسم سلیمانی نگران شهادت نبود عنوان کرد: ایشان حتی قبر خود را کنار دیگر شهدای کرمان انتخاب کرده بود بنابراین او می‌دانست که سرانجام به شهادت می‌رسد.

وی با یادآوری اینکه در طول تاریخ جمهوری اسلامی مجاهدان و انسان‌های عارف و بزرگی همچون شهید چمران، شهید همت، شهید باکری و حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند خاطرنشان کرد: امیدواریم که انقلاب ما به‌زودی به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل شود.

سرهنگ پاسدار محراب قاسمی فرمانده مرکز تربیت و آموزش قرارگاه امام حسین(ع) نیز که در جمع اعضای شورای شهر رشت حضور یافته بود، با بیان اینکه مردم ایران با حضور گسترده خود در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که مردمی بسیجی و حزب‌اللهی هستند اظهار داشت: زمانی که‌ مالک اشتر به شهادت رسید امام علی(ع) بسیار ناراحت شدند و همه دیدیم که رهبر معظم انقلاب نیز به‌هنگام اقامه نماز بر پیکر حاج قاسم سلیمانی گریه کردند.

وی با یادآوری اینکه دشمنان از وجود حاج قاسم سلیمانی هراس داشتند گفت: اخلاص حاج قاسم سلیمانی بی‌نظیر بود و حتی قبل از شهادت نیز با تمام وجود با خدا راز و نیاز کرد و گفته بود که “خدایا، مرا پاکیزه بپذیر”، و البته ایشان نماز شب خود را ترک نمی‌کرد و طبق روایات کسی که نماز شبش ترک نشود خداوند نیز حُب این فرد را در دل مردم جای می‌دهد.

قاسمی با ابراز اینکه حاج قاسم سلیمانی شیعه را زنده کرد افزود: به‌یاد دارم زمانی‌که با حاج قاسم سلیمانی در سوریه بودیم، ما گاهی که ایشان روی خاکریزها رفت‌وآمد می‌کرد می‌مردیم و زنده می‌شدیم که نکند در آن لحظه اتفاقی برای ایشان بیفتد البته ایشان هیچ هراسی از دشمن و شهادت نداشت.

فرمانده مرکز تربیت و آموزش قرارگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه خلوص نیت حاج قاسم سلیمانی باعث شد که مردم نیز به وی علاقمند شوند اضافه کرد: امروز شاهد پاسخ قاطعانه سپاه پاسداران به جنایت آمریکا بودیم و همه موشک‌ها هم به هدف خوردند و آمریکایی‌ها حتی نتوانستند یکی از این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کنند.

قاسمی با بیان اینکه حضور حاج قاسم سلیمانی برای ما توأم با امنیت و رفتنش نیز با خیر و برکات زیادی همراه بود افزود: اخلاص حاج قاسم سلیمانی در ابوالمهدی مهندس هم دیده می‌شد تا جایی که تدابیر رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم سلیمانی در بسیج مردمی یا حشدالشعبی عراق اجرا می‌شد.

میدان توشیبای رشت به نام سردار سپهبد “قاسم سلیمانی” نام گذاری می شود

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خزرآنلاین، تاریخ 19 دی  98، کد مطلب: 224274: www.khazaronline.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
بسیار عالی بسیار عالی نام سردار همیشه در دلهای ما حک شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین