پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۹۱۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
باید در مسیر کاهش نهایی قیمت تمام شده مسکن قدم برداشت و در این راستا می‌توان اقداماتی همچون وضع مالیات بر خانه‌های خالی، حذف قیمت زمین و یا ارائه مصالح یارانه‌ای را در دستور کار قرار داد.
شعارسال: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حوزه مسکن مدت‌ها است به صورت کامل قفل و راکد شده و ریشه این مسئله را باید در سیاست‌هایی جستجو کرد که به ویژه در چند سال اخیر مصوب و اجرایی شده است.

علی‌اصغر عنابستانی با اشاره به وضع نابسامان مسکن در کشور اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که سرمایه‌های راکد بسیاری در حوزه مسکن وجود دارد و تمام این‌ها بیانگر این است که دولت باید هرچه سریع‌تر اخذ مالیات از خانه‌های خالی و سرمایه‌های راکد در بخش مسکن را اجرایی کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: بخش‌های مولد و تولیدی و صنعتی کشور امروز مالیات پرداخت می‌کنند و این روال باید در مورد سرمایه‌های غیرمولد نیز کاربست پیدا کند.

عنابستانی افزود: حوزه مسکن مدت‌هاست به صورت کامل قفل و راکد شده و ریشه این مسئله را باید در سیاست‌هایی جستجو کرد که به ویژه در چند سال اخیر مصوب و اجرایی شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه از ناحیه مسکن متحمل ضرر و هزینه‌های زیادی شده‌اند؛ حوزه مسکن را نمی‌توان با مصاحبه و ایده‌پردازی ساماندهی کرد بلکه باید به ویژه عرضه مسکن را برای اقشار ضعیف جامعه افزایش داد.

عنابستانی عنوان کرد: از سوی دیگر باید در مسیر کاهش نهایی قیمت تمام شده مسکن قدم برداشت و در این راستا می‌توان اقداماتی همچون وضع مالیات بر خانه‌های خالی، حذف قیمت زمین و یا ارائه مصالح یارانه‌ای را در دستور کار قرار داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۳۱۸۰۱۵، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین