شعار سال: سواي توهين به مسئوليني با اصالت هرسيني به انتصابات انجام گرفته از سوي دولت دهم دهن كجي كرده اند.اين دوستان شايد تا به حال (حتم دارم)مديريت و سمت دولتي را تجربه نكرده اند چرا كه بايد مي دانستند هر مديري كه پيشنهاد مي شود لازم است كه از نظر اخلاقي و امنيتي مورد تاييد قرار گيرد.
فارق از اين بحث ها جوانان هرسين در قبل از انقلاب چنان رفتار كرده بودند كه اين شهر دارالمومنين لقب گرفته بود.قبل از انقلاب كه در اكثر شهرها مشروب فروشي ها و مراكز فساد داير بود،اين هرسين بود كه با فشار به حكومت پهلوي نگذاشتند اين مراكز فساد در اين شهر بنا نهاده شود.پوشش زنانش چادر بوده و همچنان جمعيت هرسين صد در صد شيعه و شايد تنها شهري باشد كه بدون استثنا پوشش دختران و زنانش چادر است.
از همه مهمتر خيل شهداي اين شهر در زمان جنگ تحميلي بيانگر شجاعت و لياقت آنان است.رئيس جمهور وقت آقاي هاشمي رفسنجاني در سفري كه به استان كرمانشاه و شهر هاي استان داشتند، جمله معروفي را بيان كردند كه در جاي ديگري نگفتند:آن روزي كه تنور جنگ گرم بود ما با جوانان مومن و انقلابي هرسين قبل از اينها در جبهه هاي جنگ آشنا شده ايم.اين يعني وسط معركه بودن در لحظات سخت انقلاب.
برادران رسانه اي كه به هواي به دست آوردن چند پست و مقام دنيوي له له مي زنيد و بدور از جوانمردي در صدد تخريب جوانان غيور لك زبان هرسين برآمده ايد،ان روزي كه تنور جنگ گرم بود و مرد ميدان مي طلبيد،مگر جوانان هرسين گفتند قصرشيرين و اسلام آباد و..كه هرسين نيست هر وقت به هرسين رسيدند ما هم دفاع مي كنيم.
دوست رسانه اي كه با تحريك افرادي اختلاف افكن لحن تصرف را در مورد دادن چند پست و مقام بي ارزش دنيوي را در مورد هرسين بكار مي بري،مگر خدايي ناكرده اين مسئولين را از عوامل دشمن يا داعش پنداشته اي كه چنين سخن مي گويي.
هرسين شهيد گلي را داشته كه به تنهايي ،چند ساعت يكي از ارتفاعات جنگي را حفظ كرده بود تا نيروهاي خودي و هم استاني اش زمان كافي براي عقب نشيني تاكتيكي و يافتن جان پناه مناسب براي ادامه رزم را بيابند.و تا لحظه شهادت به تنهايي و جانانه جنگيد و هيچ گاه فكر نكرد كه چند نفر از دوستان و همسنگرانش هرسيني هستند يا نه
البته بر همگان واضح و مبرهن است كه اين شانتاژهاي خبري توسط چه كساني صورت مي گيرد.بلا تشبيه داستان طلحه و زبير را در زمان حكومت امام علي (ع) را همگان مي دانند.كساني كه تا پاي جان از انتصاب شهردار كرمانشاه حمايت كردند،ولي پس از مدت كوتاهي كه چيزي عايد آنها نشد، بوسيله سخن پراكني در رسانه خود و نزديكانشان اقدام به اين گونه تخريب ها كردند.
پايگاه خبري تحليلي بيستون قصد حمايت از شخص خاص يا جريان خاص سياسي را نداشته و اين مطلب جهت تنوير افكار عمومي تحرير شده است.
در مطلب زير نامه اي از سوي مردم فهيم و ولايت مدار هرسين به دست ما رسيده است را جهت تنوير افكار عمومي منتشر مي كنيم:
بنام خدا
یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم
ای مردم شما را از مرد و زنی آفریدیم و شما را گروه ها و طوایفی قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید همانا گرامی ترین شما نزد خدا باتقوا ترین شما است.
یکم. اخلاق رسانه ای در این روزگار مانند سایر مضاف الیه های « اخلاق» ،کبریت احمر و کاغذ زر شده و نایاب است. هر از چندی هرکسی که به مدد دسترسی به رایانه از یارانه ی اطلاع رسانی بهره مند شده است و به راحتی در فضای مجازی بدون نام و عنوان هرچه می خواهد می نویسد و می پراکند، بدون اینکه برایش پاسخگو باشد. این کار با مأموریت رسانه و اطلاع رسانی که بیان حقیقت و تلاش برای ارتقاء و رقاء فکری و فرهنگی جامعه است، منافات دارد.
دوم. یکی از برکات دین مبین اسلام و به تبع آن انقلاب شکوهمند اسلامی، از بین بردن تبعیض ها و اختلافات قومیتی و زبانی و نژادی است. اما متأسفانه قومیت گرایی و تحریک های قومیتی مانند برخی امور قبیح دیگر مانند خان و خان بازی و اشرافیت گرایی و شهرت پرستی از اموری است که رسانه های مجازی به تبع افراد ذینفع پشت پرده به آنها دامن می زنند و به جای خاموش کردن این آتش زیر خاکستر، بر آن دمیده و شعله ورش می کنند؛ غافل از اینکه بر سر شاخه نشسته و بن می برند.
سوم. چه بخواهیم و چه نخواهیم مفتخر به سرزمینی هستیم که اقوام و گروه های زبانی و نژادی و مذهبی مختلفی در هزاران سال گذشته در آن در کنار یکدیگر زیسته اند و تمدن پرافتخار ایران اسلامی را بارور نموده اند. هرگاه دشمنان این مرز و بوم برای رسیدن به مطامع خود ایران را ایرانستان!! خواسته اند بر اختلافات و تمایزات طبیعی این اقوام دامن زده و شکاف های بزرگی در ایران عزیز و پرافتخار ایجاد کرده اند و هرگاه مردم این سرزمین با رهبری واحد و فرهیخته به تمام تفاوت ها احترام گذاشته و به دور از اختلاف با وحدت در کنار هم ایستاده اند برگ های زرین متعددی بر دفتر کهن این سرزمین افزوده اند.
چهارم. استان کرمانشاه از نظر قومیت، زبان و گویش، مذهب، نژاد، قبیله و طایفه از تنوع زیادی برخوردار است و این تنوع همچنان که می تواند ظرفیت بزرگی برای پیشرفت و توسعه ی آن باشد؛ قابلیت تبدیل شدن به فتنه ای بزرگ و غیرقابل جبران را هم دارد. اگر از این تنوع برای استفاده از توان ها و قابلیت های مختلف و بر اساس قابلیت های شخصی و به دور از پیش داوری ها و برچسب های قومیتی بهره برداری شود قطعا استان کرمانشاه می تواند در کنار استان های موفق و توسعه یافته ایران عزیز بایستد. اما اگر کوته بینان و کوته اندیشان برای رسیدن به جیفه ی اندک امروز بر شیپور تفاوت های قومیتی بدمند، اولین کسی که آسیب خواهد دید خود آنها خواهند بود و بعد تمام مردم استان عزیزمان.
پنجم. عقلای استان معترفند که بسیاری از مدیران و اشخاص در دوره های گذشته به دور از توصیه ها و منافع لابی های قومیتی مدارج مدیریتی را طی نموده اند. اگرچه چند سالی است که کاسبان قدرت برای مطامع خود لابی هایی شکل داده و نردبان های یک شبه برای برخی مدیران فراهم کرده اند تا مطامعشان را تأمین نمایند؛ اما به یاری خداوند اصالت انقلاب اسلامی و خلوص رهبران و مردم انقلابی ایران مانع از رشد کوتوله های سیاسی خواهد شد.
ششم. به طور طبیعی فرزندان تمام شهرها و روستاهای این استان حق دارند بر اساس شایستگی و توانمندی هایشان مدارج مدیریتی را طی نموده و بر اساس میزان موفقیتشان در این مسیر طی طریق کنند و سرمایه های مدیریتی کشور شوند. از رحمت خداوند دور باد آنکه معیار و ملاک ارتقاء کسی برایش تبعیض های قومیتی و زبانی و نژادی باشد!
هفتم. نگاهی به ادوار مدیریتی استان نشان می دهد هرگاه گروه های مختلف به بهانه های گوناگون از جمله اختلاف سلیقه یا تسویه حساب های شخصی و از همه بدتر تعصب های قومی و قبیله ای یکدیگر را تضعیف کرده اند یا افراد ناتوانی بر سرکار آمده اند و یا غیر بومی هایی از استان های دیگر. اگر چه هیچ اشکالی ندارد که یک ایرانی در هرکجای ایران مسئولیت بگیرد.
هشتم. شهر هرسین با نام باستانی « شاپورخواست» یا « شاپورخواشت» با تمدنی که با کاوش های متعدد به بیش از ده قرن پیش از میلاد حضرت مسیح علیه السلام می رسد، پس از اسلام هم به دلیل موقعیت جغرافیایی و مردمان تلاشگر مورد توجه بوده است تا جایی که پایتخت سلسله حسنویه به عنوان اولین سلسله کرد زبان در این شهرستان قرار داشته است. بهره مندی از مواهب طبیعی نه تنها سبب رشد این شهرستان نشد؛ بلکه تا دهه ی هفتاد در بن بستی جغرافیایی قرار داشت که توسعه نیافتگی آن را دامن می زد. اما این عدم توسعه یافتگی هرگز مانع از تلاش و حمیت و همت مردم پاک طینت « دارالمومنین» هرسین نگردید و افتخارات کم نظیری را به سرزمین ایران تقدیم نمود.
نهم. اگرچه نام بردن از افتخارات هرسین و برشمردن آن در این مجال نمی گنجد، اما از باب « چشیدن آب دریا» به برخی عناوین اشاره می شود: از علما و روحانیان ( مرحومان حضرات آیات محمد حسن حجتی، فرج الله کاظمی، محمد رضا کاظمی، کاظم کاظمی، علی کاظمی و حضرات حجج اسلام آقایان محمد حجتی، محمد علی حجتی، عزت الله طاهری، سید حسن نجفی ،آسيد هاشم معراجي و…) پزشکان ( پروفسور معصومعلی معصومی، دکتر محمد رضا سعیدی، دکتر فیض الله منصوری، دکتر محمد جعفر قائم پناه، پروفسور جبیب الله خزائی، دکتر رضا منصوری، دکتر علیرضا منصوری، دکتر سید مولاداد حسینی، دکتر علیرضا ناصری، دکتر مهرعلی رحیمی و ….) اساتید دانشگاه ( پروفسور محمدرضا همزه ای، دکتر محمد نبی احمدی، دکتر علی عباس حیاتی) سرداران نظامی و انتظامی ( سردار کورش آسیابانی، سردار اکبر حمزه ای، سردار بهزاد وثوق، سردار آزادی، امیر امینی،سردار دارستاني و چند هزار ارشد با لياقت ارشد در سطح كشور كه در هر منطقه نظامي علاوه بر نام هرسين ،كرمانشاه را هم سربلند كرده اند) و ….
دهم. بر خلاف آنچه در یکی از سایت های « روزی نامه ای» آمده بود، قومیت حداقل تأثیر را در رشد مدیران هرسینی داشته است و گواه بر این مطلب کثرت شخصیت های علمی و معنوی هرسینی حاضر در استان و کشور هستند که بسیاری از آنها تا کنون منصب و مقامی نداشته اند. اگر قرار بود ملاک قومیت و شهر و منطقه باشد که باید این همه مفاخر علمی و معنوی تمام مناصب استان و کشور را در دست گرفته بودند.
یازدهم. بر خلاف آنچه در سایت مذکور آمده است خوشبختانه تنوع مدیران استان در گذشته و حال بیانگر عدم تأثیر قومیت و شهر و منطقه در انتصابات بوده است. با وجودی که بسیاری از مدیران استان از شهرستان های مختلف هستند اما موجی رسانه ای و مشکوک و قابل بررسی از نظر امنیتی در صدد پررنگ نشان دادن مناصب مدیران هرسینی است.اين سايت پيشتر نيز به محابا خدمت گذاران ديگري از استان را زير تيغ بي انصافي خويش برده است.
دوازدهم. ضمن اینکه نگارنده معتقد است شهر و قومیت ملاکی برای انتصاب نیست و با تمام احترام به تمام مدیران و شهرستان ها و قومیت های استان، برای نشان دادن سخافت ادعای روزی نامه مذکور به تعدادی از مدیران غیر هرسینی استان اشاره می شود: مشاور عالی استاندار و گزینه معاونت امنیتی انتظامی مدیرکل کمیته امداد، فرماندار پاوه ( سرپل ذهاب)، مدیرکل حراست، مدیرکل پدافند غیرعامل، مدیرکل امور روستایی استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ( اسلام آباد غرب)، فرماندار صحنه ( سنقر)، مدیرکل بازرسی استانداری، فرماندار ثلاث، مدیرکل شیلات (صحنه) فرماندار هرسین ( بیلوار)، فرماندار گیلانغرب ( قصرشیرین)؛ معاون عمرانی استاندار، مدیرکل امور شهری، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل ارشاد اسلامی، رییس دانشگاه رازی، رییس آموزش و پرورش ناحیه دو، معاونین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پژوهشی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش، معاون سیاسی فرمانداری کرمانشاه، (کرمانشاه) ، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل امور اجتماعی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ( کوهدشت)، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار اسلام آباد غرب ( ایلام)، فرماندار جوانرود (پاوه) مدیرکل آموزش و پرورش، رییس آموزش و پرورش ناحیه سه، رییس آموزش و پرورش صحنه ( دینور)، رییس آموزش و پرورش ناحیه یک (کنگاور)
سیزدهم. یکی از نکاتی که برای مردم شریف هرسین مزیت بزرگی است، فراموش نکردن اصالت خود است. ممکن است برخی افراد در برخی مناصب و موقعیت ها قرار بگیرند و اصالت خود را فراموش کنند یا اینکه از نام بردن از شهر و دیار خود ابا داشته باشند؛ اما مدیران و مردم هرسین مفتخرند هرجا که باشند با کارنامه درخشان و صداقت و اصالت خود، منادی فرهنگ و افتخار شهر و استانشان باشند.
چهاردهم. یکی از مظلومیت های شهر هرسین این است که در طول سالیان دراز هنوز نه نماینده ی هرسینی داشته است و نه فرمانداری هرسینی! بسیاری از کارخانجات و صنایع مهم مستقر در هرسین هم از مدیران غیر هرسینی بهره مند هستند و متأسفانه سرویس های این کارخانجات و صنایع رو به کرمانشاه نشان از ظلم مضاعفی در حق اشتغال شهرستان هرسین دارد که باید سهم خود را از آلودگی ها و پسماندهای این کارخانجات بپردازد، ولی از حداقل سهم متناسب با جمعیت و موقعیت خود برای اشتغال فرزندان و جوانانش بهره مند نشود. البته این مشکل فقط منحصر به کارخانجات و صنایع نیست و ادارات شهر هرسین هم پر است از نیروهای غیر بومی که هر روز از شهر های نزدیک به این شهر می آیند!
پانزدهم. باید به صدر سخن بازگشت و یادآوری کرد که ملاک و معیار نزد خداوند و بندگان شایستگی است و اگر برخی بدون این شایستگی بر مسندی تکیه زده اند نباید این عدم شایستگی را به دیگران هم تسری داده و قیاس به نفس کنند که :
»کار پاکان را قیاس از خود مگیر/ گرچه باشد در نوشتن شیر، شیر»
بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت آفتاب کرمانشاه، تاریخ انتشار 14 آبان 1394، کد خبر 95461 www.aftabksh.ir