پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
از حریق‌های اخیر، بخشی به صورت غیرعمد بوده و البته بعضی هم عمدی بود که در این خصوص تعدادی شناسایی و دستگیر شدند
شعار سال: در رزمایش ترافیکی تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا روز گذشته با عنوان ارتقای توان و تحرک عملیات پلیس راهور در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.
سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی طی سخنانی در این رزمایش گفت: ماموران پلیس راهور مصداق مجاهدان فی سبیل الله در ایام تعطیل و غیرتعطیل، سرما و گرما و... در تمام نقاط کشور از جاده‌ها تا شهر‌ها هستند و همکاری با آنان برای ما باعث افتخار است. وی با بیان اینکه پلیس ملجاء و پناهگاه مردم است، گفت: در نتیجه همین اقدامات پلیس است که  شاهد اعتماد مردم به این مجموعه عظیم و خدمتگزار هستیم.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای تقویت ناوگان خودرویی پایتخت گفت: امروز شاهد این هستیم که ۲۶۰ خودرو جدید به ناوگان خودرویی پلیس راهور ناجا افزوده شد و این روند الحاق خودرو به این پلیس در جهت تحرک و توان عملیاتی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
اشتری رویکرد اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در سال جاری را انتظام‌بخشی به جریان ترافیک با به کارگیری توان تجهیزاتی و انسانی با هدف تسهیل درتردد و نظم بخشی به ترافیک و ارتقاء فرهنگ ترافیکی برشمرد و گفت: کاهش تصادفات به ویژه تصادفات فوتی و جرحی هم اولویت دیگر ماست. البته در این زمینه دیگر دستگاه‌های مسئول هم می‌توانند در کاهش تصادفات موثر باشند. وی تقویت سیستم‌های هوشمند و به کارگیری فناوری‌های روز را از دیگر راهبرد‌ها و اولویت‌های پلیس راهور و دیگر پلیس‌های تخصصی در ناجا برشمرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در نیروی انتظامی از سال گذشته آغاز شده و امید داریم که تا پایان سال ۱۴۰۰ به تحقق برسد بحث هوشمندسازی پلیس است، تاکنون توانسته‌ایم در این حوزه گام‌های خوبی برداریم و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. فرمانده ناجا توجه به رویکرد‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی با به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای آگاه‌سازی مردم، ارتقاء فرهنگ ترافیک و... را هم از دیگر اولویت‌های پلیس راهور در سال ۹۹ اعلام کرد. به گفته فرمانده ناجا، نیروی انتظامی در سال بیش از ۷۰ میلیون خدمت ارائه می‫کند که بخش بزرگی از این خدمات را پلیس راهور انجام داده است.

تایید عمدی بودن آتش‌سوزی در برخی جنگل‌ها از سوی فرمانده ناجا

فرمانده ناجا همچنین در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران با اعلام عمدی بودن برخی از حریق‌های رخ داده در جنگل‌ها و فضا‌های سبز از شناسایی و دستگیری چندین نفر در این خصوص خبر داد. سردار اشتری در پاسخ به پرسشی در مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها نیز گفت: نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول در این حوزه حضور پیدا کردند و اقدامات خوبی هم صورت گرفت. در مورد حریق‌ها هم بخشی به صورت غیرعمد بوده و البته بعضی هم عمدی هم بود که در این خصوص تعدادی شناسایی و دستگیر شدند و ان‌شاءالله نتایج اقدامات به مردم اعلام می‌شود. فرمانده ناجا درمورد ورود پلیس به بازار مسکن نیز گفت: وظیفه ذاتی پلیس امنیت اقتصادی این است که با مفاسد اقتصادی برخورد کند و در جایی که ما متوجه آسیبی شویم اگر فسادی را ببینیم حتما با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد خواهد شد.  چند کیس بزرگ هم داریم که در حال رسیدگی است و جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا نیز طی سخنانی در این رزمایش سهم پلیس در میان ۳۳ دستگاه مسئول در کاهش تصادفات و حواث ترافیکی را کمتر از ۱۹ درصد اعلام کرد. وی گفت:  براساس قانون، مدیریت ترافیک در ۱۰۴۷ شهر و ۲۱۷ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور مسئولیت راهبردی پلیس راهور است. تسهیل تردد در جاده‌ها و مسیر‌های اصلی، فرعی و روستایی با ۴۵ هزار کیلومتر طول از دیگر وظایف این پلیس به حساب می‌آید و در کنار این موارد کاهش سوانح و حوادث ترافیکی و جانباختگان ناشی از تصادفات نیز از دیگر راهبرد‌های اولویت‌دار  پلیس راهور است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای کاهش جان‌باختگان حوادث رانندگی گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری، در قانون پنج ساله ششم توسعه کاهش ۳۱ درصدی جانباختگان جاده‌ای به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در کشور، پیش‌بینی شده و این مهم بیانگر عزم جدی برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری است. خوشبختانه به لطف و عنایت الهی، حمایت فرمانده و هیئت رئیسه ناجا و البته پشتیبانی دولت، پس از دو سال توانستیم روند افزایشی جانباختگان جاده‌ای را متوقف و آن را کاهش دهیم. به طوری که امسال تاکنون برابر آمار پزشکی قانونی و گزارش صحنه تصادفات با کاهش ۳۳ درصدی جانباختگان در حوادث جاده‌ای مواجه بودیم که امیدوارم این روند با همراهی همه دستگاه‌ها ادامه پیدا کند. وی ادامه داد: نه تنها در شاخص‌های کشته به کشته براساس آمار پزشکی قانونی شاهد کاهش بودیم بلکه براساس شاخص‌های  بین‌المللی تجربه کاهش را در سال ۹۸ داشتیم و بهبودی را به رغم اضافه شدن ۹۹۱ هزار وسیله نقلیه در کشور احساس کردیم که در این حوزه در روند جان‌باختگان در یک میلیارد پیمایش از ۴۴ نفر به ۳۴ نفر کاهش داشتیم. در سال ۹۸، در ۱۰ هزار وسیله نقلیه از ۵.۱  نفر به ۴.۸ نفر کاهش یافت و در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از ۲۰.۷ به ۲۰.۳ کاهش یافت و در شاخص کشته به کشته بدون توجه به متغییر‌های تاثیر گذار ۱.۴ نیز کاهش ایجاد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۳۳ دستگاه در حوزه حوادث جاده‌ای نقش اصلی و مسئولیت دارند، گفت: در این میان نقش و مسئولیت ناجا، کمتر از ۱۹ درصد و سهم سایر سازمان‌ها ۸۱ درصد است. هادیانفر کاهش تصادفات و سوانح، توسعه نظم و انضباط ترافیکی در راه و شهرها، تحول سیستمی، توسعه آموزش و فرهنگ ترافیک و توجه به معیشت و صیانت از کارکنان را از جمله راهبرد‌های ناجا در سال ۹۹ برشمرد و گفت: در سالی که گذشت بیش از ۳۵ میلیون خدمت فقط توسط پلیس راهور ناجا به مردم ارائه شده که این یک افتخار برای ما به حساب می‌آید. هادیانفر به استفاده از ظرفیت‌های هوایی و پهبادی اشاره کرد که از موضوعات اصلی است که عملیات اجرایی آن در سمنان جاده امام رضا در ۹۰۰ کیومتر راه در هفته گذشته افتتاح شد و در سایر محور‌ها  توسعه می‌یابد. وی با اشاره به اقدامات پلیس برای توسعه هوشمندسازی نیز گفت:  ارائه ۲۲ مورد خدمات پلیسی با استفاده از سامانه‌های هوشمند در دستور کار پلیس راهور ناجا قرار دارد.

جزئیات الکترونیکی شدن نقل و انتقال خودرو‌ها

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در حاشیه این رزمایش جزئیات الکترونیکی شدن نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک را تشریح کرد. وی درمورد نقل و انتقال خودرو‌ها و شیوه جدید برای الکترونیکی شدن فرآیند آن نیز گفت: سال‌ها بود که نقل و انتقال روند قدیمی و البته منطبق بر قانون انجام می‌شد. در شرایط جدید تحول سیستمی داریم و به زودی خدمات نقل و انتقال در تمامی ۴۶۰ مرکز ما در سراسر کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه خواهد شد. سردار هادیانفر درمورد جزئیات این طرح نیز گفت: خریدار و فروشنده  قبل از دریافت خدمات احراز هویت می‌شوند و پس از آن می‌توانند تمامی خدمات خدمات را به شکل الکترونیکی دریافت کرده و تمام پرداخت‌ها و دیون دولتی و هزینه‌ها و ... را در همین بستر پرداخت کنند. درنهایت هم با توجه به الزام قانون فرآیند سلامت اسناد، بازدید از خودرو و نصب پلاک در مراکز انجام می‌شود.   به گفته هادیانفر در حال حاضر این طرح به شکل آزمایشی در چند مرکز واقع در تهران انجام خواهد شد، اما در صورت اجرای سراسری آن میانگین ۹۰ دقیقه زمانی که برای دریافت خدمات به کار گرفته می‌شود به کمتر از ۱۵ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۵۷۷۴۳، www.ebtekarnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین