پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
درپی دغدغه‌هایی که درباره بودجه بنیاد شهید در لایحه ۹۹ برای امور درمان ایثارگران، بیمه و بدهی‌های انباشته این نهاد به بیمه دی و دانشگاه آزاد وجود داشت و مسئولان بنیاد و نمایندگان بار‌ها از آن انتقاد کرده بودند، اکنون جعفرزاده ایمن آبادی عضو فراکسیون ایثارگران از افزایش اعتبار ایثارگران با رشد حدود ۵۰ درصدی، در کمیسیون تلفیق سخن به میان آورده
شعار سال: عضو فراکسیون ایثارگران:بودجه بنیاد شهید در کمیسیون تلفیق اصلاح شد

درپی دغدغه‌هایی که درباره بودجه بنیاد شهید در لایحه ۹۹ برای امور درمان ایثارگران، بیمه و بدهی‌های انباشته این نهاد به بیمه دی و دانشگاه آزاد وجود داشت و مسئولان بنیاد و نمایندگان بار‌ها از آن انتقاد کرده بودند، اکنون جعفرزاده ایمن آبادی عضو فراکسیون ایثارگران از افزایش اعتبار ایثارگران با رشد حدود ۵۰ درصدی، در کمیسیون تلفیق سخن به میان آورده و به خراسان گفته است: تقریبا بنیاد شهید تنها دستگاهی است که افزایش اعتباری بیش از ۵۰ درصد داشته بنابراین با تمامی کم و کاستی‌ها از این بابت لازم است از دولت تشکر کنیم. خراسان پیش از این وقتی لایحه دولت برای بودجه ۹۹ منتشر شد، در بررسی این لایحه در گزارشی نوشت: «دولت در لایحه بودجه ۹۹ این کسری بودجه را جبران نکرد. آن چه در لایحه بودجه ۹۹ دولت به مجلس ارائه شد، از بودجه ۱۶ هزار میلیارد حکایت دارد که فقط دو هزار و ۱۰۰ میلیون تومان نسبت به بودجه ۹۸ افزایش یافته است. این افزایش محدود بودجه در شرایطی است که جدا از احتساب افزایش هزینه‌ها و تورم، بنیاد شهید فقط حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد به بیمه دی بدهی دارد.

آن چه در میزان بودجه پیش بینی شده برای بنیاد شهید لحاظ شده، در اولین گام به معنای ادامه مشکلات بودجه‌ای در ارائه خدمات بنیاد شهید به ایثارگران است.»

۹۹ سال خوبی برای ایثارگران خواهد بود؟

با توجه به این کمبود‌های بودجه ای، اکنون جعفرزاده ایمن آبادی عضو فراکسیون ایثارگران ضمن این که از دولت تشکر می‌کند، بدون اشاره به مبالغ مورد اشاره جدید، می‌گوید: با توجه به حساسیت نمایندگان در بررسی بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق بودجه به نظر می‌رسد ۹۹ سال خوبی برای ایثارگران باشد و با محدودیت‌های جدی مواجه نباشیم.

اولویت بندی اعتبارات در تلفیق خوب بود

جعفرزاده ایمن آبادی می‌افزاید: اقدام مجلس نیز در اولویت بندی برای اعتبارات ایثارگران در کمیسیون تلفیق خوب بوده و به نظر می‌رسد نمایندگان نیز با تصمیم نهایی در صحن این اقدام را کامل کنند و اعتبارلازم ایثارگران به طور کامل محقق شود.

وعده رفع کامل مسائل مالی ایثارگران
 
زمزمه‌های خوش بودجه‌ای برای ایثارگران

وی درباره تصمیمات مجلس برای رفع محدودیت‌های موجود در بخش درمان ایثارگران درسال آینده گفت: بخشی از این محدودیت‌ها مربوط به اعتبارات و بودجه‌ها می‌شود که به طور قطع در بودجه سال ۹۹ مسائلی از این دست رفع می‌شود، اما برخی دیگر مربوط به محدودیت‌های سخت افزاری و تولید داخل است. جعفرزاده ایمن آبادی یادآورشد: این که هم اکنون ویلچر مناسب برای جانبازان در بازار نیست مشکلی است که باید بخش تولید آن را حل کند یا کمیاب شدن دارو‌ها همیاری و مساعدت مسئولان ذی ربط را می‌طلبد.

افزایش اعتبار کفاف می‌دهد اما...
 
 
زمزمه‌های خوش بودجه‌ای برای ایثارگران
حجت الاسلام احمد مازنی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس هم می‌گوید: باوجود افزایش اعتبار ایثارگران در سال ۹۹، اما هزینه اختصاص یافته برای این بخش تنها کفاف درمان، معوقات، بدهی ها، حقوق و پاداش‌ها را می‌دهد و هزینه‌های فرعی دیگر را در برنمی گیرد. وی افزود: هم اکنون ۹۰ درصد از اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی بنیاد صرف حقوق ایثارگران می‌شود. این درحالی است که معوقات هم هست و خانواده این عزیزان بعضا از حداقل امکانات معیشتی برخوردار هستند. نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: آن چه درباره بودجه بنیاد شهید مطرح است چیزی شبیه به بودجه جاری دولت است که با آن حقوق کارمندان دولت را می‌دهد و هر سال درصدی را هم به عنوان نرخ تورم در نظر می‌گیرد.

بیم و امید از تخصیص نیافتن اعتبارات
 
زمزمه‌های خوش بودجه‌ای برای ایثارگران

در عین حال پژمانفر عضو فراکسیون ایثارگران و عضو کمیسیون تلفیق مجلس هم به این توجه بودجه‌ای با نگرانی نگاه می‌کندو می‌گوید: با آن که بودجه ایثارگران برای سال آینده افزایش داشته، اما باید دید این افزایش اعتبار از سوی دولت با کاهش تخصیص مواجه نشود. وی با بیان این که بعضا دیده می‌شود دولت از صد درصد اعتبار ۳۵ درصد تخصیص می‌دهد و در جایی دیگر تمام صد در صد محقق می‌شود، افزود: دولت باید متوجه این مهم باشد و با تخصیص ندادن اعتبار موجب نارضایتی و ناامیدی ایثارگران عزیز نشود. نماینده مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: اعتبار بودجه ایثارگران همانند یک سری ردیف‌های دیگر دارای حباب‌های هزینه‌ای است و این حباب‌ها در دست دولت است. اگر دولت تمایل داشت آن را کم و زیاد می‌کند یا پرداخت نمی‌کند و این خوب نیست.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 13 بهمن 1398، کدخبر: 686430 ، www.khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
این فاجعه است به کسانی که این همه مورد احترام جامعه هستند به درستی رسیدگی نمیشه و خیلی هاشون حتی خونه هم ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین