پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۴۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
بعد از چند ماه حالا با گسترش موج سوم شیوع کرونا روبه‌رو هستیم، اما استان‌های شمالی کشور مملو از مسافر هستند و سواحل و جنگل‌های مازندران حجم زیادی از مسافران را پذیرفته‌اند.
شعارسال: این روز‌ها با وجود هشدار‌های پیاپی مسئولان درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی بازهم شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا هستیم و بسیاری از شهر‌ها و استان‌های کشور نه تنها از وضعیت هشدار و قرمز خارج نشده‌اند بلکه به مرحله‌ای فراتر از وضعیت قرمز رسیده‌اند. همچنان مسیر‌های منتهی به استان‌های شمالی کشور شلوغ است و این استان‌ها مملو از مسافر و گردشگر هستند. ازدحام زیاد حضور گردشگران در شهر‌های شمالی کشور به جایی رسده که فرماندار رشت با هشدار در خصوص بحرانی شدن وضعیت شهرستان رشت در صورت ازدحام حضور گردشگران، گفته است: کلیه مسیر‌های ورودی سواحل و تفرجگاه‌های شهرستان رشت در تعطیلات پیش رو مسدود می‌شود.

به  گفته او، هر گونه تجمع و ازدحام جمعیت ناشی از ورود گردشگران و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند وضعیت شهرستان رشت رابه طور مجدد بحرانی نماید. در همین راستا در ایام اربعین حسینی و تعطیلات پیش رو، کلیه مسیر‌های ورودی سواحل و تفرجگاه‌های شهرستان مسدود می‌شود.

نه  تنها شهر‌های استان گیلان با ازدحام مسافران روبه رو هستند بلکه استان مازندران نیز با این چالش دست و پنجه نرم می‌کند. سیف‌الله فرزانه، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به شلوغی بسیار زیاد این استان،   گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از مسافران و گردشگران در بخش‌های مختلف استان حضور دارند و حوزه غرب استان شلوغ‌تر است.

به گفته فرزانه، ساحل دریای خزر و جنگل‌های استان مازندران مملو از مسافر هستند و از آن‌جا که راه‌های دسترسی پایتخت به این استان آسان و متعدد است، این روز‌ها شاهد حضور تعداد زیادی از مسافران در مازندران هستیم. البته اجازه برپا کردن چادر و کمپ تا جایی که امکان دارد به مسافران داده نمی‌شود و سعی برآن است تا این مسافران در واحد‌های اقامتی استان، اسکان داده شوند.  

او در ادامه از عدم مسدود کردن راه‌های ورود به استان خبر داد و گفت: این تصمیمی است که باید توسط ستاد ملی کرونا یا ستاد کرونا استان گرفته شود و تاکنون چنین تصمیمی گرفته نشده.  

مدیرکل میراث و گردشگری مازندران درخصوص تعاملی که با سایر ارگان‌ها برای عدم فعالیت واحد‌های غیرمجاز در حوزه گردشگری در پیش گرفته شده، گفت: با نیروی انتظامی، اماکن، بهداشت و سمت همکاری‌های لازم را داریم و سعی بر آن است تا از فعالیت واحد‌های غیرمجاز جلوگیری شود.

ایلنا نوشت، فرزانه در ادامه به فعالیت تور‌های غیرمجاز در مازندران اشاره کرد و گفت: هرچند آمار دقیقی از فعالیت این تور‌ها در استان نداریم، اما اگر مشاهده شوند، مانع فعالیت آن‌ها خواهیم شد. البته شاهد فعالیت این تور‌ها در حوزه گردشگری هستیم. درحال حاضر نیز چندین شکایت دراین خصوص داشتیم که به آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان، تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر:۳۰۷۰۱:www.www.eskannews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
واقعا باید به فکری برا مانزدارن بشه و اینطوری نباید رها شدهباقی بمونه اگه همین بلا سر یکی دیکه از استان ها میفتاد مسئولینش هزار بارداد و هوار میزدن تا شهر رو نجات بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
واقعاً مردم شمالی چه گناهی کردند که باید این همه مسافر که بفکر خوش گذرانی خودشون هستند و پذیرا باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
بارها وقتي گفتن مسدود كرديم اين مسدود شدن اتفاق نيفتاد و اين خبر خوبي براي كسايي كه تحت هر شرايطي سفر ميرن نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
همش تو حرفه من چندين بار بعد از بسته شدن جاده ها با ماشين عمومي براي كارم رفتم شمال ديدم باز بازه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین