پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۰۱۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
شاخص کل بازار سرمایه در حالی امروز بیش از 30 هزار واحد رشد کرد که از نگاه یک کارشناس بازار سرمایه زهر فروش روز گذشته گرفته شد و افزایش قیمت دلار تاثیر مثبتی بر شرکت‌های صادرات محور گذاشته است.

شعار سال: بازار سرمایه همان‌طور که برخی از کارشناسان هم پیش‌بینی کرده بودند در آخرین روز هفته با 30 هزار واحد رشد شاخص به کانال 1 میلیون و 611 هزار واحدی رسید.

امروز در بورس بالغ بر 1 میلیون و 492 هزار سهم به ارزش 144 هزار و 742 میلیون ریال معامله شد. شاخص کل هم‌وزن هم امروز 488 پله رشد کرد.

تمام نمادهای فارس،‌ فولاد،‌ تاپیکو،‌ فملی،‌ کچاد،‌ کگل و وبملت که طی روزهای اخیر اغلب‌شان قرمزپوش بودند،‌ امروز نمادهای سبز و تاثیرگذار شاخص بودند.
نمادهای پربیننده بازار هم شپنا،‌ وبملت،‌ فولاد،‌ فملی،‌ خودرو،‌ سیتا و پترول بودند. در میان این نمادها تنها شپنا که از مجموعه سهام صندوق دارا دوم هم محسوب می‌َشود با افت 1.79 درصدی مواجه بود.

در فرابورس هم امروز اوضاع خوب بود و شاخص 322 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار واحدیرسید. ارزش هر دو بازار درمجموع به بیش از  11 هزار میلیون و 782 میلیون رسید و 635 هزار معامله در این بازارها انجام شد.

در میان نمادهای پربیننده فرابورس می‌توان به دی،‌ آریا،‌ شگویا،‌ ذوب،‌ صبا،‌ زملارد و زاگرس اشاره کرد.

روز گذشته روزبه شریعتی،‌ کارشناس بازار سرمایه در مصاحبه با صدای بورس در پیش‌بینی خود از وضعیت بازار امروز احتمال مثبت شدن شاخص را داده بود. وی علت این موضوع را گرفته شدن زهرفروش در بازار روز سه‌شنبه عنوان کرد و گفت: منطقی نیست که صف فروشی در بازار تشکیل شود،‌ به‌ویژه برای شرکت‌هایی که فروش دلاری دارند یا صادرات محور هستند.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار و اینکه قیمت‌ها در بورس کالا بیش از 2 برابر میانگین بهار هستند،‌ گفت: منطقی نیست در سهم‌های مربوط به شرکت‌های دلاری صف فروشی باشد و شرکت‌ها به صف فروش سه ماه قبل خود برسد. امروز زهر فروش گرفته شد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری صدای بورس ، تاریخ انتشار 2 مهر 99، کد خبر:   417240، www.sedayebourse.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
درباره تاثیر سازوکارها وتصمیمات دولت روی بورس مطلب بذارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین