پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
خدمات سرور مجازی از خدمات شرکت‌های هاستینگ بسیار مورد اقبال قرار گرفته است زیرا بالاترین امکانات را برای میزبانی سایت برای کاربران فراهم می کند. سرور مجازی به انگلیسی VPS مخفف کلمات Virtual Private Server است.
شعار سال: این سرویس از فناوری مجازی‌سازی استفاده می‌کند که در این فناوری منابع اختصاصی سخت افزار سرور اصلی، به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار میگیرد.این راه‌حل بسیار ایمن و قابل اعتماد تر از سرویس‌های هاست اشتراکی می‌باشد.مزیت سرور مجازی این است که شما یک سرور مشابه سرور اختصاصی در اختیار دارید که در مقیاس کوچکتر و ارزانتر فراهم شده است.سرویس سرور مجازی معمولا به وسیله وب مسترهایی انتخاب می‌شود که ترافیک متوسط و بالایی در سایت‌های خود دارند.
سرور مجازی برای میزبانی وب، مدیران وب سایت یا ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) نیز کاربرد دارد و ممکن است نام دامنه‌های مختلف، آدرس‌های IP، مدیریت ایمیل، دایرکتوری فایل، اخطار‌ها و تجزیه و تحلیلها را داشته باشند. علاوه بر این، سیستم‌های امنیتی و گذرواژه‌ها همچنان حفظ می‌شوند به شرط اینکه درمحیط یک سرور اختصاصی باشند.

سرور مجازی چکونه کار می‌کند؟
سرور اختصاصی یک کامپیوتر با قطعات سخت افزاری می‌باشد که برای استفاده و به کارگیری در مراکز داده طراحی شده است.این سرور‌ها مانند کامپیوتر‌های شخصی سیستم عامل و نرم افزاری‌های مختلفی را پیشتیبانی می‌کنند.
یک سرور اختصاصی از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و امکانات فراوانی در اختیار مشترکین قرار می‌دهد و هزینه سنگینی جهت خرید و نگهداری نیازدارد.بنابراین ممکن است از بودجه وب مسترها خارج باشد.
فناوری مجازی‌سازی میتواند این سرور قدرتمند را به اجزای کوچکتر تقسیم کند. در واقع قدرت پردازش و منابع سخت افزاری بین سیستم عامل‌های کوچکتر تقسیم می‌شود.این فناوری به گونه‌ای منابع را به اجزای کوچک تقسیم می‌کند که به راحتی نمیتوان تشخص داد که این سرورهای کوچکتر به صورت مجازی خدمات رسانی می‌کنند.بنابراین هزینه‌های نگهداری در بین اجاره‌کنندگان این سرویس تقسیم شده و سطح بودجه برای اجاره این نوع سرویس‌ها کاهش میابد.

سرور مجازی چه کاربردهایی دارد؟
هاست وبسایت
یکی از مهم‌ترین دلایل خرید سرور مجازی این است که وب مسترها نیاز به هاست با امکانات بالاتری نسبت به هاست‌های اشتراکی دارند.به عنوان مثال امکان دسترسی اصلی یا ریشه و همچنین امکان نصب نرم افزار و ماژول‌ها از جمله امکاناتی است که در سرور مجازی در دسترس می‌باشد.
اگر وب سایت شما فضای بالایی در یک هاست میزبانی اشتراکی گرفته است، به ویژه اگر شما چندین وب سایت با ترافیک بالا دارید، سرور مجازی (VPS) یک راه‌حل فوق العاده برای شماست. از طرفی سرور اختصاصی یک سرمایه‌گذاری بزرگ مالی و فنی می‌باشد. در صورتی که سرور مجازی همان امکانات را با منابع کمتر در اختیار شما قرار می‌دهد و انعطاف‌پذیری فوق العاده‌ای را برای یک توسعه دهنده وب با قیمت مناسب ارائه می‌دهد.
برای مثال شما می‌توانید یک VPS برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیکی خود که به وسیله پلت فرم‌های Magento)، WooCommerce، Laravel (اجرا می‌شود استفاده کنید. با استفاده از منابع قوی VPS که بیش از هاست اشتراکی می‌باشد، سرعت و ثبات بالاتری برای سایت خود نسبت به سایت‌های دیگر در اختیار مشتریان قرار میدهید.

میزبانی سرور بازی
اگر قصد راه‌اندازی سرور بازی آنلاین و یا میزبانی فایل‌ها و مستندات کسب و کارتان را دارید سرور مجازی انتخاب مناسبی می‌باشد. با استفاده از این امکان می‌توانید یک هاست میزبانی مستندات راه‌اندازی کرده و دسترسی‌های مختلف به کاربران و همکاران خود بدهید تا بتوانند به سرور وصل شده و از این منابع استفاده کنند.

تست کردن برنامه
سرورهای مجازی یک راه مقرون به صرفه برای آزمایش نرم افزارها می‌باشد. قبل از اینکه برنامه خود را در دسترس عموم قرار دهید می‌توانید در سرور مجازی به صورت موقت بارگذاری کرده و در اختیار دیگران قرار دهید تا مشکلات و نظرات دیگران را بررسی کنید.

سرور دانلود
شما می‌توانید یک سرور مجازی VPS به عنوان سرور دانلود استفاده کنید. در این صورت کاربران میتوانند به صورت مستقیم اقدام به دانلود از سرور شما کنند.همچنین می‌توانید آدرس جداگانه‌ای برای این سرور اختصاص داده و یا دسترسی‌های مختلفی بر روی آن تعریف کنید تا هر کاربر با کلمه عبور و رمز جداگانه‌ای به سرور دانلود دسترسی داشته باشد.

بک آپ گیری
شما همچنین می‌توانید از سرور مجازی VPS برای ذخیره فایل‌های مهم و کلیدی خود استفاده کنید. سرور مجازی میتواند فضای ایمن و در دسترس برای شما فراهم کند.فرض کنید که اطلاعات موجود در کامپیوتر شما پاک شده و یا اطلاعات مهم شما که در محل کار از آن استفاده میکنید به سرقت رفته است. همه این اطلاعات را می‌توانید در سرور مجازی ذخیره کنید و از طریق اینترنت اقدام به دانلود آن کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گسترش نیوز، کدخبر: 100386، تاریخ انتشار: 3 خرداد ۱۳۹۹، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین