پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان وعده‌های فراوانی برای مرمت آثار تاریخی لاهیجان داده که به هیچ‌کدام از آنها عمل نشده‌است.

شعار سال: مهران آزادسرو پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهر، لاهیجان را یکی از قطب‌های گردشگری کشور و دارای آثاری تاریخی فراوان دانست.

وی مرمت آثار تاریخی لاهیجان از جمله حمام گلشن، مسجد اکبریه، مسجد امیر شهید و بقعه چهار پادشاهان و موزه چای کاشف‌السلطنه تأکید کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان وعده‌های فراوانی برای مرمت آثار تاریخی لاهیجان داده‌است، تصریح کرد: به هیچ‌کدام از این وعده‌ها عمل نشده‌است.

وی با انتقاد از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی گیلان در لاهیجان، خواستار عملی شدن قول‌ها و وعده‌های مدیر کل این نهاد شد و گفت: مقرر شده‌بود مرمت بنای تاریخی مسجد امیر شهید در مدت دو ماه به اتمام برسد.

آزادسرو افزود: همچنین قرار بود کارگاه مرمت مسجد چهار پادشاهان و موزه کاشف‌السلطنه آغاز به‌کار کند و پیگیری در زمینه مرمت، تخریب و رفع خطر ساختمان فرهمند در محله پردسر صورت گیرد اما با گذشت بیش از هفت ماه نتیجه‌ای حاصل نشده‌است.

وی آثار تاریخی را سرمایه ارزشمند و گران‌بها دانست و خاطرنشان کرد: همه وظیفه دارند از این آثار صیانت کنند و میراث فرهنگی گیلان باید توجه بیشتری به اماکن تاریخی لاهیجان داشته‌باشد و مرمت آنها را قبل از نابودی انجام دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 5 اسفند 94 ، کد مطلب: 13941105000485:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین