پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 07
کد خبر: ۲۷۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
واقعیت این است که اقتصادایران در نیم سده تازه سپری شده و پیش از آن نیز به جای راه رفتن در مسیری هموار و پیش رونده به دلایل گوناگون در راهی افتاده که بار‌ها و بار‌ها زمین خورده و یا در آتش سیاست‌های خان مان سوز سوخته و اکنون تن رنجور و تب دار و زخمی آن بر روی دست میلیون‌ها شهروند ایرانی مانده است.
شعار سال: وقتی جایی از بدن به هر دلیلی زخمی می‌شود و یا می‌سوزد نخستین و بیشترین آسیب به پوست می‌رسد و دردناک‌ترین وقت برای یک مداوای آدم زخمی یا سوخته هنگامی است که بخواهند پوستش را از بدنش جدا کنند. اگرجداسازی پوست با بردباری، ورزیدگی، مهارت و دقت کافی انجام نشود بدن عفونت می‌کند وچرک همراه خون شده و به درون بدن رفته و احتمال درد و مرض‌های گوناگون و تازه را فراهم می‌کند.
 
به همین دلیل است که به زخمی‌ها و سوخته پیشنهاد می‌شود بردباری کنند تا پوست خودش از بدن جداشود و عفونت نکند و چرک به بدن راه پیدا نکند. چاره کار برای اینکه آدمی به رنج و درد پوست کندن نیفتد نخست این است که از بدن وجسم خود با اندیشه برتر و هوشمندی استفاده کند و راه‌هایی را برای رفتن و پیشرفت انتخاب کند که سازگار و هموار باشند درغیر این وضعیت زخمی شدن و احتمال پوست کنده شدن افزایش می‌یابد. تجربه نشان می‌دهد این حالت برای جامعه‌های انسانی و سرزمین‌ها و کشور‌ها نیز می‌تواند رخ دهد. ان گروه از کشور‌ها و سرزمین‌ها که در راه رفتن تعادل نداشته باشند و بدون از پیش اندیشیدن و برای رضایت کوتاه مدت یک گروه اقلیت هماره به چپ و راست بپیچند و به جای راه رفتن در مسیری با چشم انداز روشن وهموار در مسیر‌های سنگلاخ راه بروند، بدون تردید بار‌ها زمین می‌خورند و زخمی می‌شوند. حالا اگر جامعه‌ای زمین بخورد و زخمی بشود یا خود را در آتش هیجان و عصبیت بیندازد و بسوزد و گروهی هم نباشند که این جامعه زخمی و سوخته را با ورزیدگی تیمار و درمان کنند پوستش با بدترین حالت کنده شده و چرک و عفونت وارد بدنش خواهد شد و هرگز بدون یک جراحی بزرگ که احتمال مرگ درآن هست از بدن بیرون نمی‌رود و یک جامعه همیشه تب دار و داغ خواهد بود و درد و رنج آن به همه اجزای بدن می‌رسد.
 
 این جسم بیمار وزخمی و سوخته شوربختانه با خوردن دارو‌های عوضی و دردسر ساز هرروز حالش بدتر شده است و به جایی رسیده که باید به آن توجه عمیق و کافی و همه سویه شود تا پوستش کنده نشود. به نظر می‌رسد برای اینکه اقتصاد ایران از چرک و عفونت نمیرد باید پوست اندازی را تجربه کند. اما این توصیه به پوست اندازی در این روزگار سخت و تیره جایی دارد؟ و اصولا گوش شنوایی وجود دارد که این داستان را بشنود و درد را ببیند و پس از آن راه پوست اندازی را تجویز کند؟ واقعیت این است که به نظر می‌رسد تا چرکی و عفونت زدگی کل بدن اقتصادایران راه درازی نمانده و زمان اندکی برای امتناع از کنده شدن پوست اقتصاد باقی مانده است و اگر در این فرصت باقی مانده کاری نکنیم که خودش پوست اندازی کند به بدترین درد‌ها دچار می‌شود. درراه پوست اندازی اقتصاد ایران نخستین گام این است که راه آن را از مسیر سنگلاخی و پر از گرد وغباررفته شده در این دهه‌های تازه سپری شده جدا کرده و راه هموارتری برای حرکت آن انتخاب کنیم. در گام بعدی باید دارو‌هایی که در کشور‌های کامیاب به بدن اقتصادشان تزریق کرده اند استفاده کنیم و از همه مهمتر اینکه راهی آشتی جویانه برایش در دنیا بیابیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24 ، تاریخ انتشار: 31 فروردین 1399 ، کدخبر:  491319 ، www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین