پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
عباس صالح‌زاده، شهردار قائمشهر به تشریح وضعیت دفع زباله و سیستم مدیریت پسماند، عملیات غیرعمرانی انجام شده در سطح شهر، وضعیت راه‌آهن قائمشهر و... پرداخت.

شعار سال:عباس صالح‌زاده، شهردار قائمشهر، در مورد وضعیت این شهر، پروژه‌های انجام شده، پروژه‌های در حال احداث، بازنگری طرح جامع شهری، ساماندهی حریم رودخانه‌ها برای کاهش ترافیک و ایمن‌سازی برابر سیل و نحوه نظارت و کنترل بر ساخت و سازها به ویژه در حریم رودخانه‌ها، راه‌اندازی کمربندی شهر، کارخانه نساجی و عملیات‌های غیرعمرانی به گفت‌وگو پرداخت که بخش پایانی سخنان او را از نظر می‌گذرانید.

مجوز لند فیل را گرفتیم/ دفن بهداشتی زباله‌های قائمشهر

صالح‌زاده از دریافت مجوز دفن بهداشتی زباله (لند فیل) خبر داد و گفت: در حال حاضر مجوز لند فیل را دریافت کرده و سازمان محیط زیست هم آن را مورد تایید قرار داده است.

او افزود: با وزارت کشور و کارگروه پسماند یک قرارداد 5/4 میلیارد تومانی منعقد کردیم و الان در دو کیلومتری قائمشهر، چهار سلول دارای دو سکوی زباله داریم که عملیات سلول اول آغاز شده، امیدوارم بتوانیم آن را مدیریت کنیم تا شیرآبه آب‌های زیرزمینی و زمین‌های اطراف کشاورزی در رودخانه سرازیر نشود.

 

شهردار قائمشهر عنوان کرد: درنظر داریم مواد آلی را به چرخه پسماند و کود کمپوست برگردانیم به همین منظور برای اولین بار یک قرارداد 17 میلیارد تومانی با یک شرکت دانش بنیان تحت لیسانس دانشگاه صنعتی شریف منعقد کردیم تا عملیات پردازش در قائمشهر آغاز شود با انجام این کار، زباله‌های جوان کمپوست می‎شوند و باقی آنها که قابلیت احیا ندارند، برای دفن بهداشتی منتقل می‌شوند که برای سلامتی مردم هم خطری نداشته باشد.

صالح‌زاده تصریح کرد: در نظر داریم، تا پایان سال آتی دستگاه زباله سوز خریداری کنیم اما در حال حاضر لند فیل و پردازش در حال انجام است و اعتبارات دولتی آن را دریافت کرده‌ایم ان‌شاءالله با صحبت‌هایی که آقای نوبخت در مورد پسماند شهرهای شمالی انجام دادند و 20 میلیارد تومان هم اعتبار درنظر گرفتند برنامه‌های مدیریت شهری زباله را به خوبی طی کنیم.

صالح‌زاده با مقایسه حجم زباله تولیدی در قائمشهر دربرابر تهران گفت: حتما میزان زباله در شهر تهران بیشتر است چراکه متوسط زباله در قائمشهر یک کیلو و دویست برای هر نفر است.

43

با جمع‌آوری راه‌آهن قائمشهر مخالفم/ زیرگذر تقاطع‌های قائم محله و دخانیات احداث می‌شود

او در خصوص بحث‌هایی که در مورد راه‌آهن این شهر وجود دارد، گفت: چون خط راه‌آهن از وسط شهر می‌گذرد، خیلی‌ها گفتند باید جمع‌آوری شود اما بنده موافق این موضوع نیستم چون خط ریلی یکی از ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین حمل و نقل‌هاست که می‌تواند فرصت بزرگی برای شهر قائمشهر محسوب شود. 

شهردار قائمشهر عنوان کرد: در جلسه اخیری که داشتیم صحبت کردیم تا راه‌آهن رشت به قائمشهر، به راه‌آهن سراسری متصل شود تا یک فرصت اقتصادی و سرمایه‌ای برای توسعه شهر قائمشهر باشد.

او افزود: حتی پشت ریل هم در حال توسعه و پیشرفت است و چیزی از خودِ شهر کم ندارد اما به هر حال برای اینکه بتوانیم مشکل ترافیک و دسترسی‌های دو سمت شهر را حل کنیم باید تقاطع‌هایی در راه‌آهن ایجاد کنیم که در همین جهت، 5 زیر گذر در ریل راه‌آهن احداث کردیم.

صالح‌زاده ادامه داد: امسال هم تصمیم داریم دو تقاطع اصلی شهر را در تقاطع‌های معروف قائم‌محله و دخانیات احداث کنیم اما به دلیل بلندمدت بودن این برنامه‌ها مشکلات مالی وجود دارد که باید با مشارکت راه‌آهن انجام دهیم، به این منظور 18 میلیارد تومان با راه‌آهن قرارداد منعقد کردیم.

شهردار قائمشهر با درخواستی بیان کرد: ما انتظار داریم ما را بیشتر از اینها همراهی کنند تا سه ست در اختیار ما قرار بگیرد و بتوانیم فاز اولیه یک پروژه را شروع کنیم اما الان می‌توانم قول بدهم تا قبل از پایان سال یک زیرگذر استاندارد در قائم‌محله احداث کنیم.

کمربندی قائمشهر تا 15 شهریورماه بازگشایی می‌شود

شهردار قائمشهر درخصوص عملیات غیر عمرانی در سطح شهر گفت: در تاسیسات غیر عمرانی تقاطع غیر همسطح مسجد رسول قائمشهر را احداث کردیم، سومین محور ترافیکی کشور در حال اجراست همچنین عملیات بلوار شهید سادات‌نیا حد فاصل میدان امام به میدان جانبازان تقریبا از 7 خرداد 99 شروع شده است و یکی از پروژه‌های مهم است.

او افزود: از آنجایی که در مازندران بارندگی بسیار شدید است باید حجم بارندگی مهار شود به همین دلیل ما سرریز، زیر گذر کوچک سرا مسجد رسول را انجام دادیم تا با آب گرفتگی روبه رو نشویم.

صالح‌زاده تصریح کرد: تولید سه شبکه برق، تعمیر تیرهای برق ضعیف و قوی، ایجاد خط مخابرات، عملیات خاکبرداری زیرگذر، ساخت رمل‌ها و دیواره‌های وزنی، ساخت باکس‌های زیرگذر اجرایی شده است و قرار است تا 15 شهریور تمام کمربندی را بازگشایی کنیم.

او با اشاره به حل معضل ترافیک گفت: مردم از وضعیت ترافیک ناراضی هستند اما 5 الی 6 پروژه با سرعت بی‌نظیر همزمان در حال اجراست تا مشکلات ترافیکی شهر حل شود.

صالح‌زاده درخصوص دیگر اقدامات انجام شده در حوزه عملیات غیرعمرانی گفت: ظرف سه، چهار ماه پارک جنگلی گردشگری با 22 کمپ اقامتی ساختیم، یک رستوران 1500 متری، 5 کیلومتر جاده سلامت با 300 پله زیبا، راه اندازی چهار چرخ و موتورهای آفرود از جمله کارهایی است که در شهرداری قائمشهر انجام دادیم.

عملیات عمرانی قائمشهر دو برابر تهران است

شهردار قائمشهر عنوان کرد: من می‌خواهم بگویم قائمشهر دیگر شهر خسته نیست. قطعا لیاقت مردم بیشتر از اینهاست اما ماهم تا جایی که در توان‌مان است کار کردیم و در آینده هم برای این مردم کار خواهیم کرد چون قائشمهر یک مکان بی نظیر خدادادی است و باید مراقب آن باشیم.

او بیان کرد: در پارک جنگلی که سال‌ها مردم منتظر آن بودند علاوه بر امکانات تفریحی که درنظر گرفتیم برای 150 نفر اشتغال زایی مستقیم داشته‌ایم و در نظر داریم زمین فوتبال آن را تجهیز کنیم و میزبان تیم‌های فوتبالی باشیم.

صالح‌زاده بیان کرد: به قطع اقدامات عمرانی قائمشهر دوبرابر تهران است. 

شهردار قائمشهر با تاکید براینکه عملیات عمرانی را بدون تخریب محیط زیست انجام می‌دهیم گفت: هیچ عملیاتی را با تخریب محیط زیست انجام ندادیم حتی در ساخت اقامتگاه‌ها یک شاخه درخت را هم از بین نبردیم.

65

گردشگری؛ درآمد پایدار قائمشهر

شهردار قائمشهر با اشاره به درآمد پایدار این شهر گفت: یکی از منابع درآمد پایدار ما همین امکانات تفریحی، توریستی و گردشگری است که ما توانستیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، امکانات و منابع طبیعی مان را با افزایش جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال انجام دهیم.

صالح‌زاده در مورد کارخانه نساجی گفت: خانه نساجی بدهی داشت و نمی‌توانست مواد اولیه خود را تولید کند اما توانستیم  کلیه معوقات کارخانه را پرداخت کنیم بنابراین ما بدهی نداریم اما همچنان در تلاش هستیم بدهی کسانی که با آنها کار می کردند را هم پرداخت کنیم.

او افزود: امروز در زمینه ریسندگی و بافندگی ما تولید نخ و پارچه را داریم و خوشبختانه در شرایط بسیار پایداری هستیم و در آمدمان در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

شهردار قائمشهر عنوان کرد: خداراشکر دغدغه جدی نداریم حتی توانستیم چهل میلیارد تومان به صندوق شهرداری بازگردانیم وحتی درحوزه برنامه ریزی برای عوارض، اولین شهری هستیم که افزایش صنفی برای کسبه نداشتیم.

او در مورد آسفالت معابر شهر بیان کرد: مردم قائمشهر درحوزه آسفالت معابر نگران هستند اما به ما اجازه دهند خرید قیرآسفالت را به اتمام برسانیم تا ان‌شاءالله آسفالت کردن معابر را هم انجام دهیم.

صالح‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر دو هزار تن  قیر خریداری شده و کارهای آن در مناقصه عمومی در حال اتمام است ان‌شاءالله طبق قول‌هایی که دادند هفته جاری  قیرریزی در سطح شهر را آغاز می‌کنیم تا عقب افتادگی‌ها جبران شود.

شهردار قائمشهر اظهار کرد: ان‌شاءالله همه از این بیماری منحوس به سلامتی عبور کنیم و این بیماری از نظام مقدس جمهوری اسلامی رخت ببندد تا به آسایش سلامت جسمی و روانی برسیم.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 29 مرداد 99 ، کد خبر : 1046025،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین