پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
تغییراتی که در سیاست های مدیریت دانشجویی دانشگاه اصفهان به تازگی رخ داده، باعث بروز مشکلاتی برای دانشجویان شده است؛ خوابگاه و غذای دانشجویان در پی این سیاست ها در معرض خطر است.

شعار سال:تغییراتی که در سیاست های مدیریت دانشجویی دانشگاه اصفهان به تازگی رخ داده، باعث بروز مشکلاتی برای دانشجویان شده است؛ خوابگاه و غذای دانشجویان در پی این سیاست ها در معرض خطر است.

 شرح وظایف معاونت دانشجویی دانشگاه اصفهان ۱۲ بند دارد که ۸ بند آن به صورت مستقیم به موضوع رفاه دانشجویان مرتبط است. غیر از آن در بند‌های دیگر نیز، آنچه به عنوان شرح وظایف معاونت دانشجویی مطرح شده، مسائلی را مدنظر قرار داده است که رفاه و حل مسانل دانشجویان را مطرح کرده است. از این توجه شرح وظایف به حل مسائل و رفاه دانشجویان، می‌توان به این نتیجه رسید که معاونت دانشجویی در دانشگاه و مدیران زیر مجموعه این معاونت، باید روند کار‌های خود را به گونه‌ای بچینند که مسائل دانشجویان حل شود یا دانشجویان در شرایط بهتری به تحصیل بپردازند. اما به نظر می‌رسد مدتی است این روند در دانشگاه اصفهان به گونه‌ای طی می‌شود که باعث اعتراض دانشجویان شده و مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده است.

چند روزی است که در کانال‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان مطالبی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد سیاست‌های جدید معاونت دانشجویی این دانشگاه، باعث بروز مشکلاتی برای دانشجویان شده است.

مشکلات غذایی دانشجویان
مثلا یکی از این مشکلات مربوط به فیش فراموشی غذای دانشجویان است. تا پیش از این، دانشجویان می‌توانستند در روز‌هایی که به هر دلیلی در ساعت توزیع غذا در خوابگاه یا دانشگاه حضور ندارند، یا امکان رفتن به سلف‌ها برای دریافت غذا را ندارند، کد کاربری خود را به هم اتاقی یا دوستان خود بدهند و در این صورت وعده غذایی خود را دریافت کنند. اما به تازگی دانشجویان باید برای دریافت فیش فراموشی خود اثر انگشت خود را در دستگاه ثبت کنند!

مهدی ربیعی، نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه اصفهان در صفحه اینستاگرامی خود به این موضوع اشاره کرده و نوشته که دانشگاه این تصمیم را برای رفع مشکل برخی دانشجویان گرفته است. مشکل این بوده که برخی دانشجویان شکایت کرده اند که غذایشان را افرادی دیگر گرفته اند.
سوءمدیریت مسئولان دانشگاه اصفهان در توزیع غذای دانشجویی

ربیعی در استوری خود موضوع را اینطور به مسئولان دانشگاه پاسخ داده است که این دسته از دانشجویان، تعداد محدودی هستند که باید به معاونت مراجعه کنند و یاد بگیرند که رمز خود را تغییر دهند.

وی به شیوه مدیریت دانشگاه اینگونه انتقاد می‌کند که برای راه انداختن کار چند نفر، کار هزاران دانشجوی خوابگاهی را مختل کرده اند. او می‌نویسد: رسالت اصلی دانشگاه تربیت افراد برای نقش‌های آینده کشور است. دانشجویی که در محیط آکادمیک غذایش را از دستش می‌گیرند و کاری نمی‌تواند انجام دهد، این تصمیم شما بزرگترین خیانت در حق او است، چون پس از ۴ سال بیرون این محیط چنین دانشجویی را نه تنها غذایش، بلکه خودش را هم می‌بلعند!

سوءمدیریت مسئولان دانشگاه اصفهان در توزیع غذای دانشجویی

ربیعی همچنین به این موضوع اشاره کرده است که با این طرح، تعداد زیادی از دانشجویانی که هر شب در آزادگان درس می‌خوانند و ساعت بازگشت آنان به خوابگاه ساعت ۱۱ شب است، یا دانشجویانی که سرکار می‌روند یا آنانی که به هر دلیلی شب تا قبل از ساعت هفت بیرون خوابگاه هستند، وعده غذای خود را از دست می‌دهند.

وی در پایان خطاب به مسئولان معاونت دانشجویی دانشگاه نوشته است: من باور نمی‌کنم به خاطر درخواست چند دانشجو چنین کاری را انجام داده باشید. چون در همین صفحه درخواست‌های زیادی از دانشجویان وجود دارد که به هیچ کدام جامه عمل نپوشانیده اید.


او از مسئولان دانشگاه خواسته که صادقانه به دانشجویان توضیح دهند که دلیل اجرای چنین طرحی چیست؟ به نظر ربیعی دانشجویان گمان می‌کنند که دانشگاه می‌خواهد در هزینه‌های خود صرفه جویی کند و اینگونه فشار اقتصادی روی دوش دانشجو می‌گذارد.

البته او به این نکته نیز اشاره می‌کند که مسئولان دانشگاه برای صرفه جویی اقتصادی بهتر است به حال ۲۰۰ کارمند اضافی دانشگاه فکری کنند
سوءمدیریت مسئولان دانشگاه اصفهان در توزیع غذای دانشجویی

یکی از دانشجویان دانشگاه اصفهان نیز ، مساله مشکلات دانشجویان پس از تغییر در مدیریت دانشجویی را مطرح می‌کند و می‌گوید: احمدنژاد، مدیر جدید امور دانشجویی دانشگاه به بهانه برخی تغییرات، اقداماتی داشته که برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است.

راه‌های جدید دانشگاه اصفهان برای درآمدزایی
وی این اقدامات را در راستای درآمدزایی برای دانشگاه دانسته و می‌گوید: سلف کوثر دانشگاه در گذشته تعطیل بود ولی اکنون این سلف در حال انتقال به بخش خصوصی به عنوان رستوران است. این در حالی است که دو رستوران دیگر هم در دانشگاه فعالیت می‌کنند.

این دانشجوی دانشگاه اصفهان می‌گوید: موضوع خصوصی سازی در دانشگاه جدی‌تر از قبل پیگیری می‌شود. استخر دانشگاه به بخش خصوصی واگذار شده، مشکلات دانشگاه با پژوهشکده شاخص پژوه ادامه دارد. پیمانکاران دانشگاه هم حالا دیگر بخش خصوصی هستند.

وی به محصولات کشاورزی دانشگاه هم اشاره می‌کند و می‌گوید: دانشگاه اصفهان اراضی کشاورزی تحت کشت هم دارد که این‌ها هم به تازگی به بخش خصوصی واگذار شده است.

این دانشجوی دانشگاه اصفهان به مساله دیگری نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: اخیرا در دانشگاه مصوب شده است که به دانشجویانی که محل سکونتشان در ۱۰۰ کیلومتری دانشگاه است، خوابگاه نمی‌دهند. این موضوع برای دانشجویان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: مبلغ خوابگاه هم این ترم از حدود ۲۵۰ هزار تومان به یکبار به بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

این دانشجوی دانشگاه اصفهان درباره فیش فراموشی غذا می‌گوید: شرایطی که ایجاد شده عملا کارکرد فیش فراموشی را از بین می‌برد.

سوءمدیریت مسئولان دانشگاه اصفهان در توزیع غذای دانشجویی

وی توضیح می‌دهد: می‌گویند عده‌ای از این امکان سوءاستفاده می‌کنند و غذای دانشجویان دیگر را بدون اجازه آنان می‌گیرند. اما به نظر می‌رسد که این موضوع تنها بهانه است. دلیل اصلی کار را نمی‌دانیم چیست، اما هرچه هست برای دانشجویان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

امکانات رفاهی که مسئولان در رسانه‌ها برای دانشجویان مطرح می‌کنند با آنچه در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، تفاوت‌هایی دارد. سیاست‌هایی هم که اعمال می‌شود، گاهی باعث دلزدگی دانشجویان از فضای دانشگاه می‌شود و در نهایت، موضوع رفاه دانشجویان که شاید اصلی‌ترین شرح وظیفه معاونت دانشجویی است، به حاشیه می‌رود. خبرگزاری دانشجو در این گزارش به بیان دغدغه دانشجویان پرداخته و منتظر پاسخ مسئولان دانشگاه اصفهان در خصوص مشکلات پیش آمده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:13بهمن1398،کد خبر:824144،snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین