پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۳
جعفرزاده گفت: افرادی که قبل از 5 اسفندماه مبادرت به خرید بلیت کرده‌اند، می‌توانند در صورت انصراف از سفر، بلیت‌شان را بدون کسر جریمه استرداد کنند.

شعار سال: در روزهای اخیر که هر روز با هجوم خبرهای کرونا مواجه هستیم، بساط مسافرت‌های نوروزی و به شکل کلی سفرها برچیده شده است. بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از سفرهای غیرضروری به کنترل این بیماری در کشور کمک خواهد کرد و همین موضوع مهم باعث شد تا آژانس‌های مسافرتی از هواپیما گرفته تا قطار و اتوبوس بلیت‌هایی که قبل از 5 اسفندماه فروخته بودند را در بازه اسفند تا فروردین ماه بدون کسر جریمه استرداد کنند.

در این رابطه خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر کسر جریمه 40 درصدی از کل مبلغ بلیت در برخی از آژانس‌های هواپیمایی منتشر شد که در رابطه با صحت و سقم ماجرا با یکی از کارمندان آژانس فروش بلیت مسافربری و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

استرداد بلیت هواپیما در تمامی ایرلاین‌های کشور                                                            

کوچکی، یکی از کارمندان  سامانه خرید و رزرو آنلاین بلیت هواپیما و قطار، در ارتباط با ابلاغ بخشنامه و استرداد بلیت‌های نوروزی به خبرگزاری برنا گفت: تمامی ایرلاین‌ها براساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی کشور موظف به استرداد مبلغ خرید بلیت بدون کسر جریمه هستند.

او ادامه داد: افرادی که در بازه‌های مشخص تعریف شده از سوی هر آژانس هواپیمایی بلیت‌شان را خریداری کرده‌اند، بر اساس اطلاعیه همان آژانس می‌توانند بلیت‌شان را استرداد کنند.

همچنین کوچکی تاکید کرد تمامی ایرلاین‌ها بر اساس مصوبه و بخشنامه ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی کشور رفتار کرده و اگر فردی به مشکل برای استرداد بلیت برخورد، با بررسی بازه زمانی سفر و تاریخ پروازش اشتباهات احتمالی مرتفع خواهد شد.

کسر جریمه از بلیت‌های مرجوعی پس از 5 اسفندماه

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در پاسخ به این سوال که اگر فردی بلیت سفر خود را در بازه زمانی پس از 5 اسفندماه خریداری کرده باشد آیا امکان استرداد کامل پول او بدون کسر جریمه امکان پذیر خواهد بود یا خیر؟ اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا به مردم از طریق مراجع اطلاع رسانی نظیر وزارت بهداشت و رسانه‌ها اعلام شد حتی‌الامکان از رفتن به سفر در این برهه خطرناک خودداری کنند. طبیعی است آن دسته از افرادی که بخش هوایی را برای سفرهای زیارتی و سیاحتی خود در بازه شیوع ویروس کرونا انتخاب می‌کردند باید به توصیه‌ها پیش از خرید بلیت دقت می‌کردند و بابت همین موضوع بوده که بخش هوایی کشور با کاهش چشمگیر پروازهای داخلی مواجه شده است.

او ادامه داد: بنابراین برای اینکه این موضوع بیشتر تسهیل شود، اطلاعیه‌ای از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر شد تا افرادی که قبل از 5 اسفندماه مبادرت به خرید بلیت کرده‌اند بتوانند در صورت انصراف از سفر بلیت‌شان را بدون کسر جریمه استرداد کنند. البته لازم است افرادی که مشمول شرایط این اطلاعیه می‌شوند 12 تا24 ساعت قبل از پرواز اقدام به استرداد بلیت خود کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه افرادی که پس از ابلاغ اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری مبادرت به خرید بلیت کرده‌اند آگاهانه از شیوع بیماری این اقدام را انجام داده و کنسلی بلیت سفرشان شامل این بخشنامه نخواهد شد، توضیح داد: این افراد با کسر جریمه 40 تا 60 درصدی بلیت‌شان استرداد خواهد شد.

با آژانس‌های هواپیمایی متخلف برخورد می‌کنیم

جعفرزاده با بیان اینکه با آژانس‌های هواپیمایی که از بخشنامه مصوب تخطی می‌کنند، برخورد خواهد شد، بیان کرد: هموطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir موضوع را به سازمان اطلاع دهند تا در اسرع وقت برخورد جدی با متخلفان صورت گیرد. همچنین مسافران مطمئن باشند در صورتی که بلیت‌شان را قبل از 5 اسفندماه خریداری کرده باشند و اکنون به کنسلی اقدام می‌کنند مبلغ‌شان به صورت کامل بازگرداننده می‌شود.

استرداد بدون جریمه بلیت هواپیما برای تمامی ایرلاین‌های کشور

او در پایان گفت: این بخشنامه برای تمامی ایرلاین های کشور ارسال و اعلام شده و آن‌ها نیز به دفاتر طرف قرارداد خود (دفاتر خدمات مسافربری و مراکز الکترونیکی) ابلاغ کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 23اسفند1398 ، کدخبر: 976590: www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین