پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۱۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
قاسمی پور در واکنش به ایجاد بازارچه های موقت برای کولبران گفت: اگر بازارچه‌های موقت در مناطق مرزی کشور ایجاد شوند، دست‌های واسطه‌گری برای خرید کالا زیاد می‌شود و این یکی از عوارض مخرب است که نباید رخ دهد.
شعار سال: مرگ چند کولبر در سال گذشته توجه مردم و مسئولین را به کولبری جلب کرد اما با بیمه کردن چند کولبر قیل و قال‌ها خوابید و همچنان مردم مناطق مرزی غرب کشور با مشکل جدی رو به رو هستند؛ کولبرانی که به دلیل بیکاری، کاری جز آن را ندارند. این روزها صحبت از ایجاد بازارچه موقت برای ساماندهی کولبران به میان آمده است اما سوالاتی در پس این طرح ها مطرح می‌شود؛ یک کولبر با چه سرمایه‌ای در بازارچه به فروش محصولات بپردازد؟ اصلا ایجاد یک بازارچه موقت مشکلات کولبران مناطق مرزی را برای همیشه حل می‌کند؟

شیوا قاسمی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بی‌نتیجه بودن بازارچه‌های موقتی گفت: در مریوان و سروآباد که حوزه انتخاباتی بنده است دو بازارچه موقت غیررسمی ایجاد شده اما در حال حاضر بدون فعالیت هستند و هیچ فایده‌ای برای کولبران ندارند.

او افزود: مشکل کولبری با ایجاد چند بازارچه از بین نمی‌رود چون مردم بیکار هستند و سفره‌شان خالی‌ است بنابراین باید کاری کنیم تا در این مناطق اشتغال ایجاد شود و کولبری برای همیشه از بین رود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد با تاکید بر ایجاد اشتغال برای کولبران تصریح کرد: در این مناطق ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی، گردشگری، بوم گردی و... وجود دارد اما متاسفانه از آن استفاده نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: قاعدتا برای هر آدمی اگر موقعیت بهتر پیش بیاید، در وضعیت قبلی باقی نمی‌ماند پس اگر یک فرد در شهر خودش کار داشته باشد و بتواند کسب درآمد کند حتما نمی‌آید جانش را کف دست خود قرار دهد و از مناطق صعب العبور، کالاهای سنگین حمل کند بنابراین ما باید برای کولبران اشتغال‌زایی کنیم تا در شهر خودشان مشغول کار شوند.

او ضمن مخالفت با ایجاد بازارچه‌های موقت در مناطق مرزی عنوان کرد: اگر بازارچه‌های موقت در مناطق مرزی کشور ایجاد شوند، دست‌های واسطه‌گری برای خرید کالا زیاد می‌شود و این یکی از عوارض مخرب است که نباید رخ دهد.

قاسمی‌پور با اشاره به ارائه یک طرح درخصوص اشتغال زایی برای کولبران گفت: مجلس شورای اسلامی تاکنون در مورد ساماندهی کولبران اقدامی انجام نداده اما قرار است تا چند ماه آینده یک طرح درخصوص اشتغال زایی کولبران تقدیم صحن کنیم تا ان‌شاءالله شان و کرامت کولبران حفظ شود و کولبری از روی دوش مردم کردستان برداشته شود.

او در پایان اظهار کرد: در این طرح، کمیسیون‌های مختلفی از جمله اجتماعی، اقتصادی، صنایع و معادن و... می‌توانند کار کنند و جوانب مختلف آن را مورد بررسی و چکش کاری قرار دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 30 شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 1060658، www. borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Italy
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
مسئولان یه فکری به حال این کولبران زحمتکش و غیرتمند بکنند . خیلی از این ها جوان هستند و بعضا زنان هم کولبری می کنند . برای کشور ثروتمند ما دیدن چنین صحنه هایی اصلا قشنگ نیست و دل آدم به درد میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین