پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۶۹۱۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
منتخب مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم گفت: اولویت مجلس یازدهم توجه جدی به معیشت مردم، تولید، اشتغال، مبارزه با رکود، تورم و گرانی خواهد بود.

شعار سال: احمد رسولی‌نژاد اظهار کرد: نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری با نهایت دقت صورت می‌گیرد و ایشان سال‌هاست که عناوین اقتصادی را برای نام‌گذاری سال‌ها انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه نظام اعم از دولت و مجلس برای تحقق شعار سال گام‌های اساسی را بردارند، گفت: اما متأسفانه در سال‌های گذشته به‌ویژه در ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی کمترین تحرک را در خصوص عمل به شعار سال شاهد بودیم و علاوه بر مجلس، تقریباً دولت هم خیلی در زمینه تلاش برای تحقق شعار سال مؤثر و مفید کار نکرد.

منتخب مردم دماوند در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه قطعاً اولویت مجلس یازدهم توجه جدی به معیشت مردم، تولید، اشتغال، مبارزه با رکود، تورم و گرانی خواهد بود، یادآور شد: مجلس یازدهم باید به‌عنوان یک مجلس انقلابی، کارآمد و مردمی در همان چند ماه اول تأثیرات مثبت خود را برجای بگذارد.

به گفته رسولی نژاد؛ مجلس یازدهم در قالب طرح‌های یک‌فوریتی می‌تواند نقش بسزایی در تحقق شعار سال ایفا کند.

او به نقش مهم و تأثیرگذار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت یکی از نهادهایی که می‌تواند در تحقق شعار سال مهم‌ترین نقش را داشته باشد، مرکز پژوهش‌های مجلس است، اما متأسفانه به مرور زمان نقش این مرکز کمرنگ شده؛ لذا باید پس از آغار به کار مجلس یازدهم، شخصی در رأس آن قرار بگیرد که هم توانمند باشد و هم با بکارگیری نیروهای توانمند و کارآمد کمک بزرگی به نهاد قوه مقننه برای تحقق شعار سال داشته باشد.

منتخب مردم دماوند در مجلس یازدهم به گرانی زمین در شهرک‌های صنعتی به‌عنوان یکی از موانع پیش روی تحقق شعار سال اشاره می‌کند و معتقد است که دولت این زمین‌ها را با قیمت گزاف به تولیدکنندگان واگذار می‌کند و از سوی دیگر علاوه بر گرانی قیمت زمین، بانک‌ها هم تأثیرگذاری منفی در تحقق شعار سال دارند؛ زیرا برای تولیدکنندگانی که تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند دوره تنفس قائل نیستند و اجازه نمی‌دهند تا واحدهای تولیدی روی پای خود بایستند؛ یعنی بلافاصله با دریافت اقساط تسهیلات ارائه‌شده، تولیدکننده را به زحمت می‌اندازند و حتی گاهی اوقات مشاهده شده که حتی دست به مصادره واحدها و کارگاه‌های تولیدی می‌زنند؛ لذا مجلس یازدهم قطعاً به این موانع رسیدگی خواهد کرد.

رسول‌نژآد تأکید کرد: برای تحقق شعار جهش تولید باید موانع تولید برداشته شود و منتخبان مجلس یازدهم یک‌سری اقداماتی را در این خصوص شروع کرده‌اند و درصدد تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌هایی هستند تا قبل از تشکیل مجلس یازدهم با دستان پر منتخبان مردم شروع به کار کنند.

به گفته او؛ مجلس یازدهم هرگز نباید روزهای تعطیل داشته باشد، البته هرچند نمایندگان در زمان تعطیلات در میان مردم حضور پیدا می‌کنند، اما به‌طور کلی مجلس یازدهم باید کم‌کاری‌های مجالس گذشته را جبران کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 17 فروردین 99، کد مطلب: 481017: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
0
همه مجلس ها و دو.لت ها که میان همین رو میگن ولی انقدر میفتن دنبال سیاسی بازی که کلا تا انتخابات بعدی کنسل میشه
ناشناس
Germany
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
0
همیشه اول مجلس ها که شروع میشه همه میان مصاحبه می کنن امید میدن آخرش که میشه مصاحبه ها همه انتقادی و منفی میشه قصه همیشه تکراری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین