پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
بابک دین پرست گفت : دستگاه‌هایی که در روند اجرایی شدن آیین‌نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های موقت مرکزی (کولبری) تعلل کنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
شعار سال: بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در برنامه بررسی اقدامات دستگاه ها در اجرایی شدن آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه های موقت مرزی (کوله بری) گفت: امروز قرار شد که آیین‌نامه مربوط به ساماندهی فعالیت کولبران که مصوبه 3 سال پیش هیات وزیران بود مورد بررسی قرار گیرد.

او افزود: همه دستگاه های مرتبط به دلیل عدم اجرا شدن این مصوبه هیات وزیران به رغم اینکه چندین بار در دولت تصویب شده بود، با دستور شخص وزیر کشور به این وزارتخانه دعوت شدند تا بررسی های لازم صورت گیرد تا اگر دستگاهی تعلل کرده است حتما جهت برخورد قضایی به مراجع مربوطه معرفی شود.

دین پرست تصریح کرد: امروز جلسه با حضور تمام نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان صمت استان ها و همچین معاونین استاندار آذربایجان شرقی و کردستان حضور داشتند.

او افزود: آنچه که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ابتدای جلسه از آن به عنوان مشکل یاد کرد این بود که موضوع سامانه ها و عدم ارتباط بین دو دستگاه گمرک و وزارت صمت وجود دارد که بعدا در گزارشاتی که وزارت صمت ارائه داد اعلام کرد هیچ مشکلی درارتباط با ثبت آماری کالاهای مشمول و تعیین تعرفه ها و ارتباط با سامانه ها وجود ندارد.

دین پرست تصریح کرد: نماینده بانک مرکزی هم اعلام کرد تمام سامانه ها آماده هستند و هیچ مشکلی برای تامین منشا ارز نداریم. همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرد هیچ مشکلی برای ترخیص کالاها پس از طی شدن مراحل آن یعنی ثبت آماری و تامین منشا ارز وجود ندارد و در حال حاضر هیچ کالایی که این دو مرحله را طی کرده باشند در گمرکات وجود ندارد و اگر یک قلم هم مانده باشد ظرف 48 ساعت ترخیص می شود.

او افزود: به رغم تایید و اعلام آمادگی کامل این دستگاه ها عملا این مصوبه در سطح استانی کاملا متوقف شده است بنابراین امروز مصوب شد که استانداران از همین امروز این فرایند را نظارت کنند و باتوجه به اعلام آمادگی این دستگاه ها هیچ مانعی برای عدم اجرای این مصوبه وجود ندارد و اگر هر دستگاهی در فرایند اجرا تعللی کند حتما به دستگاه قضایی معرفی می کنم.

دین پرست اظهار کرد: قرار است هم استانداری ها هم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت 24 ساعته گزارش روند اجرای این مصوبه را بدهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 26 شهریور 1399، کد خبر: 1059379،  www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین