پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۷۲۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
فرشاد اسماعیلی، پژوهشگر صندوق‌های پشتیبان، عرضه اولیه سهام صندوق ذخیره فرهنگیان را از دو لحاظ تهدیدی برای صندوق فرهنگیان و صاحبان اصلی‌اش یعنی معلمان و بازنشستگان آموزش‌وپروش می‌داند؛ او تهدید اول را مربوط به چشم‌انداز مبهم بازار بورس می‌داند و تهدید دوم را افزایش شرکای سودبر صندوق می‌داند که به‌واسطه فروش سهام به افرادی غیر از فرهنگیان اتفاق خواهد افتاد.

شعار سال :بعد از عرضه اولیه سهام شستا در بورس، حالا نوبت به عرضه اولیه سهام صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس رسیده است.

 فرشاد اسماعیلی، پژوهشگر صندوق‌های پشتیبان، این واگذاری‌ها را از دو لحاظ تهدیدی برای صندوق فرهنگیان و صاحبان اصلی‌اش یعنی معلمان و بازنشستگان آموزش‌وپروش می‌داند؛ او تهدید اول را مربوط به چشم‌انداز مبهم بازار بورس می‌داند و تهدید دوم را افزایش شرکای سودبر صندوق می‌داند که به‌واسطه فروش سهام به افرادی غیر از فرهنگیان اتفاق خواهد افتاد.

صندوق ذخیره فرهنگیان همان صندوقی است که قرار بوده فرهنگیان تا پنج درصد حقوقشان را در حساب این صندوق ذخیره کنند و دولت هم موظف می‌شود همه‌ساله معادل مبلغ سپرده فرهنگیان را به صندوق مزبور واریز کند.

و در نهایت سهم‌الشرکه فرهنگیان (که عبارت است از جمع پرداختی عضو و سود متعلقه، پرداختی دولت به‌علاوه سود متعلقه) در هنگام بازنشستگی و از کارافتادگی یا بازخریدی به آنان و در صورت فوت به وراث آنها بازگردد؛

همان صندوقی که بعدها به جای همه این اهداف وارد مناسبات اقتصادی و سیاسی شد تا جایی که سال ۹۵ یکی از بزرگ‌ترین اختلاس‌های چند هزار میلیاردی تاریخ ایران را تجربه کرد.

آنچه که اکنون ذخیره سال‌ها تلاش فرهنگیان را تهدید می‌کند، همان چیزی است که اندوخته سال‌ها رنج صاحبان اصلی شستا یعنی کارگران را به خطر می‌اندازد: شکسته شدن حباب بازار سرمایه و سهیم شدن کسانی در سرمایه‌های معلمان و کارگران که هیچ ربطی به آن‌ها ندارند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:7اردیبهشت1399،کد خبر:27089،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین