پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
پس از اظهارات محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در خصوص نبودن توجیه اقتصادی برای احداث بنادر چمخاله و آستارا و پیشنهاد برای تمرکز سرمایه گذاری در بندرانزلی، مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین از اهمیت بنادر کوچک و توجیهات اقتصادی در بنادر آستارا و چمخاله گفت و اظهار داشت: نباید چنین صحبت هایی مطرح شود، ما مدت ها بدنبال این طرح بودیم، بندرچمخاله و بندر آستارا بنادر جدیدی نیستند، آقای افتخاری به دلیل اینکه در جریان مسائل نیستند یک مقدار در صحبت کردن عجله میکنند.
شعارسال: پس از اظهارات محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در خصوص نبودن توجیه اقتصادی برای احداث بنادر چمخاله و آستارا و پیشنهاد برای تمرکز سرمایه گذاری در بندرانزلی، مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین از اهمیت بنادر کوچک و توجیهات اقتصادی در بنادر آستارا و چمخاله گفت و اظهار داشت: نباید چنین صحبت هایی مطرح شود، ما مدت ها بدنبال این طرح بودیم، بندرچمخاله و بندر آستارا بنادر جدیدی نیستند، آقای افتخاری به دلیل اینکه در جریان مسائل نیستند یک مقدار در صحبت کردن عجله می کنند.

وی ادامه داد: این بنادر مصوبه ی دو دولت را دارد و تمام توجیهات اقتصادی را با خود به همراه دارد. توجیهات اقتصادی چیست؟! بنده و شما که نباید بگوییم توجیه اقتصادی دارد یا نه؟! مشاور وقتی مطالعه میکند بر اساس آن توجیهات خود را ارائه میکند داشتن یا نداشتن توجیهات اقتصادی مشخص می شود. همچنین زمانی که هیات دولت طرحی را مصوب کرده مطمئنا در خصوص آن بررسی های لازم صورت گرفته است.

لاهوتی اضافه کرد: در جهان همه در تلاش هستند که بنادر را از تمرکز خارج کنند و بنادر کوچک را تقویت کنند تا بار پخش شود و از معضلات بعدی جلوگیری شود. اما این نکته وجود دارد که وقتی بخش خصوصی ورود میکند چه اشکالی وجود دارد؟ سرمایه گذاری بندر آستارا مربوط به دولت نیست و به بخش خصوصی مربوط می شود، در بندر چمخاله نیز به همین صورت است و آگهی برای جذب بخش خصوصی در حال انتشار است و سرمایه گذاری در این بنادر از سوی دولت نیست.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس تاکید کرد: سوال بنده این است که اگر برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی وجود نداشته باشد آیا به چنین پروژه ای ورود خواهد کرد؟! پس زمانی که بخش خصوصی به پروژه ورود کرده است طبیعتا برای آنان سود وجود دارد.

وی اذعان داشت: بندر چمخاله، بندری با ظرفیت 2میلیون تُن است و مصوبه ی دو دولت را نیز داراست، در اواخر دولت قبل آقای صدر مدیرعامل وقت سازمان بنادر و هاشم نیا استاندار وقت کلنگ احداث این بندر زده شد و قرار بود در فاز نخست حدود 600 هزار تُن به بهره برداری و پس از آن به 2میلیون تُن برسد.

لاهوتی تصریح کرد: در آخرین جلسه ای که با آقای آخوندی داشتیم نتیجه ی آن بدین صورت شد که مشاوری بیاید و مطالعاتی را روی پروژه داشته باشد و در آخرین جلسه مشاوری برای پروژه انتخاب شد که مقرر شد 3ماه روی این پروژه مطالعه داشته باشد که از آن تاریخ دو ماه گذشته است.

وی اضافه کرد: پس از بحث های مطالعاتی سازمان بنادر مباحث خود را آغاز خواهد کرد که البته این مسئله آغاز شده است و حتی زمین هایی که نیاز به تملک بود کارهای آن صورت گرفت و اداره ی بندر چمخاله نیز افتتاح و مستقر شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ادامه داد: بهتر است هرکسی در حوزه ای به استان خود خدمت کنیم، ممکن است در فومن و شفت یک استعدادی وجود داشته باشد و در چمخاله و یا جای دیگر استعداد دیگری وجود داشته باشد.

لاهوتی در پایان در خصوص مباحث اشتغال زایی در پروژه ی بندر چمخاله تاکید کرد: تصور بنده این است که بیش از 500 نفر در این بندر مشغول به کار شوند، نکته ی مهم در این خصوص این است که در بندر همه ی افراد عوامل اجرایی مستقیم نیستند، بحث انبار، گمرک و... نیز وجود دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خزر آنلاین، تاریخ انتشار: شنبه 13 شهریور 1395، کد خبر: 113154 ، www.khazaronline.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین