پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
عوارضی امامزاده هاشم آزاد راه رشت- قزوین قصه پر غصه مردم شهرستان رودبار است که از سال اول راه اندازی تا به امروز پرداخت عوارض برای دسترسی به مرکز استان و حتی برخی از بخشها به مرکز شهرستان داد مردم رودبار را در آورده است.
شعارسال: عوارضی امامزاده هاشم آزاد راه رشت- قزوین قصه پر غصه مردم شهرستان رودبار است که از سال اول راه اندازی تا به امروز پرداخت عوارض برای دسترسی به مرکز استان و حتی برخی از بخشها به مرکز شهرستان داد مردم رودبار را در آورده اما آنچه که تا الان به آن بی توجهی شده است رنجی است که مردم رودبار برای عبور از این عوارضی می کشند.

از ۱۵ شهریور ماه عوارضی ۱۵۰۰ تومانی امامزاده هاشم به یکباره با افزایش ۳۰۰ تومانی به ۱۸۰۰ تومان رسید. تا مردم رودبار باید برای هر بار رفت و آمد به رشت ۳۶۰۰ عوارض پرداخت کنند.

* بی توجهی به درد مردم رودبار

«علی نجفی» یکی از شهروندان که برای دسترسی به مرکز شهرستان هم باید عوارضی پرداخت کند، گفت: رودبار وسیع ترین شهرستان گیلان است و عوارضی دهستان بلوکات را از رودبار جدا کرده است.

وی ادامه داد: ساکنین دهستان بلوکات برای دسترسی به مزارع کشاورزی، عزیمت به مرکز شهرستان ناچارند از عوارضی عبور کنند و این امر متحمل پرداخت عوارض می شود.

این شهروند با بیان اینکه گناه این مردم چیست که به دلیل بی تدبیری در جاگذاری این عوارضی باید متحمل هزینه سنگین عوارضی بشوند.

وی، با بیان اینکه مسئولین به درد مردم رودبار بی توجه هستند، گفت: سالهاست مردم رودبار از پرداخت عوارض فریاد می زنند اما کسی خریدار حرفهایشان نیست.

«م. لطیفی» در گفتگو با زیتون خبر، می گوید: رودبار ۱۰۴ هزار نفر جمعیت دارد اگر در نظر بگیریم در ماه یک چهارم این جمعیت قریب ۲۵ هزار نفر از مردم رودبار بخواهند از این عوارضی فقط یکبار عبور کنند مبلغی بالغ بر ۹۰ میلیون تومان می شود.

وی با بیان این مطلب گفت: این مبلغ سهم تنها ۲۵ هزار رودباری است که تنها می خواهند به مرکز استان برای انجام امور اداری، تحصیل و مراجعه می کنند.

این شهروند رودباری، با بیان اینکه مسئولین غصه مردم را نمی خورند، گفت: مسئولینی که با خودروهای دولتی هر روز از این عوارضی عبور می کنند و عوارض پرداخت نمی کنند نمی توانند غصه مردمی را بخورند که روزانه عوارض پرداخت می کنند.

* رفع مشکل عوارضی تنها در شعار

یکی از رانندگان خطی رودبار- رشت که خود را «ع. احمدی» معرفی می کند به خبرنگار ما گفت: یک راننده خطی با هر بار رفت و آمد در مسیر رشت و رودبار از مسافرین ۶۰ هزار تومان کرایه می گیرد که علاوه بر هزینه های سنگین سوخت و استهلاک خودرو باید ۳۶۰۰ تومان عوارض بدهد.

وی با بیان اینکه اختصاص یک لاین از عوارضی به خوردهای بومی منطقه که روزانه از این مسیر رفت و آمد می کنند، کار دشواری نیست که مسئولین امر در اجرای آن تعلل می کنند.

این راننده خطی، از بی توجهی به خواسته مردم رودبار گلایه کرد و گفت: بارها و بارها مسئولین در شعارهای انتخاباتی و نطق های سخنرانی خود قول انتقال آزاد راه به لوشان را مطرح کرده اند اما تنها حرف درمانی بوده و روز به روز هم بر نرخ عوارضی افزوده می شود.

فرماندار رودبار نیز رسیدگی به مشکلی که عوارضی برای شهروندان رودبار بوجود آورده را از برنامه های در دستور کار فرمانداری عنوان کرد. «سید اسماعیل میرغضنفری» اضافه می کند: معضل عوارضی را با همراهی نماینده و امام جمعه شهرستان رودبار از طریق مراجع ذی ربط پیگیری خواهیم نمود.

* قول عمل نشده استاندار گیلان

رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار نیز در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: بی توجهی مسولین وقت استانی وشهرستان برای جانمایی غلط عوارضی امام زاده هاشم باعث شد تا در حق مردم این شهرستان ظلم شود.

«رامین ضیایی» ادامه می دهد: « دکتر نجفی» استاندار گیلان دهه فجر سال قبل قول رفع مشکل عوارضی برای شهروندان رودبار را دادند اما نه تنها این مشکل حل نشد بلکه هرسال با افزایش مبلغ عوارض بر دغدغه و مشکلات مردم افزوده می شود.

وی معتقد است: اگر یک لاین عوارضی در اختیار خودروهای پلاک رودبار قرار بگیرد تا حدودی این مشکل رفع می شود اما هیچ عزمی در مسولین استانی در رفع این مشکل نمی بینم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار، اضافه می کند: وقتی از مسئولین پیگیر رفع این مشکل می شوند با این پاسخ که مردم می توانند از جاده قدیم استفاده نمایند و عوارض ندهند اصلا منطقی نیست چرا که دولت برای رفاه حال مردم آزاد راه ایجاد کرده و مردم رودبار نباید از این نعمت بی بهره باشند.

* مصیبتی برای مردم رودبار

امام جمعه شهرستان رودبار، افزایش نرخ عوارضی در قزوین و امامزاده هاشم را اجحافی بزرگ در حق مسافران، گردشگران و مردم رودبار می داند و می گوید: مسئولین آزاد راه خدماتی را برای رفاه حال مردم اضافه نکرده اند که اقدام به افزایش نرخ عوارض کرده اند.

حجت الاسلام «مسعود داودی» ادامه می دهد: آمارها نشان از افزایش سفر به استانهای شمالی دارد و این بیانگر افزایش درآمد در عوارضی ها می باشد.

وی با تاکید به بازگشت نرخ عوارض به قبل، اضافه می کند: اگر مسئولین امر نرخ عوارض را به قبل برنگردانند از تریبون نماز جمعه داد مردم را به گوش مسئولین خواهیم رساند.

امام جمعه شهرستان رودبار، افزایش نرخ عوارضی امامزاده هاشم را یک مصیبت مضاعف برای مردم رودبار می داند و ادامه می دهد: بسیاری از روستاییان برای دسترسی به مزارع کشاورزی و یا بسیاری از کارمندان برای حضور در اداره باید از محل عوارضی بگذرند و روزانه عوارض پرداخت کنند که این حق مردم این شهرستان نیست.

وی می افزاید: عوارضی قزوین هم با افزایش نرخ، مبلغ ۴۵۰۰ تومان را از خودروهای عبوری اخذ می کند که دریافت این مبلغ برای مسافرین در قبال هیچ گونه خدمات دهی به جاده ها پسندیده نیست.

حجت الاسلام داودی که از نزدیک شاهد واکنش رانندگان به افزایش نرخ عوارضی است می گوید: بسیاری از رانندگان وقتی با افزایش نرخ عوارض روبرو می شدند با تند رویی برخورد می کردند و هریک به نحوی ابراز ناراحتی می کردند لذا مسئولین آزاد راه نباید کاری کنند که نارضایتی در بین مردم بوجود بیاید.

وی از نماینده و فرماندار شهرستان خواست از حق مردم رودبار دفاع کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خزرآنلاین، تاریخ انتشار: شنبه 3 مهر 1395، کد خبر: 133397، www.khazaronline.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین