پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
سطح سواد تاثیر زیادی در بهبود کیفیت رانندگی ندارد ولی آموزش‌های واقعی در دوره ‌مشخصی با در نظر گرفتن تمام استانداردهای لازم می‌تواند نقیصه‌های موجود ‌در خطاهای انسانی را کاهش دهد.

شعارسال: یک راننده ناوگان عمومی جاده‌ای در مورد تغییر شرایط  مدرک تحصیلی رانندگان از سوم راهنمایی به دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی گفت: ارتقای مدرک سوم راهنمایی به دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی منجر به رواج دلالی و خرید و فروش مدارک تحصیلی به قیمت‌های بالا می‌شود.

 

 فریدون طبقچی افزود: سطح سواد تاثیر زیادی در بهبود کیفیت رانندگی ندارد ولی آموزش‌های واقعی در دوره ‌مشخصی با در نظر گرفتن تمام استانداردهای لازم می‌تواند نقیصه‌های موجود ‌در خطاهای انسانی را کاهش دهد به‌شرطی که آموزشگاه‌های رانندگی ‌باری به هرجهت و به‌طور فرمالیته فعالیت نکنند.

 

 

وی تاکید کرد: به‌جای ارتقای مدرک تحصیلی برای نیل به تخصص و کسب صلاحیت‌های لازم توسط رانندگان، می‌توان دوره‌های آموزشی ‌واقعی را تحت نظارت و پوشش یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور انجام داد و مدرک ارزشمندی که حاصل ‌آموزش‌های تئوری و عملی و با رعایت تمام جوانب و استانداردهای لازم است برای آنان صادر و آن را جایگزین مدرک ‌تحصیلی نمود که هیچ رابطه مستقیمی با امر رانندگی ندارد.

 

او با تاکید بر این‌که همه رانندگان حرفه‌ای علاقه‌مند هستند جایگاه رانندگی به‌لحاظ تخصص و شأن اجتماعی به‌جایی برسد که افراد غیر موجه نتوانند بدون صلاحیت‌های لازم وارد ناوگان عمومی شوند، گفت: به طور قطع تحقق این هدف تنها با مدرک ‌تحصیلی میسر نخواهد شد.

 

 این راننده بیان کرد: اقدام به تغییر مدرک تحصیلی برای دریافت کارت هوشمند درحالی صورت گرفته است که اولاً صدور گواهینامه توسط پلیس راهنمایی رانندگی بدون در نظر گرفتن تحصیلات و یا مدرک تحصیلی ‌مشخصی صورت می‌گیرد، ثانیاً صدور دفترچه ثبت ساعت توسط پلیس راهور با مدرک تحصیلی سوم راهنمایی(سیکل) انجام می‌شود اما صدور کارت هوشمند با مدرک حداقل دیپلم میسر ماست.

 

طبقچی خاطرنشان کرد: باید به این موضوع نیز توجه کرد که سطح سواد در استان‌های محروم که میزان بیکاری نیز در آنها زیاد است، مانند دیگر استان‌ها نیست و نباید فقط استان‌های برخوردار را شاخص سواد قرار داد.

 

وی همچنین به موضوع عدم نظارت بر خودروهای شخصی نیز پرداخت و ادامه داد: ناهنجارترین و غیر قانونی‌ترین شکل ‌فعالیت در بخش حمل و نقل، کار و اشتغال با خودروهای پلاک  شخصی است و روزی نیست که خبری از شرارت‌های ‌راننده نماهایی که در این قالب  نفوذ کرده و فعالیت می‌کنند،  شنیده نشود اما در ساماندهی و قانونمند ساختن فعالیت این‌گونه رانندگان تاکنون نتیجه مشخصی تاکنون حاصل نشده است.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تین نیوز، تاریخ انتشار: 15بهمن1398 ، کدخبر: 204910: www.tinn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین