پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۵۵۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
موسسه NetBlocks که آزادی بهره‌مندی از شبکه اینترنت در سراسر جهان را رصد می‌کند، برآورد کرده است که هزینه قطع روزانه اینترنت در ایران معادل ۶۴ میلیون دلار بوده است.
شعارسال: موسسه NetBlocks که آزادی بهره‌مندی از شبکه اینترنت در سراسر جهان را رصد می‌کند، برآورد کرده است که هزینه قطع روزانه اینترنت در ایران معادل ۶۴ میلیون دلار بوده است.
 
پس از گرانی بنزین در ۲۴ آبان ماه (نوامبر ۲۰۱۹) در ایران دسترسی به اینترنت به مدت یک هفته و در برخی شهرها دو هفته طول کشید.
 
 در این میان کسب‌وکارهای اینترنتی به دلیل کاهش فروش دچار خسارت شدند. بر اساس گزارش‌های دریافتی، کسب‌وکارهای بزرگ این حوزه به دلیل شناخت برندشان از سوی مشتریان، با کمترین کاهش فروش (حدود ۳۰ درصد) روبرو بودند. با احتساب این کاهش و در نظر گرفتن نسبت حجم بازار، تخمین زده می‌شود، کسب‌وکارهای متوسط و کوچک این حوزه با کاهش فروش بیش از ۸۰ درصدی در روزهای قطعی کامل اینترنتی روبرو بوده باشند.
 
این در حالی است که خسارت حاصل از کاهش فروش، تنها یکی از خسارت‌های مستقیم واردشده به کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی است. هزینه‌‌های اجاره زیرساخت‌ها و سرویس‌های لازم، نیروی انسانی بدون فعالیت، توقف کمپین‌ها و برنامه‌های بازاریابی، از دست دادن جایگاه در موتورهای جستجو، عدم امکان ارائه سرویس به مشتریان خارج از کشور، از دست دادن اعتماد مشتریان و پیامدهایی از این دست، بخش دیگری از خسارت‌های واردشده به کسب‌وکارهای اینترنتی هستند.
 
فقدان آمار رسمی، محاسبه دقیق هزینه قطع اینترنت بر فعالیت‌های مالی، تجاری و خدماتی را دشوار کرده است.
 
با این حال، موسسه NetBlocks اما که آزادی بهره‌مندی از شبکه اینترنت در سراسر جهان را رصد می‌کند، برآورد کرده است که هزینه قطع روزانه اینترنت در ایران معادل ۶۴ میلیون دلار بوده است.
 
این بررسی بر پایه سهم اینترنت در تولید ناخالص داخلی از مله مبادلات مالی، تجاری و خدمات بخش خصوصی و دولتی انجام شده است.
 
این در حالی است که اگر در آمریکا یک روز اینترنت قطع شود، خسارت اقتصادی آن حدود ۷٫۳ میلیارد دلار خواهد بود.
 
جدول زیر هزینه قطع هر یک روز اینترنت را در کشورهای مختلف نشان می‌دهد:

 

کشور 

هزینه روزانه قطع اینترنت

ایالات متحده آمریکا

۷٫۲۹ میلیارد یورو

چین

۵٫۸۸ میلیارد یورو

بریتانیا

۲٫۲۶ میلیارد یورو

روسیه

۰٫۳۱ میلیارد یورو

ایران

۰٫۰۶ میلیارد یورو

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری  تجارت نیوز    ،تاریخ انتشار:  25  دی   1398،کدخبر:    423836،www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
پس چرا تا تقی به توقی میخوره اینقد ضرر میزنن به اقتصاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین