پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
برادر یکی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیما یکشنبه در آیینی در دانشگاه شیراز از مسوولان این دانشگاه خواست که بخشی را به نام خواهرش نامگذاری کنند، درخواستی که در آیین یادبود جانباختگان این حادثه در شیراز با استقبال استاندار فارس و حمایت وی همراه شد.

شعار سال:برادر یکی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیما یکشنبه در آیینی در دانشگاه شیراز از مسوولان این دانشگاه خواست که بخشی را به نام خواهرش نامگذاری کنند، درخواستی که در آیین یادبود جانباختگان این حادثه در شیراز با استقبال استاندار فارس و حمایت وی همراه شد.

استاندار فارس سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: نامگذاری بخش هایی از دانشگاه‌های استان به خصوص دانشگاه شیراز به نام جانباختگان سانحه هواپیما در شورای نامگذاری بررسی شود که امیدواریم چنین اقدامات پسندیده ای صورت بگیرد.

باید به شبهات خانواده جانباختگان هواپیما پاسخ دهیم

عنایت الله رحیمی که در حاشیه مراسم گرامیداشت جان باختگان سانحه هوایی اخیر در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) سخن می‌گفت، اظهار داشت: حتما باید به شبهات خانواده های این عزیزان پاسخ دهیم و به مسایل و مشکلات آنان رسیدگی کنیم، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی، وفات این عزیزان را به خانواده جانباختگان تسلیت گفتند و رییس جمهوری نیز با آنان ابراز همدردی کرد و اعلام شد موضوع از زوایای مختلف بررسی و به شبهات نیز پاسخ داده خواهد شد.

دشمن را اشتباه نگیریم

استاندار فارس افزود: انتظار این است که دشمن را اشتباه نگیریم، کسانی به عنوان فرزندان نظام همیشه در خدمت مردم و انقلاب بودند و از امنیت کشور و مردم در موارد مختلف دفاع کردند.

رحیمی ادامه داد: وضعیتی که در ارتباط با این هواپیما به وجود آمده بود در اثر فتنه انگیزی استکبار جهانی آمریکا در منطقه ایجاد شده بود و این برقراری حالت جنگی در منطقه را به دنبال داشت، در این شرایط طبیعتا کسانی که مدافع فضای آسمان جمهوری اسلامی ایران هستند باید از آمادگی کامل برخوردار باشند که این آمادگی وجود داشت اما متاسفانه یک خطای انسانی منجر به فاجعه شد.

وی اضافه کرد: این خطای انسانی، دلیلی بر این نیست که ما بخواهیم خدمات فرزندان رشید که همیشه مدافع مردم و انقلاب اسلامی بودند را فراموش کنیم.

ابراز همدردی با خانواده جانباختگان

استاندار فارس با اشاره به برگزاری آیین گرامیداشت جان باختگان سانحه هوایی اخیر در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) یادآور شد: این مراسم با هماهنگی اینجانب به عنوان نماینده عالی دولت در استان، نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به منظور همدردی با خانواده هایی که عزیزان خود را در سانحه هواپیما از دست دادند برگزار شده است.

وی ادامه داد: حق مردم است که برای عزیزان خود عزاداری و سوگواری کنند و وظیفه ما است که با آنان همدردی کنیم.

رحیمی همچنین با تاکید بر لزوم همدردی با خانواده جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: این عزیزان دچار هزینه های روحی و عاطفی بالایی شدند که باید با آنان همراهی و همدردی کرد.

پیشنهاد خانواده حدیث حیات داوودی چه بود؟

مراسم یادبود حدیث حیات داوودی فارغ‌التحصیل نخبه دانشگاه شیراز و از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری یکشنبه برگزار شد و با طرح درخواست و پیشنهاد نامگذاری بخش‌هایی در دانشگاه‌ها به نام نخبگان جانباخته در سقوط هواپیما همراه بود.

علیرضا حیات داوودی برادر این نخبه علمی در دانشگاه شیراز با اشاره به نامگذاری بخشی در دانشگاه وسترن کانادا ( محل تحصیل حدیث حیات داوودی در مقطع دکترای تخصصی) به نام خواهرش، گفت:‌انتظار است که دانشگاه شیراز نیز همچون دانشگاه کانادایی، بخشی را به نام این نخبه علمی کشور نامگذاری کند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

بنا بر اطلاعات موجود، حدیت حیات داوودی، غنیمت اژدری، محمد الیاسی و سارا و صبا سعادت جانباختگان این حادثه از اهالی یا ساکنان استان فارس بودند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:24دی1398،کد خبر: 950469،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
این نامگذاری ها چه فایده داره باید عملکرد درست باشه و حقیقت و پیدا کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین