پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۰۰۷۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
در صورت تصویب طرح تامین کالا‌های اساسی؛ حساب یارانه‌ای ۶۰ میلیون نفر هر ۳ الی ۴ ماه به صورت غیرنقدی برای خرید اقلام اساسی غذایی شارژ خواهد شد، این یارانه جدای از یارانه نقدی و بلاعوض خواهد بود.

شعار سال: محمد رضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگویی درباره وضعیت طرح تامین کالاهای اساسی گفت: طرح تامین کالاهای اساسی که با عنوان طرح "یارانه کالایی" در جهت حمایت از قدرت خرید مردم طراحی شد و به صورت  یارانه و  در قالب کارت اعتباری به افراد داده می‌شود، در کمیسیون برنامه و بودجه نهایی شده است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت تصویب طرح تامین کالا‌های اساسی؛ حساب یارانه‌ای ۶۰ میلیون نفر هر ۳ الی ۴ ماه به صورت غیرنقدی برای خرید اقلام اساسی غذایی شارژ خواهد شد، این یارانه جدای از یارانه نقدی و بلاعوض خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزود: طرحی در ابتدا مطرح شد که تامین کالا‌های اساسی صرفا با ارز دولتی  صورت گیر اما در بررسی  بیشتر عنوان کردیم که طرح باید در حمایت از معیشت مردم و قدرت خرید آنان باشد.

وی تاکید کرد: طرح "یارانه کالایی" شامل ۶۰ میلیون نفر که در طرح کمک معیشتی دولت شناسایی شده‌اند ، می‌شوند که  کارت‌های‌شان هر ۳ الی ۴ ماه به صورت غیر نقدی از سوی دولت شارژ خواهد شد و باید بگویم این طرح  علاوه بر واریز یارانه نقدی خواهد بود.

نماینده تبریز تاکید کرد: این یارانه غیر نقدی در واقع اعتبار خرید کالا است که مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های دارای کد اقتصادی می‌توانند صرفاً برای خرید مواد غذایی مورد نیاز خانواده اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای منابع و شرایط این طرح فکر شده و در کمیسیون نهایی شده است منتظر  هستیم که طرح  به صحن مجلس بیاید، و چکش‌کاری‌هایی که باید صورت گیرد؛ شورای نگهبان آن را تائید کند و به دولت ابلاغ کنیم.

میرتاج‌الدینی با بیان این‌که جامعه هدف ما تمامی افرادی هستند که شامل طرح معیشتی می‌شود و دولت آنها را شناسایی کرده، گفت: افرادی که شامل "طرح یارانه کالایی" می‌شوند، شامل ۲ گروه هستند، نخست گروه‌هایی که  زیر حداقل درآمد مشخص شده قرار دارند که بیشتر از گروه دوم اعتبار خرید برای‌شان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: گروه دوم اقشار متوسط هستند که درآمد مشخصی دارند اما باتوجه به شرایط کشور مشکل پیدا کرده‌اند که کمتر از گروه اول یارانه دریافت می‌کنند.

این عضو هیات رئیسه  کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که این روزها در جامعه شاهد گرانی هستیم و این نگرانی وجود دارد که شاید کالا در کشور کمبود دارد، گفت: بله ما در کشور گرانی و تورم داریم که باعث شده است قدرت خرید مردم کم شود.

وی تاکید کرد: در کشور ما گرانی داریم اما کمبود کالا نداریم؛ تاکید می‌کنم در کالا‌های اساسی  مایحتاج عمومی مردم، مواد غذایی و غیره کمبودی در کشور  وجود ندارد

میرتاج ‌الدینی با بیان‌این‌که باتوجه به تورم ، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است، گفت: در مورد افزایش حقوق کارگران و کارمندان درصدد هستیم در بودجه سال آینده این موضوع را در مورد افزایش حقوق دستگاه‌های دولتی، بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگران و غیره لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: طرح "یارانه کالایی" که با حضور  کارشناسان و نمایندگان دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت برای نیمه دوم سال است تا مردم بتوانند باتوجه به تورم و گرانی که وجود دارد مایحتاج خودشان را تامین کنند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۸شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ilna.news، 969677

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
برگشت به 30 سال پیش با مجلس وا پس کرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
یعنی فقط به کسانی که یارانه بنزین رو دارین می خواهید بدید ... لعنت به این طرح ها ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین