پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۶۷۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
کشتی‌آرای با بیان اینکه کشور در شرایط عادی نیست اضافه کرد: همه خبر از رکورد اقتصادی در کشور داریم و طبیعی است که باید منتظر بود و دید سیاست‌های اقتصادی دولت در سال ۹۹ به چه صورتی وضع و اجرا خواهد شد. از طرفی ویروس کرونا هم فعلاً مهمان ایران است و باید منتظر ریشه‌کن‌ شدن یا حداقل کنترل آن بود تا ان‌شاالله بازار و اقتصاد به حالت پیش از کرونا که تا حدی خرید و فروش داشت، برگردد.

شعار سال:از اردیبهشت سال ۹۷ که آمریکا تصمیم گرفت از توافق برجام خارج شود، به مرور زمان نرخ ارز در کشور با نوسان روبرو شد و این افزایش تا پایان سال ۹۸ ادامه پیدا کرد.

از سوی دیگر، افزایش قیمت جهانی طلا و بالا بودن قیمت ارز در ایران، قدرت خرید مردم را بیش از هر زمان دیگری پایین آورد و در کنار همه این‌ها، شیوع ویروس کرونا کار را برای فعالان این حوزه سخت‌تر از همیشه کرد.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره چالش‌های بازار طلا در سال ۹۸ گفت: ماه‌های پایانی سال ۹۸ با افزایش قیمت جهانی طلا و همچنین قیمت ارز، شاهد گران شدن طلا در کشور بودیم که همین خود دلیلی برای رکود در این بازار باشد، یعنی هم خرید و هم فروش به‌صورت چشمگیری کم شد.

وی افزود: افزایش قیمت جهانی طلا و بالا رفتن نرخ ارز در کشور باعث شد بسیاری از واحد‌های تولیدی این صنف تعطیل شوند که متاسفانه باید بگویم این میزان از تعطیلی تاکنون بی‌سابقه بوده است.


کشتی‌آرای با بیان اینکه کشور در شرایط عادی نیست اضافه کرد: همه خبر از رکورد اقتصادی در کشور داریم و طبیعی است که باید منتظر بود و دید سیاست‌های اقتصادی دولت در سال ۹۹ به چه صورتی وضع و اجرا خواهد شد. از طرفی ویروس کرونا هم فعلاً مهمان ایران است و باید منتظر ریشه‌کن شدن یا حداقل کنترل آن بود تا ان‌شاالله بازار و اقتصاد به حالت پیش از کرونا که تا حدی خرید و فروش داشت، برگردد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: هفته‌هاست که ارزش سهام در کشور‌ها کاهش پیدا کرده و رشد اقتصادی در دنیا منفی شده است که این مسئله تحت تاثیر ویروس همه‌گیر کرونا بوده است. به تبع همین اتفاق، اقتصاد ایران به‌طور جدی آسیب دیده است و تنها باید آرزو کنیم که این ویروس از بین برود تا پس از آن به بهبود شرایط اقتصادی امیدوار بود.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از اقتصاد ۲۴، تاریخ ۶ فروردین ۱۳۹۹، کد خبر:۶۰۶۵۴، www.eghtesaad۲۴.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
همه کشور با این وضعیت باید تعطیل کنن اون ها هم که تعطیل نمیکنن دارن از جیب می خورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین