پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۵۷۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
مقاله ای به قلم مسعود علیمحمدی که از رقابت میان ایرلاین ها و کیفیت خدمات آن ها می گوید.

شعارسال: کیفیت پرواز اکونومی در آمریکا تجربه ناخوشایندی است، و احتمالا بدتر هم خواهد شد: صف های طولانی، فرودگاه های شلوغ، کاهش امکانات رفاهی، کمتر شدن فضای پای هر صندلی. بهترین کلمه برای توصیف این وضعیت خدمات unbundled شده است. برای همه چیز هزینه جداگانه دریافت می شود: چک کردن چمدان ها، انتخاب صندلی، صندلی با فضای پای بیشتر، غذای گرم.                               

این جداگانه فروختن محصولات و خدمات حقیقتی شوکه کننده و ناخوشایند را در مورد صنعت هواپیمایی بیان می کند. مسافرین کلاس اکونومی سود چندانی برای ایرلاین بهمراه ندارند. یونایند ایرلاینز و امریکن ایرلاینز در گذشته اعلام کرده اند که حدود نیمی از درامدشان از فقط 13% تا 15% مسافرین دائمی که از کلاس بیزینسی استفاده می کنند می آید.

بنابراین از نظر اقتصادی کاملا منطقی است که ایرلاین ها بر خدمات دهی بهتر به مشتریان پرسودتر متمرکز شوند. بطور تاریخی برای ایرلاین ها انگیزه چندانی برای ارائه فضای صندلی بیشتر و تجربه بهتر سفر وجود ندارد. این مردم هستند که بارها نشان داده اند که بیش از همه به قیمت پایین تر اهمیت می دهند. مثلا امریکن ایرلاینز در زمانی که خدمات خود را unbundle نکرده بود در رقایت با اسپیرت ایرلاینز دچار مشکل بود. ایرلاین های کم هزینه همیشه برنده هستند زیرا مردم به bundled یا unbundle بودن اهمیتی نمی دهند، یا آنقدر باهوش نیستند که تفاوت آن را تشخیص دهند.

در واقع تلاش ایرلاین ها برای ارائه خدمات بهتر و راحتی بیشتر شکست خورده است، مثلا مشکلات مالی ایرلاین ویرجین با وجود اینکه برنده جوایز کیفیت خدمات است. در سال های پس از بحران مالی، ایرلاین های آمریکایی تلاش کرده اند مسیر ثبات مالی را دنبال کند، که به unbundle کردن محصولات و خدمات، تلاش برای افزایش درامد بر واحد، و کاهش هزینه های عملیاتی انجامید.

شاید اگر مقررات زدایی صنعت هوانوردی صورت نمی گرفت، امروز فضای پای صندلی و غذای بهتری در طول پرواز می داشتیم، ولی مطمئنا بلیط هم خیلی خیلی گران تر می بود. قیمت بلیط امروزه حدودا 40% کمتر از دهه 1970 است. مقررات زدایی همچنین موانع رقابت را کاهش داده، ایرلاین ها عملیات خود را گسترش داده اند، این یعنی پروازهای بیشتر به مقاصد بیشتر. صنعت هوانوردی به معنای واقعی دموکراتیزه شده است.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایرلاین پرس، تاریخ انتشار: 23شهریور1397، کدخبر: 104653 : www.airlinepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین