پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۹۷۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر لزوم اصلاح قانون مولدسازی دارایی‌های دولتی تاکید کرد.
شعار سال: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر لزوم اصلاح قانون مولدسازی دارایی‌های دولتی تاکید کرد.

اصلاح قانون مولدسازی دارایی‌های دولتی
جعفر قادری با اعلام این مطلب، اظهار داشت:
دولت تاکنون اراده جدی برای استفاده از دارایی‌های غیرمولد خود مانند بخشی از اموال دستگاه‌ها که بدون استفاده باقی مانده نداشته است.

اموال دولت باید تبدیل به دارایی‌های مولد شده و در بودجه برای تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش تولید، سرمایه‌گذاری و هزینه شود.

بهترین زمان بهره‌برداری
نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه اکنون به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بهترین زمان برای بهره‌برداری از دارایی‌های غیرمولد دولت است، اظهار کرد:

قانون در حوزه‌های مختلف وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها قوانین با کارکرد موثری نبوده و یا مسئولان دستگاه‌ها اراده‌ای برای اجرای آن قوانین نداشته و بعضا سلیقه‌ای عمل می‌کنند که این موضوع در بحث مولدسازی دارایی‌های دولت هم صدق می‌کند.

حرکت گام به گام مجلس با قانون
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در پایان ضمن تاکید بر اینکه در این راستا در کمیته اصلاح ساختار بودجه به دنبال چرایی عدم اجرای قوانین مربوط به حوزه بودجه‌ریزی کشور هستیم، اظهار داشت:

مجلس یازدهم بحث اجرایی‌سازی قانون را مطرح و در دستور کار خود قرار داده است، این موضوع یعنی مجلس گام به گام از زمان ابلاغ یک قانون تا اجرا و نحوه اجرای آن رصد کامل داشته باشد.

مجلس وظیفه وضع قانون و نظارت بر اجرای آن را برعهده دارد، اما موضوع مهم‌تر آن است که چرا یک قانون توسط دولتمردان اجرا نمی‌شود، اگر اشکال در نوع قانون‌گذاری، تناقض آن با دیگر قوانین و یا سوءاستفاده کارگزار از مغایرت‌هاست، باید اصلاح شود البته کمیسیون‌های تخصصی پارلمان بسته به حوزه کاری خود این اقدام را آغاز کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1399، کد خبر: 4956563،  www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین