پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۶۶۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
معاون وزیر تعاون با اشاره به سهم ۵۰۰ میلیارد تومانی لرستان از تسهیلات اشتغال روستایی، گفت: این تسهیلات از نوع کم بهره و با سود ۴ تا ۱۰ درصد است.
شعارسال: عیسی منصوری در دیدار معاونین وزیر تعاون با نماینده، ولی فقیه در لرستان که شامگاه ۲۳ مهرماه صورت گرفت، ظهار کرد: برنامه کلی اشتغال فراگیر در کشور در حال اجرا است که تخصیص ویژه‌ای برای استان در نظر گرفته شده است این در حالی است که در استان رشته فعالیت‌هایی که تاثیر بیشتری بر اشتغال دارند، مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با ذکر این مطلب که آیین برنامه ویژه اشتغال روستایی و عشایری در وزارت تعاون در انجام است که لرستان در این حوزه سهم خاصی دارد، افزود: در طرح اشتغال روستایی و عشایری ۲۵۰ میلیارد تومان به لرستان پرداخت شده است که بعد از سیل و با در نظر گرفتن شرایط استان ۲۵۰ میلیارد دیگر به این اعتبار اضافه شد کمااینکه عمده این اعتبار به صورت تسهیلات کم بهره با سود چهار تا ده درصد است.  

معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که برنامه توسعه مشاغل خانگی در دست اجرا است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اعتبار توسعه مشاغل خانگی شامل آموزش اتصال به بازار است که در شهرستان‌های لرستان سهم اشتغال خانگی بالا است که در یک نمونه در کوهدشت در بخش فروش تولید پوشاک در بازار‌های خارج منطقه اتفاق خوبی افتاده است.

منصوری به برنامه یارانه دستمزد وزارت تعاون اشاره کرد و با اشاره به اینکه هر کسی شاغل می‌شود ۳۰ درصد دستمزد به کارفرمای آن فرد پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: فرد فارغ التحصیل دانشگاهی که مشغول به کار شود هزینه بیمه کارفرمایی آن توسط وزارت کار پرداخت می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نوع دیگر تسهیلات اشتغال برای کسب و کار‌های خرد و کوچک از طریق صندوق کارآفرینی امید است، افزود: حداکثر سود کارمزد در این طرح ۱۰ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد منطقه لرستان طوری نیست که با یک کارخانه مشکل را حل کرد، اضافه کرد: برای حل مشکل اشتغال لرستان جنس ورود به منطقه لرستان باید متفاوت و مبتنی بر ظرفیت‌های استان باشد این در حالی است که براساس ویژگی‌های اقتصادی، استان به سه منطقه تقسیم شد.

وی با تاکید بر این‌که در حوزه اشتغال روستایی و حل مشکلات کشاورزان، نیازمند مشارکت کشاورزان هستیم، ادامه داد: در پلدختر و رومشگان امکان توسعه حمل و نقل وجود ندارد در حالیکه شغل مردم این منطقه رانندگی است این در حالی است که ایجاد آزادراه هم آمار بیکاری پلدختر را افزایش داد.

معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایجاد الگو‌های جامع برای اشتغالزایی لرستان اشاره کرد و با اشاره به این‌که برنامه‌های وزارت تعاون در لرستان به صورت شهرستانی تدوین شده و طی دو هفته به فرمانداران ابلاغ می‌شود، افزود: از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد ۷۰ میلیارد آن تخصیص یافته و مابقی آن با توجه به تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد در تخصیص اعتبارات هم سهم ویژه در لرستان لحاظ می‌شود.

منصوری با ذکر این مطلب که وزارت کار با همکاری بانک‌ها، مسئولان ارشد استان به دنبال تقویت بخش خصوصی است، افزود: امروز مسئله مهم مردم ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار ۲۳ مهر ۹۹، کد خبر: ۹۹۰۷۲۳۱۷۸۹۹، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
خداکنه این پول به افرادی برسئ که واقعا حقشان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
لرستان از فضاي عشايري و روستايي بسيار خوبي بهره مند هست كه در صورت رسيدگي بهش ميتونيم خيلي اقتصاد رو درونشون شكوفا كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
روستاهاي لرستان ظرفيت توليد زيادي در زمينه دام و طيور دارن و بايد از اين استفاده كرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین