پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان، گفت: دو میلیون اصله نهال‌ تولید شده در ۱۴ شهرستان گیلان بین ۱۸ استان کشور توزیع می‌شوند.

شعارسال: علی درجانی، در جلسه کشاورزی گیلان با بیان اینکه سالانه بیش از دو میلیون اصله نهال در نهالستان های استان گیلان تولید می‌شود، گفت: از این تعداد نهال تولیدی حدود ۶۰۰ هزار اصله دارای شناسه هستند.

وی افزود: این میزان نهال در ۱۴ نهالستان و با توزیع جغرافیای هفت شهرستان که دارای مجوز از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان، ادامه داد: احداث باغ های سالم، یکنواخت و اقتصادی زمانی میسر می‌شود که زمینه‌های لازم برای تولید نهال سالم و دارای اصالت ژنتیکی و مطابق با استانداردهای مصوب فراهم شود.

درجانی، افزود: نهال مرغوب و استاندارد یکی از مهمترین نهاده‌ها برای اجرای سیاست های کلان توسعه صنعت باغبانی و ایجاد باغات یکنواخت با افزایش کمی و کیفی است که موجب کاهش هزینه‌های تولید در درازمدت می‌شود.

وی تصریح کرد: نهال شناسه‌دار گویای اصالت، سلامت و استاندارد بودن است که تحت نظارت موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور تولید می‌شود. در حال حاضر، تائید سلامت نهال توسط سازمان حفظ نباتات و با نظارت کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در سطح استان صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان، خاطرنشان کرد: نهالستان‌های مورد اشاره به تولید نهال میوه‌های سردسیری و گرمسیری شامل هسته‌دار، دانه‌دار، دانه‌ریز و خشک و نهال توت اصلاح‌شده کی موجی به فعالیت مشغول هستند.

درجانی، در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین نهاده در صنعت نوغانداری تأمین نهال توت اصلاح‌شده و تولید تخم نوغان موردنیاز برای پرورش کرم ابریشم است، گفت:در سال زراعی ۹۷-۹۸ تعداد بالغ بر دو میلیون اصله نهال توت اصلاح‌شده در استان گیلان تولیدشده و در بین ۱۸ استان در کشور توزیع شد.

وی افزود: یارانه تولید نهال توت از سوی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تأمین و به‌ صورت رایگان در اختیار باغداران قرار گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان، خاطرنشان کرد: سالیانه بالغ‌ بر هفت میلیارد ریال یارانه نهال در توسعه باغات مثمر و غیر مثمر، گیاهان دارویی و خصوصا توسعه باغات در اراضی شیب‌دار به باغداران پرداخت‌ شده است.

درجانی تصریح کرد: امسال نیز در این راستا بالغ‌ بر ۴۱۰۰ میلیون ریال اعتبار یارانه نهال به استان تخصیص‌ یافته که برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت اعطای یارانه نهال به متقاضیان احداث باغ در حال انجام است. باغداران و متقاضیان احداث باغ می‌توانند به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی گیل سداد، تاریخ انتشار: 27 دی 1398، کدخبر: 28951، www.gilsadad.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
نهالستان‌های مورد اشاره به تولید نهال میوه‌های سردسیری و گرمسیری شامل هسته‌دار، دانه‌دار، دانه‌ریز و خشک و نهال توت اصلاح‌شده کی موجی به فعالیت مشغول هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
در حال حاضر، تائید سلامت نهال توسط سازمان حفظ نباتات و با نظارت کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در سطح استان صورت می‌گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین