پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۷۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
بیماری کووید- 19 در سراسر دنیا موجب نگرانی و مشکلات زیادی شده است که باید به آن توجه کنیم با توجه به اینکه گسترش بیماری در سطج جهانی اتفاق افتاده است، نیاز هست تا پیشاپیش مساله را از ابعاد مختلف بررسی کنیم. به ویژه بعد اقتصادی و تنها پرداختن به جنبه های سلامت، اپیدمیولوژی و پزشکی کفایت نمیکند.

شعار سال:با تاثیرگذاری شدید شیوع بیماری کرونا بر بازارها، احتمال وقوع یک رکود بزرگ اقتصادی در جهان قوت گرفته است. پس از آن که بیماری کرونا اقتصاد چین را به رکود کشاند، اکنون با رسیدن این ویروس به آمریکا و اروپا، سقوط بازارهای این مناطق هم آغاز شده است.

بیماری کووید- 19 در سراسر دنیا موجب نگرانی و مشکلات زیادی شده است که باید به آن توجه کنیم با توجه به اینکه گسترش بیماری در سطج جهانی اتفاق افتاده است، نیاز هست تا پیشاپیش مساله را از ابعاد مختلف بررسی کنیم. به ویژه بعد اقتصادی و تنها پرداختن به جنبه های سلامت، اپیدمیولوژی و پزشکی کفایت نمیکند. همان طور که بیماری کووید- 19 در حال گسترش و همه گیری در سطج جهان است، تبعات اقتصادی آن نیز محدود به یک کشور یا منطقه نمیشود و در سطح دنیا تسری پیدا میکند این کتاب با مشارکت بسیاری از اقتصاددان های مطرح بین المللی در مدت کوتاه یک هفته تدوین شده است سوال های کلیدی اقتصادی که در این کتاب به آن پرداخته شده عبارتند از:

- چگونه و چقدر سریع امکان گسترش آسیبهای اقتصادی وجود دارد؟
- اوضاع چقدر وخیم میشود؟ و این اوضاع چقدر طول میکشد؟
- مکانیسم های همه گیری شرایط اقتصادی چیست؟ و مهمتر از همه، دولتها در مورد آن چه کاری میتوانند انجام دهند؟

 متن کتاب اقتصاد در زمان کووید19

منبع ؛فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین