پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۷۵۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
ولی الله جعفری رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس در خصوص دو پهلو بودن تبلیغ تبرک اظهار داشت که ،در سازمان بورس بحث برداشت دو پهلو بودن تبلیغ تبرک ایجاد شد که بر این اساس نامه‌ای به شرکت تبرک برای اصلاح این تبلیغ ارسال شد.

شعار سال:مدتی است که یکی از شرکت‌های فعال در بازار سرمایه در رسانه ملی اقدام به تبلیغاتی کرده که این ذهنیت را برای مخاطب ایجاد می کند که این آگهی باعث تبلیغ سهم این شرکت در بازار سرمایه می شود. این در شرایطی است که انجام چنین کاری بر خلاف قوانین است.

از این رو نظر ولی الله جعفری رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس در خصوص دو پهلو بودن تبلیغ تبرک را خواستار شدیم و این پاسخ را دریافت کردیم؛ در سازمان بورس بحث برداشت دو پهلو بودن تبلیغ تبرک ایجاد شد که بر این اساس نامه‌ای به شرکت تبرک برای اصلاح این تبلیغ ارسال شد. .

در این نامه عنوان شده به نظر می‌رسد تبلیغات تبرک شائبه‌ای بین مردم ایجاد کرده و خواستار اصلاح تبلیغات آنها شدیم که گفتند به هیچ عنوان نظر ما تبلیغ سهام شرکت نبوده و منظور از جمله "در بورس باشید"، صرفا به روز بودن است.
در همین راستا نهاد ناظر نامه‌ای را مبنی بر اصلاح تبلیغات به شرکت تبرک ارسال کرد. در نهایت مدیران این هلدینگ قول دادند از 20 اردیبهشت‌ ماه سال جاری تبلیغات خود را اصلاح کنند. همچنین قرار است دیگر از واژه‌هایی همچون "در بورس باشید" یا "سهم تبرک را می خواهم"، استفاده نشود. .
"زمانی که تبلیغ شروع می شود می‌گوید سهم بازار رب و کچاپ را می‌خواهم" و در آخر عنوان می‌شود "سهم تبرک را می‌خواهم"، به نظر طوری تبلیغ طراحی شده که وقتی این دو موضوع به هم وصل می‌شود، صد‌ در صد نمی‌توان گفت صرفا منظور آنها وسوسه مردم به خرید سهم تبرک است، ولی اگر منظور آنها به خطر افتادن بازارسرمایه باشد، خلاف ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار است.

تعداد بازدید : 41

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین