پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
معاون میراث فرهنگی ادارهٔ کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: حمام شیخ بهایی در مالکیت دولت و ثبت میراث فرهنگی است و اموال دولتی اصلاً قابلیت فروش ندارند.
شعار سال: ناصر طاهری در واکنش به انتشار خبر فروش حمام شیخ بهایی به مالک شخصی اظهار کرد: حمام شیخ بهایی در مالکیت دولت و ثبت میراث فرهنگی است و اموال دولتی اصلاً قابلیت فروش ندارند.

معاون میراث فرهنگی ادارهٔ کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: این حمام از نفایس ملی و متعلق به شخصیت بزرگی به نام شیخ بهایی است و بر همین اساس میراث فرهنگی استان اصفهان حتی بر روی واگذاری حق بهره‌برداری آن‌هم حساسیت بالایی دارد.

حکایت خرید حبه حبه‌ای حمام شیخ بهایی

وی بابیان آن‌که کلیت خرید این حمام ازنظر حق سرقفلی، مالکیت، حق پیشه، کارگران حمام وغیره در 3 سال اخیر به نتیجه رسیده است، تأکید کرد: طی چند سال گذشته میراث فرهنگی با حدود 40 مالک و خورده مالک این مکان را اصطلاحاً حبه حبه خریداری کرده بنابراین فروش آن پس از سختی‌ها فراوان برای دولت بی‌معنا و غیرعقلانی است، هدف ما از خریداری حمام شیخ بهایی، تحت پوشش قرار دادن و داشتن برنامه‌ریزی مناسب برای آن بوده است.

طاهری با تأکید بر آن‌که فروش و واگذاری حمام شیخ بهایی هیچ‌گاه مدنظر میراث فرهنگی نبوده است، اذعان داشت: این بنا در موقع خریدار توسط میراث فرهنگی وضعیت مناسبی از نظر ساختاری نداشته که در سال‌های اخیر با مرمت انجام شده، مشکلی در بخش ساختار ندارد.

پایان مرمت ساختاری حمام شیخ بهایی و انتظار برای احیاء آن

معاون میراث فرهنگی ادارهٔ کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به جزییات مرمت این بنا تاریخی گفت: مرمت شیخ بهایی در حدی که مشکلی در ساختار آن وجود نداشته باشد و حفاظت صورت بگیرد انجام شده اما در خصوص بحث احیا و اختصاص کاربری، مرمت نهایی باید متناسب با طرح احیا آن انجام شود به طور مثال اگر بنا هست این مکان به صورت حمام بهره‌برداری شود باید به گونه‌ای مرمت شود که تأسیسات حمام در آن لحاظ شود و همین‌طور در مورد موزه و یا مرکز پژوهش و مطالعاتی شیخ بهایی و غیره هم به همین صورت خواهد بود و چون این بنا جزء نفایس ملی محسوب می‌شود، تصمیم گیری آن در سطح ملی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مقابله با انتشارات شایعات این چنینی ابراز داشت: این شایعات در مرحله اول به نظر می‌رسد قصد تخریب یک مدیر و یا سازمان استانی مانند میراث فرهنگی استان اصفهان را داشته باشد اما هدف شایعه‌سازان تخریب و ضربه به دولت جمهوری اسلامی و درنهایت ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی در پاسداشت و حفاظت از میراث و نفایس تاریخی و فرهنگی کشور است که در این راستا از حمایت رسانه‌های بیگانه استفاده برخوردار هستند و به نظر می‌رسد راه مقابله با این برنامه‌های دشمن، فعالیت رسانه‌ای و روشنگری رسانه‌های متعهد و همچنین ورود جدی دستگاه‌های امنیتی و حفاظتی به‌منظور مقابله با این شایعات است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹، کد خبر  13990429000895، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Japan
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
این آثار فرهنگی و تاریخی باید حفظ بشه . مگه چند تا حمام شیخ بهایی و تخت جمشید و بازار وکیل و ... داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین